BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Manta79 schreef:Zit de massakabel vast ?
Hahaha smerige tafeltrekkende grappenmaker

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Manta79 »

Hahaha succes. In tafeltjes trekken ben je beter dan massakabeltjes lostrekken.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door aKra »

Ik was ook al bezig met Tim want het zou echt niet de massakabel kunnen zijn hahaha :bangin: :roll:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

zo te zien krijgt je ecu geen power, dus loop alle voedingen na en inderdaad de aparte massakabel die op je ecu behuizing geschroefd zit. Je zal de eerste niet zijn...
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Uiteindelijk was het inderdaad de hoofd massakabel die nog niet aangesloten was....
deze zat op de een of andere manier ergens achter verstopt en kwam pas tevoorschijn toen ik hem vanaf het begin af natrok.
Alles werkt nu incl ECU.

Als laatste onderdeel heb ik de turbo feed leiding op maat laten maken.
Afbeelding

Als deze aangesloten is heb ik de build afgerond.
Ik heb een nieuwe turbo basemap ingeladen en de parameters ingevuld.

Helaas, het relais voor de boost controller en Wideband controller is defect (waarom is alles nieuw defect....?) dus beide werken nog niet. Deze moet dus nog ff vervangen worden wil het zootje werken.

Kan ik met de basemap zonder aansturen van de Wideband rustig een stuk rijden (10km) om de auto op een andere plek te zetten?
De map komt van Daan af welke ongeveer dezelfde setup heeft.

En als laatste hoop ik dat het filterhuis dicht is.... heb wel een pakking voor het geval dat... maar die is weer van Exmantaa hahaha.



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Zonder wideband moet je kunnen rijden. Deze heb je enkel voor de inleersessies nodig. De boostcontroller heeft ook geen functie voor de ECU.
Ik zou alleen niet (vollast) in turbodruk gaan rijden.

Als je toch gaat rijden zou ik gelijk een inleersessie doen voor de narrowband lambda (de off-boost inleersessie dus...)...

Succes.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

Om helemaal 110% veilig te zijn kan je ook de wastegate los maken van de solenoid en dan de bediening van de wastegate in de 'open' stand vast maken.

Dan kan hij eigenlijk nooit druk bouwen en rij je feitelijk gewoon N/A.

Maar als je wat tijd hebt kan je natuurlijk prima zoals boven al aangegeven rustig rijden en kijken wat de ECU nu al leert en bijregelt. Meteen ook een mooie eerste test om te zien of er nog wat lekt, aanloopt, etc. Wellicht trimt de ECU nu al weinig tot niks bij en dan weet je dat je map al behoorlijk in de buurt zit qua brandstof.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Yeeey, de auto loopt en ik heb al een stukje kunnen rijden. Wat een bak vermogen zeg... abnormaal.

Het probleem alleen is dat mijn Dumpvalve niet open gaat. Met gas los na boost heb ik enorm geflutter in de aanzuigpijp.... niet goed dus..

Tijdens stationair zuigt de DV ook best hard via de afblaaspijp.. het stukje afblaaspijp en vacuumnippel is ook ten allen tijden een ongesmoorde doorgang vanaf beide kanten.
Wat ook betekent dat ik nooit druk opbouw in mijn vacuumleidingen voor de boost controller en wastegate omdat hij het constant kwijt raakt door de DV heen... niet goed!

Iemand ideeen? Voorderest heeft hij al heel veel draaitijd gehad en lijkt alles goed te zijn..
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Schemaatje hoe het nu aangesloten zit zou handig zijn...

ennuhhhh; dat stukje over rustig zonder boost rijden?? :-/
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

IC-pijp -> BOV -> vacuumslang vanaf intake manifold.

Dat is de setup.

Dat geflutter komt door je te sterke veer in je dumpvalve. Gister ook verteld. De veer is te sterk t.o.v. je vacuum waardoor de cilinder niet in 1 x open getrokken wordt.
Dat zuigen bij stationair hoeft geen probleem te zijn. Daarnaast is het geen probleem als je een dubbele veer systeem hebt (dual piston). Nakijken dus.

Dat nooit druk opbouwen klopt ook niet. Je vacuum van je bov = vacuum IC-pijp. Boost IC-pijp = boost vacuum bov.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Ik neem aan dat het vacuumslangetje welke de BO valve open trekt niet bij de valve hoort te lekken?
(En met boostdruk daar juist de BO valve extra dicht duwt.)

Die valve die je erbij gehad hebt leek me niet echt een hoogstaand ding...
Laatst gewijzigd door Exmantaa op 08 mar 2017 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:IC-pijp -> BOV -> vacuumslang vanaf intake manifold.

Dat is de setup.

Dat geflutter komt door je te sterke veer in je dumpvalve. Gister ook verteld. De veer is te sterk t.o.v. je vacuum waardoor de cilinder niet in 1 x open getrokken wordt.
Dat zuigen bij stationair hoeft geen probleem te zijn. Daarnaast is het geen probleem als je een dubbele veer systeem hebt (dual piston). Nakijken dus.

Dat nooit druk opbouwen klopt ook niet. Je vacuum van je bov = vacuum IC-pijp. Boost IC-pijp = boost vacuum bov.
Ik snap je ff niet Daan. En ik heb juist het idee dat mijn BOV gewoon moervast dicht blijft.

En als de verbinding tussen de afblaaspijp naar de atmosfeer en mijn kleine vacuumslangetje altijd open is ontstaat er altijd zuigende lucht (vacuum) via de BOV naar binnen en tijdens druk perst hij de turbo druk via de vacuum slang door de BOV weer naar buiten... terwijl de BOV zelf gewoon lekker dicht blijft..
Volgensmij klopt het niet dat er een open verbinding is in de BOV...

Ik zal vanavond eens kijken of hij uberhaupt druk opbouwt, de boost controller + meter werkt nu namelijk wel!




Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

@Tim; valve lostrekken en met vac en/of fietspomp oid testen!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Exmantaa schreef:Ik neem aan dat het vacuumslangetje welke de BO valve open trekt niet bij de valve hoort te lekken?
(En met boostdruk daar juist de BO valve extra dicht duwt.)

Die valve die je erbij gehad hebt leek me niet echt een hoogstaand ding...
Volgensmij is het echt bende inderdaad, en ik ga het sowieso ff testen!
Ook ff geforceerd open duwen want met mn vinger deed hij niks... wellicht vastgerot..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door tibby »

Zeker niet mee verder rijden he. Je compressorwiel wordt abrupt afgeremd omdat de druk niet weg kan. Schade aan je turbo als gevolg!
Voor meer info zou ik aan Daan vragen ivm een gepaste dumpvalve. Wij zlet rijders gebruiken een ander type (twin piston) indien men voor open kiest.
Of wil je je valve terug in het inlaattraject laten blazen??

grtz


ps, ik weet dat je wilt zien hoeveel erin zit, maar doe ff ASJEBLIEFT rustig aan zonder aangepast programma!!!!!!!! Je rijdt je blok kapot he!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
captain slow
Plaats reactie