timmyboy55 schreef:Ik wil mijn K&N gaan vervangen voor een Apexi cone filter... heb het idee dat de K&N niet heel goed is geweest voor mijn blok...
Weazle"s Beast.
Re: Weazle"s Beast.
captain slow
Re: Weazle"s Beast.
Vandaag info over de tfsi motor swaps gezien 2.0. 2.5 swaps 400 tot 500 met alleen een chippie en nog heel blijven nu zie ik deze 2.5 motoren voor 3000 euro te koop staan en men massaal deze inbouwen in elise en exiges deze motoren hebben geen turbolag en leveren bij1500 toeren 300 pk whoot dit wordt serieus mooi niet sleutelen gewoon tonnetje rijden en gaan
Re: Weazle"s Beast.
Ben zelf bezig met de a20nft swap voor 600 pktjes (toekomstgericht) Prijzen vallen ook zeer goed mee.
grtz
grtz
captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Weazle"s Beast.
Denk dat het inbouwen van een Audi/VAG blok best nog wel wat aanpassingen vraagt hoor. Zag eens een VX220 topic erover en die was al 20.000 GBP kwijt als ik me niet vergis (met 360pk).
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Weazle"s Beast.
Yup.. De 4 cylinders (1.8T en 2.0TFSI) zijn nog wel te doen waarbij de 2.0TFSI al wel veel meer geknutsel aan de electronica (CAN all over the place..) nodig heeft als de oudere 1.8T om te willen werken buiten een VAG chassis met directe injectie en zo..aKra schreef:Denk dat het inbouwen van een Audi/VAG blok best nog wel wat aanpassingen vraagt hoor. Zag eens een VX220 topic erover en die was al 20.000 GBP kwijt als ik me niet vergis (met 360pk).
De oude 1.8T is in ineder geval in Elises een vrij vaak voorkomende conversie die best OK te doen is met een andere ECU er op en redelijk goed past.
Maar bij de 5-cylinder 2.5 TFSI blokken moet echt alles op de mm passend gemaakt worden want daar heb je niet veel ruimte om alles kwijt te kunnen. Zo'n beetje alles zit klem... Motor+bak in de breedte, de turbo en spruitstukken in de lengte, etc.
Voordeel kan inderdaad wel zijn dat wanneer dit (dure en langdurige werk) eenmalig goed is uitgevoerd en er dan verder een ongewijzigde 'fabrieks' motor in gaat je wel zou moeten kunnen rekenen op enkele tonnen aan kilometers voordat daar iets verslijt..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Re: Weazle"s Beast.
Is een 2.4 of 2.5 ecotec blok geen optie als vertrekpunt?
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Re: Weazle
A20nft all the wayHerman schreef:Is een 2.4 of 2.5 ecotec blok geen optie als vertrekpunt?
captain slow
Re: Weazle"s Beast.
Wat is er mis met een B207R
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
Re: Weazle"s Beast.
A20nft MET turbo ook niet! kant en klaar goed voor 400pk met hoop koppel vanaf 1000 tr/min (blok moet niet open zelfs voor nokken,etc....)Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
Hier heb ik lang op gewacht se
aja, 400pk is een Beginpunt he
We kunnen tot een 600 ermee.....
Maar da's voor later
LAAT staan dat het nog goede emmissiegassen heeft en stil qua geluid kan gehouden worden
Laatst gewijzigd door tibby op 23 mei 2016 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Weazle"s Beast.
Dit is tibby's ringtone momenteel.Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
https://www.youtube.com/watch?v=M0cm9Tp9BgU
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Weazle
Lees jij je nog een beetje in op stand alone ecu's, direct injection, can bus en al dat andere leuks dat bij dat blok komt kijken, voor je weer losgaattibby schreef:A20nft all the way
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Weazle"s Beast.
Ben idd aan het onderhandelen met de goede heer.Probleem was de bak. Daar had hij dan Dempert automotive voor.....Smiley schreef:Dit is tibby's ringtone momenteel.Co'tje schreef:Wat is er mis met een B207R
Kost nieuw in krat echt helemaal niets.......
https://www.youtube.com/watch?v=M0cm9Tp9BgU
Mooi pakket verkrijgbaar bij hem en ALLES is mogenlijk.....
De vermogen/prijs verhouding is dan ook zeer schappelijk...
maargoed, even offtopic geweest, verder naar Weazle z'n beast!!!!
captain slow
Re: Weazle
Weet er al alles van Stefan. Heb van alles een prijslijst gehad (ruw compleetpakket)Smiley schreef:Lees jij je nog een beetje in op stand alone ecu's, direct injection, can bus en al dat andere leuks dat bij dat blok komt kijken, voor je weer losgaattibby schreef:A20nft all the way
captain slow
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Weazle"s Beast.
Mooi.
Terug naar Weazle. Zitten de drijfstangen er al in?
Terug naar Weazle. Zitten de drijfstangen er al in?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Weazle"s Beast.
Nee volgende maand even nieuwe pakkingen en drijfstanglagertjes halen daarna opbouwen.
Ik heb ook nog een speedboot waar ik mee bezig ben en kan niet alles tegelijk
Ik heb ook nog een speedboot waar ik mee bezig ben en kan niet alles tegelijk