koelwaterverlies

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: koelwaterverlies

Bericht door Arno »

S. Gonzales schreef:of om een conische zitting! Die laatste is sowieso kritieker en een 'hork' kan daar vrij gemakkelijk je cilinderkop mee vernielen.
Exact.. Een 'platte' bougie zitting met een ring ertussen kan redelijk wat misbruik hebben en daar is het risico (hooguit) dat je uiteindelijk het draad uit de kop stript als je 'm (veel) te hard aandraait (vaak nog wel te repareren met een timesert of helicoil)

Maar een kop met conische bougie zittingen scheurt over het algemeen wanneer die te hard worden aangedraaid. En laat nou de Z22 inderdaad conische bougie zittingen hebben.. Dus dat genoemde aanhaal-momentje op de 2.2 echt niet overschrijden :!:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: koelwaterverlies

Bericht door timmyboy55 »

@Joop, zoals ik Speedster4Fun ook vaak probeer uit te leggen, bij mij handvast betekent meestal half motorblok in twee stukken, of Boutje afgebroken etc... doe mij maar een momentsleutel, vind mijn autisme ook fijn als alles perfect en op dezelfde kracht in elkaar zit xD
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

Ben ondertussen terug van een weekje zuid frankrijk, en heb bericht gekregen dat de revisie-firma een andere cylinderkop klaarheeft.......
Toen'k naar de prijs vroeg, kreeg'k volgend antwoord, "tja we hebbe het volledige blok moeten kopen, over de prijs hebben we het nog"
Het gaat over een motorblok uit een Signum van 2004 of 2005 met +/- 94.000km, mss toch wel interessant om ineens het hele blok te kopen????
Wat is zo'n blok waard(enkel het onderblok, cylinderkop heb'k al uiteraard)????
Zijn er dingen waar'k nog extra op moet letten, bvb is elke Z22SE uitwisselbaar ivm aansluitingen enz?????
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: koelwaterverlies

Bericht door timmyboy55 »

konden ze je dat niet eerst even vragen? volgensmij zijn er ontzettend veel Cilinderkoppen in omloop... zelfs ik heb er nog eentje liggen.....
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: koelwaterverlies

Bericht door tibby »

Huh? in een Signum zit toch een z22YH blok?


info Z22SE VS Z22YH

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... YDnVDfcjkA


uitwisselbaarheid onder mekaar.....

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... HHTmtVaQ2g


Wat ik hieruit versta is dat de cilinderkop totaal niet past op de z22se :wacko:


grtz
captain slow
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

heb mij ff vergist het was uit ne vectra
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

Ben de cylinderkop ondertussen al gaan oppikken,ziet er identiek uit tov de oude (behalve de scheur :lol: ) het is weldegelijk ne Z22SE
De man heeft heel correct gehandeld voor mij....uiteindelijk was het nog iets goedkoper dan vooropgesteld en hij laat mij de keuze of'k het blok neem of niet.
Ik denk dat ik dat ook nog ga oppikken en voorlopig bijhouden.
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

Nog een vraagje....
Kan het motorblok gedemonteerd worden zonder de versnellingsbak er mee te moeten uithalen???
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: koelwaterverlies

Bericht door stefan »

jep werner dat kan zeker..maar wat meer bouten lossen he
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Re: koelwaterverlies

Bericht door SteV6 »

Exmantaa schreef:Olieverbruik van het ding is een heel ander verhaal... :wacko: (legio stories waar men 1l olie op 1000km verbruikt.)
Dan zou ik alleen het filter nog maar vervangen bij de beurt... Na 15.000 km is de olie dan toch al 3x ververst.

Een 2.2 lijkt dus wat op de Audi V8 motoren :bag:
S4 Avant
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

Kheb de andere cilinderkop gemonteerd, maar nu ben'k tegen een ander probleempje gelopen....
De injectoren kunnen niet diep genoeg in de kop geschoven worden(originele injectoren),
iemand een idee of er toch ergens een verschil zit in de cilinderkoppen van een Z22SE
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: koelwaterverlies

Bericht door Arno »

Hee? Da's raar :?:

Heb je vast al gecontroleerd, maar voor de zekerheid.. Er zitten geen restanten zoals oude ingedroogde O-ringen of plastic delen van de oude injectors die uit die kop komen nog in de gaten?

Heb eigenlijk nooit gehoord van andere diameter boring injector openingen van de Z22's.. Er wordt toch redelijk wat gehobby'd met die dingen, maar dit is de eerste keer dat ik dat voorbij zie komen..

Gaan de injectors wel ver genoeg als je als test de O-ringen van de neuzen er even af peutert?

Als dat wel werkt, dan is schijnbaar de O-ring op je injectors misschien wat aan de dikke kant en kan een beetje motorolie op de ringen helpen om de injectors op hun plek te krijgen.

Als de injectors zonder O-ringen ook al niet ver genoeg in de gaten passen dan wordt het helemaal vaag...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

Ik denk dat'k de oorzaak gevonden heb, al ben'k niet helemaal zeker.
er zitten kunststof busjes in de gaten van de injectoren en als'k mij goed herinner was dat bij de oude kop niet het geval, (heb aan de firma die de revisie gedaan heeft gevraagd of ze m'n oude kop nog hebben om te vergelijken)
Het zijn niet de dichtingen die tegenwerken, maar het lijf van de injectoren is te dik om verder door te schuiven.
Iemand deze busjes al eens tegengekomen? kunnen(mogen?) deze verwijderd worden? Ze zitten goed vast heb'k den indruk, heb rond eentj nu kruipolie gespoten om te zien of ie loskomt
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: koelwaterverlies

Bericht door Smiley »

Heb je toevallig een foto van je originele injector?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: koelwaterverlies

Bericht door Werner »

hmm foto uploaden lukt me ff ni,kweet ook ni waarom.
op de injector staat GM12565474
Plaats reactie