Weazle"s Beast.

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door timmyboy55 »

Je had toch ook nog een Atom??
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door Weazle »

Nee dat project ben ik niet mee door gegaan dat was alleen als de speedster verkocht zou zijn.

Op het engelse fora hebben een paar een stage 3 k06 hybrid en beide wagens hebben ook dyno"s 330+ tot 360

Nou denk met een dblilas uitlaatspruitstuk waarschijnlijk nog een stuk beter. Zou voor tibby ook een mooie upgrade zijn voor zijn k16

Z20let/leh stage 3 k06 hybrid turbo.
New ported exhaust manifold,
Billet k06 compressor wheel,
Profiled compressor cover,
Closed back turbine wheel with cut back blades,
Twin oil feed journal bearing.

£675 exchange or £800 with the turbosmart actuator fitted.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Minder tegen druk betere opspoel en goed tot 400pk waar de z20leh spruitstuk tot 300pk goed is

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Weazle op 25 mei 2016 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door tibby »

Klopt, dat standaard leh spruitstuk is belemmerend.Ben dan ook 1 van de weinigen die er zoveel uithaalt.Meestal haperen ze bij een 380 , MAX 390 pk. Voor een hybride turbo is eigenlijk ALLEEN een Dbilas manifold aan te bevelen ipv de standaard rommel....
Met Dbilas zat er bij mij wss WEL 420pk in zoals ook op de lader bij mij gegraveerd staat... :(
captain slow
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door aKra »

tibby schreef:Klopt, dat standaard leh spruitstuk is belemmerend.Ben dan ook 1 van de weinigen die er zoveel uithaalt.Meestal haperen ze bij een 380 , MAX 390 pk. Voor een hybride turbo is eigenlijk ALLEEN een Dbilas manifold aan te bevelen ipv de standaard rommel....
Met Dbilas zat er bij mij wss WEL 420pk in zoals ook op de lader bij mij gegraveerd staat... :(
Je kunt toch nog altijd het spruitstuk veranderen? Lijkt me geen problemen te geven, gezien het zo lastig te zien is voor jullie keuring ;)
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door tibby »

aKra schreef:
tibby schreef:Klopt, dat standaard leh spruitstuk is belemmerend.Ben dan ook 1 van de weinigen die er zoveel uithaalt.Meestal haperen ze bij een 380 , MAX 390 pk. Voor een hybride turbo is eigenlijk ALLEEN een Dbilas manifold aan te bevelen ipv de standaard rommel....
Met Dbilas zat er bij mij wss WEL 420pk in zoals ook op de lader bij mij gegraveerd staat... :(
Je kunt toch nog altijd het spruitstuk veranderen? Lijkt me geen problemen te geven, gezien het zo lastig te zien is voor jullie keuring ;)
Spruitstuk,remap en nog wat klein prul ben je vlug een kleine 1000 euro kwijt. Laat maar zitten. Ik ga gewoon deze set up gebruiken tot hij het begeeft.....Indertijd wat sparen voor de volgende set up...

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door timmyboy55 »

Jij sparen of doet de vrouw dat Tibby hihi :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door timmyboy55 »

HAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHHHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door Weazle »

Volgende week gaat het motorblok naar botter tuning en gaat deze afbouwen er is geen spoed of haast bij dus verwacht niet teveel maar als ik over 3-4 maanden klaar is ben ik blij
alles wordt vervangen motorisch lagertjes pakkingen en riem dus gelijk goed.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door timmyboy55 »

@Tibby toch maar je reactie voor madame verwijderd? :lol:

@Weazle, hoeveel PK ging je halen ermee?
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door tibby »

[quote="timmyboy55"]@Tibby toch maar je reactie voor madame verwijderd? :lol:



Heb ik niet verwijderd gehad. Strenge controle op het forum (met bijpassend pb'tje) :lol: :wink:
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door Weazle »

350 is ongeveer het doel.

met alle addons.

Maar zou graag ok de turbo van tibbi willen voelen ik weet hoe een leh gaat met 280-290 pk een hybrid met 350 is gekkewerk.

Maar ik zou ook willen voelen wat de k16 doet die doet zonder de vele addons al 350 maar volgens tibby een z20leh met addons altijd het beste rijdt tja.

350 is duur met een hybrid en niet met een k16 :cry:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door tibby »

Het probleem bij mijn lader is, on / off,ook door de mapping,wat ik toen ook wou,heel leuk,NOT
Ofwel rijd je zoals een slak ermee (in z'n vacuum houden) ofwel zoals een gek....... Daartussen voelt hij zich absoluut niet goed......Bij half doseren is dan ook zoeken,en dat vindt ik nu wel spijtig(leeftijd zeker)

Ook zo'n uitwendige recirculationvalve is niet het beste wat er is ervoor. Je krijgt gewoon je druk niet op een fatsoenlijke manier weg (heb er heeeeeel wat geprobeerd hoor)

Maargoed, ik wou peekaas en ik heb ze.......en daar houd het dan mee op :(
Helaas moet je er een hoop nadelen bijpakken.


MAAR, als hij gaat,GAAT hij wel. Elke keer ben ik weer verbaasd ervan. Zeker het schopje op de 5000 tr/min ervan , dat extraatje waar je net iets harder in je stuurtje knijpt. (Bij alleen rijden)
Als hij gaat he ...... :wacko: er scheelt toch altijd weer iets :bag: (2 maanden :3 mafs en nu 1 lambda sensor,onderdelen van geen 3 a 5000 km oud)


Beste is LEH lader erin en gaan met de banaan :yes:
captain slow
Gebruikersavatar
Weazle
Actief lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 16 dec 2011 15:35

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door Weazle »

Nou dan maar voor de hybrid gaan k06 met dbilas spruitstuk heb ik het gevoel van een z20leh met betere spoelup dan de standaard leh en 50pkjes meer bij 6000 toeren waar de leh bij 4500-5000 het voor gezien houdt gaat de hybrid gewoon door naar de 350 :mrgreen:
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door tibby »

Weazle schreef:Nou dan maar voor de hybrid gaan k06 met dbilas spruitstuk heb ik het gevoel van een z20leh met betere spoelup dan de standaard leh en 50pkjes meer bij 6000 toeren waar de leh bij 4500-5000 het voor gezien houdt gaat de hybrid gewoon door naar de 350 :mrgreen:

:yes: :yes: :thumbup:
Heeft die ko6 nog zo'n recirculation valve ingebouwd? Wat goed is ....

Persoonlijk zou ik nooit nog voor zo van die 'stage' turbo's gaan....Er zijn betere /goedkopere alternatieven beschikbaar. Die stage turbo's kosten aardig wat geld. Je moet ook niet verwachten om er 20 a 30 duizend km mee te rijden jammer genoeg.
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Weazle"s Beast.

Bericht door Daan »

Voor die 2700,- kan je een mooi spruitstuk + Garrett GTX2867 kopen die +400pk levert zonder grote aan/uit knop...
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie