BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

Wut, een 1 weekend conversie?
Sodeknetters :toot:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Ik heb de pcv dicht gezet en carterventilatie gemaakt icm catchcan. Lijkt goed te werken voor mij.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Ik heb de pcv dicht gezet en carterventilatie gemaakt icm catchcan. Lijkt goed te werken voor mij.
Mooi, laat ik ff een mooie Catchcan overkomen! Heb je nog vacuum gehaald ergens van? Of alleen catchcan met filter erop?!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Geen vacuum, enkel slang van het kleppendeksel naar de catchcan en dan een filtertje er op.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Wat je ook maakt, in ieder geval dat PCV gat afsluiten zodat je geen boostdruk je carter in blaast!
(En eventuele afdichtboutjes/schroefjes e.d. goed vastzetten zodat je deze niet later je motorblok in zuigt...)
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Ik las dat ik het boutje in het gaatje moest draaien, met de kop naar het blok gericht...
dat vond ik vreemd, want de druk komt vanaf het inlet spruitstuk, je zou dan zeggen dat je wilt dat de kop door de druk tegen het plaatje drukt, maar ze zeggen dus dat hij andersom moet...??? Wat is de logica hierachter? Ik ga sowieso lijm of Loctide gebruiken..
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Als je dat boutje eruit blaast richting carterventilatie opening is dat zo erg nog niet. Maar als je 'm je inlaatspruitstuk inzuigt dat is de volgende halte je kop (klep/zuiger/klep); veel kans op grote ellende dus. :cry:
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Houd er wel rekening mee dat mijn setup qua carterventilatie APK afkeur is. Je mag nl niet ventileren in de atmosfeer. Ik heb dus een losse slang op mijn intakepijp zitten welke ik kan aansluiten op de plaats van het filtertje op de catchcan. Dan heb je een vacuum en gesloten circuit.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Mooi, duidelijk!
Even ergens een klein filtertje en catchcan vandaan ritselen en we zijn klaar! APK moet ik even over nadenken ja, kunnen ze dat controleren??
Speerke is bezig met een werkend PCV circuit op de 2.4 inlet dmv een terugslag klep... ben erg benieuwd waar hij mee komt!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

Anders gewoon een slang van de catchtank 'uitlaat' naar een punt vlak achter het luchtfilter voeren. Vrij simpel.

Niet direct vacuum, maar voldoet prima aan de eisen mbt. een gesloten systeem en de catchtank (mits een beetje redelijke met schotten of staalwol) vist wel evt. oliedruppels er uit.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Wat moet ik met dit Vaccuum slangetje vanaf de fuel rail doen? Ik neem aan dat deze weer een plekje moet krijgen?

Afbeelding

Verder zijn we lekker bezig :)

Afbeelding

Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door S. Gonzales »

Die moet je aansluiten op je inlaatspruitstuk. Jij gebruikt de 2,4 Inlaat, bij mijn sc conversie zit er een pasklare aansluiting op, zie hieronder.
Bijlagen
image.jpeg
(119.71 KiB) 2984 keer gedownload
image.jpeg
(131.94 KiB) 2988 keer gedownload
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

De TMAP sensor past niet op de bestaande plek van het 2.4 Inlaat.... Help

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door aKra »

Standaard zit de TMAP sensor in de intercoolerbehuizing van de OEM Speedster Turbo. Misschien dat een mogelijkheid?

En zie ik nou dat de bokken onder de draagarmen zitten? Je weet dat dit plopperkarton is hè en dat je ze kan weggooien hierna... :bag:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:De TMAP sensor past niet op de bestaande plek van het 2.4 Inlaat.... Help

Tja.... Je bent een custom turbo ombouw aan het doen en je zult dus nog veel meer van dit soort dingen gaan tegenkomen. :wacko:
Als het niet pas te maken is kun je altijd nog een gewone 2 bar Delphi MAP sensor gebruiken met de losse temperatuurmeter ergens na je intercooler.

Slangetje op je fuelregelaar is overigens een eigen keuze hoe je dat maakt en instelt in OBD. Origineel heeft je opel je een fixed pressure regelaar waarbij ie de omgevingsdruk als basis heeft (via luchtfilterbuis). Veel SC's rijden echter met een boost referenced regelaar, waarbij ie aangesloten is op de druk in je inlaatspruitstuk.
Plaats reactie