BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Ik ga inderdaad een 2 Bar Delphi MAP sensor plaatsen met een losse temperatuur sensor..



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

Ondertussen bij speedster4fun op de bank slaat de twijfel toch weer toe. Saab of 2.4?

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Hahahahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Manta79 »

Ik zei toch Tim.... 2.5x Tijd en nu ook nog wat twijfel erbij :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

2.4 scheelt gewicht... :bag:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

De Turbo zit, weinig ruimte tussen blok en subframe over, beide kanten een pink ruimte... ik hoop dat dit genoeg is voor de kanteling van het blok..

Afbeelding

Verder nog de Injector adapter toch moeten solderen omdat ze niet op de originele connectors passen helaas.

Afbeelding

Volgende stappen zijn de oliepan modifieren, er moet een return leiding plug op komen en de er moet een stuk in gezaagd worden voor de intercooler piping.

De uitlaat is in constructie en gaat weinig problemen meer opleveren geloof ik.
De aanzuigbuis moet nog even uitgedacht worden net als het intercooler traject..
Voor de intercooler zelf moet ik nog even bedenken hoe ik die ga mounten. Hoe word dit bij de OEM turbo gedaan?

Verder moet ik dan nog de Lambda controller correct aansluiten, de 5V moet op de bruin/blauwe draad van de EGR aansluiting. De 12V voeding moet ik nog een mooie geschakelde 12V kabel voor vinden..
Daan heeft de groene kabel uit de Blauwe stekker gebruikt, dit werkt.. Maar exmantaa heeft zijn twijfels dat dit misschien teveel ampere trekt uit de kabel voor de bestaande doeleinden van de kabel.... hij adviseerd af te tappen van de startmotor met een relais ertussen.

De bekabeling naar binnen ga ik via de middenconsole en schakelkabels doen.
Ik vroeg mij af, de vaccuum kabel van de Boostcontroller op mn dashboard naar achteren is erg lang, schaad dit niet de uitlezing van de boost?

Afbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

timmyboy55 schreef:De Turbo zit, weinig ruimte tussen blok en subframe over, beide kanten een pink ruimte... ik hoop dat dit genoeg is voor de kanteling van het blok..
Hier kun je zien wat de ervoor/erna zijn van de poly inserts die je nu hebt.
https://www.youtube.com/watch?v=KE7CCjV1iSA
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Tim,

Denk je straks ook nog even aan een hitteschild over die mooie manifold buizen? Beetje zonde als straks je achterclam vlam vat doordat die buizen roodgloeiend staan op de Autobahn... :wacko:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Oh dat is mooi Smiley! Valt opzich nog wel mee...
en ik zie dat hij meer naar voren klapt en naar achter juist zacht getrokken wordt..
de afstand van de acuator tot het subframe is nu net een pink, ik betwijfel of dit genoeg is....

Het is geen optie om wat extra ruimte te maken door het subframe wat in te deuken?? Zover dat te realiseren is, ik neem aan dat het best hard spul is..
Misschien een reepje uitslijpen en dieper teruglassen? Just to be sure dat het zootje niet tegen elkaar zit te tikken....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Ehhhh, dat subframe is gemaakt van zeer dun plaatstaal en is krom bij een beetje aanrijding. Vooral dus geen deuken in slaan, want dan is het beetje stijheid wat er nu nog in zit snel verdwenen...
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Geen optie dus... ook niet stukje uitzagen en iets dieper inlassen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Alles kan natuurlijk, als je weet wat je doet en de sterkte behouden blijft....
Subframe is volledig verzinkt en je zult na evt. slijpen en lassen moeten zorgen dat het niet (ook inwendig) gaat roesten. Verder een leuk klusje om dat frame te demonteren, want anders kom je daar nooit lekker bij.
(als je de auto ooit nog eens verkoopt wel ff weer een ander recht subframe monteren denk ik. :wacko: )
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Ik vroeg mij af, de vaccuum kabel van de Boostcontroller op mn dashboard naar achteren is erg lang, schaad dit niet de uitlezing van de boost?
Nee, want zoals je weet is druk overal gelijk 8)
Waar ga je nu toch die boostcontroller voor gebruiken?

Wat voor diameter IC buis ga je gebruiken? Aangezien je zegt je carter te gaan verslijpen voor je ic-buizen.

Voor wat betreft de beschikbare ruimte... Deze set heeft toch ook gedraaid op een andere 2.2 speedster? Zou dus goed moeten zijn, toch?

Hoeveel hoogteverschil zit er tussen de olie-uitlaat van de turbo en de oilie-inlaat op de carter?
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Afbeelding

Ik ga het net zoals deze monteren. Dit is een foto van diegene waar de turbo van is geweest.

Op de foto zie je ook meteen hoe de intercooler piping gaat/moet lopen.

Voorderest heb ik het idee dat diegene wie de kit heeft samengesteld niet gedacht heeft aan het kantelen van het blok, het zootje gemonteerd heeft gehad en niet lang genoeg gereden heeft dat het problemen is gaan geven...

Ik maak me ook vooral teveel zorgen om de kleine dingetjes haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Waar je op moet letten met de routing van de IC-buizen is het contactpad met het blok. Je blok wordt loeiheet en je buizen die tegen dat blok aan zitten dus ook en je lucht dus ook...
Mijn routing is aan de rechterkant van het blok. iets meer bochtenwerk om over je ophanging te komen maar er zit wel meer luchtruimte tussen het blok en de buizen. De buizen ook gewrapt met radiationwrap om stralingswarmte te beperken.
Op de foto lijkt het mij een aardig dikke ic-buis. 2,5"?

Ik heb 2" gebruikt omdat dit nog steeds ruim voldoende flowt voor je beoogde vermogen maar er aanzienlijk meer werkruimte ontstaat (en meer lucht tussen blok en buis).

Just my $0,02..
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie