BlueDemon Awakens
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Ik had net weer godverdomme een grote blauwe rookwolk, weer een paar minuten nadat ik van mn werk wegreed.....
Ik hoop dat dit eenmalig was want ik heb nu alles gedaan wat kon... dan is de turbo dus gewoon naar de klote....
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik hoop dat dit eenmalig was want ik heb nu alles gedaan wat kon... dan is de turbo dus gewoon naar de klote....
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7342
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: BlueDemon Awakens
Daan wilde toch turbo wisselen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Ja DaanSmiley schreef:Daan wilde toch turbo wisselen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Vanmorgen twijfelachtig olie rook, zo net uit mijn werk weer geen rook gezien.....
Heb nu contact met een Turbo Revisie expert en hem foto's doorgestuurd.. hij is het niet eens met de routing van de retour.... 90 graden deel + plat liggende kabel is niet goed!!
Wat ik nog niet wist was dat je het middendeel vd turbo kunt draaien om zn as, dit wil ik gaan doen om de olie retour outlet 45 graden naar achter te verdraaien en dan is het 90 graden koppeling oppeens geheel aflopend, daarna de slang langs de turbo richting het blok en daar via een 45 graden naar binnen... dit moet een vol aflopend traject worden.... hiervoor moet ik alleen wel weer de water piping aanpassen en een nieuwe olie feed... achja, Research and Development he Speedster4Fun??
Ik pik nog wel eerst de TTT mee voordat ik hem weer openbreek, we weten allemaal hoe lang dit elke keer duurt
De Bougies zijn trouwens besteld! Ben erg benieuwd..
Heb nu contact met een Turbo Revisie expert en hem foto's doorgestuurd.. hij is het niet eens met de routing van de retour.... 90 graden deel + plat liggende kabel is niet goed!!
Wat ik nog niet wist was dat je het middendeel vd turbo kunt draaien om zn as, dit wil ik gaan doen om de olie retour outlet 45 graden naar achter te verdraaien en dan is het 90 graden koppeling oppeens geheel aflopend, daarna de slang langs de turbo richting het blok en daar via een 45 graden naar binnen... dit moet een vol aflopend traject worden.... hiervoor moet ik alleen wel weer de water piping aanpassen en een nieuwe olie feed... achja, Research and Development he Speedster4Fun??
Ik pik nog wel eerst de TTT mee voordat ik hem weer openbreek, we weten allemaal hoe lang dit elke keer duurt
De Bougies zijn trouwens besteld! Ben erg benieuwd..
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: BlueDemon Awakens
Oh, ik dacht zelfs dat je de turbo al gedraaid had man!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
Draai de as niet volledig level anders blijft er alsnog wat olie achter in de turbo. Houd ook de bevestiging van de wastegate in de gaten. Die zit vast aan je compressorhuis welke je nu gaat draaien.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- RollatorGT
- Actief lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
- Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)
Re: BlueDemon Awakens
Hoi Timmyboy,
Ik ben zeker geen tuner/specialist maar mij lijkt het "afhangen" van de retour olie leiding wat ver gezocht als het laagste punt (blok) duidelijk lager is als de uitgang turbo, ( wet van de communicerende vaten).
Heb je niet te veel overdruk in het carter waardoor vooral bij hoger toerental de olie de turbo ingeperst wordt.
Overdruk in het carter kan vele oorzaken hebben maar het meest voor de hand liggend is lekke koppakking en/of scheurtje in cilinderblok of kop maar meer voor de hand liggend is in jou situatie is lekkage langs de zuigers, (extra "turbo" overdruk langs de zuigerveren in het carter).
Simpele "boeren" controle, olie vuldop verwijderen, toerental verhogen en voelen/kijken of de vulopening gaat blazen/spetteren.
Ik neem aan dat de specialisten dit al gecontroleerd hebben.
Groeten, Spenkie.
P.s. Ook een Rotrex Intercooler systeem kent zijn eigenaardigheden, ik ben nog steeds op zoek naar een eigenaardig bijgeluidje (geen blow off), Arno wees mij op olie peilen op toeren maar ik had al bijgevuld met Rotrex SX150 olie, (168,00 per liter) en een kwart liter ligt nu op de bodemplaat = 42,00 euro.
Ik ben zeker geen tuner/specialist maar mij lijkt het "afhangen" van de retour olie leiding wat ver gezocht als het laagste punt (blok) duidelijk lager is als de uitgang turbo, ( wet van de communicerende vaten).
Heb je niet te veel overdruk in het carter waardoor vooral bij hoger toerental de olie de turbo ingeperst wordt.
Overdruk in het carter kan vele oorzaken hebben maar het meest voor de hand liggend is lekke koppakking en/of scheurtje in cilinderblok of kop maar meer voor de hand liggend is in jou situatie is lekkage langs de zuigers, (extra "turbo" overdruk langs de zuigerveren in het carter).
Simpele "boeren" controle, olie vuldop verwijderen, toerental verhogen en voelen/kijken of de vulopening gaat blazen/spetteren.
Ik neem aan dat de specialisten dit al gecontroleerd hebben.
Groeten, Spenkie.
P.s. Ook een Rotrex Intercooler systeem kent zijn eigenaardigheden, ik ben nog steeds op zoek naar een eigenaardig bijgeluidje (geen blow off), Arno wees mij op olie peilen op toeren maar ik had al bijgevuld met Rotrex SX150 olie, (168,00 per liter) en een kwart liter ligt nu op de bodemplaat = 42,00 euro.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: BlueDemon Awakens
Uitstroom opening (afvoer) op '6 uur' en één aflopende lijn (afschot) naar de ingang van het carter zodat er nergens olie in de afvoerleiding kan blijven 'staan'. Dat is de enige juiste oplossing. Makkelijk gezegd, ik weet het, maar zie het maar eens voor elkaar te krijgen in zo'n kleine ruimte. Toch is dat de constructie die je na moet streven.
Mocht dat niet lukken blijven er mijns inziens 2 opties over (waar je niet blij van wordt )
1 - de turbo hoger monteren!
2 - een catchcan constructie maken met een oliepomp die de (laag in de motorruimte gemonteerde) catchcan continu leegzuigt en de olie weer het carter invoert.
Mocht dat niet lukken blijven er mijns inziens 2 opties over (waar je niet blij van wordt )
1 - de turbo hoger monteren!
2 - een catchcan constructie maken met een oliepomp die de (laag in de motorruimte gemonteerde) catchcan continu leegzuigt en de olie weer het carter invoert.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: BlueDemon Awakens
.. of mijn tussen oplossing: De inwendige diameter van de afvoerleiding maximaliseren. Met 19mm OD/15mm ID loopt alles weg.
Maar voor de correctheid idd optie 1
Maar voor de correctheid idd optie 1
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Gisteren samen met Remmie de onderplaat er weer afgehaald en de onderkant geinspecteerd en jawel, een kleine olie lekkage!
De plug in het blok lekte een beetje, en...... een halve rol PTFE tape verder en die zat weer muurvast, tijdje laten lopen en ook na de weg naar huis ff gecheckt en hij is nog steeds droog.
Wel vervelend is, mijn retourleiding komt toch WEL tegen mn aandrijfas aan.... niet veel, maar toch een beetje.... moet dus ff worden opgelost..
De turbo hoger plaatsen gaat hem niet worden.. het compressorhuis is te groot en past niet tussen KVBuis en subframe in (misschien een keer een kleiner huis erop zetten).
De turbo middenstuk draaien zou kunnen, ff een keertje proberen maar het lijkt nog steeds dat het niet ideaal word, ik los dan wel de afstand naar de aandrijfas op hoop ik.
Het aantal olie in de IC buizen was dit keer verwaarloosbaar, waar het hiervoor vol met olie zat...
de turbo lijkt nu niet te lekken, misschien heel af en toe door de uitlaatzijde.. of het is een druppel olie op de hete uitlaat geweest die ene keer...
Ik heb ook een blauwe veer in de blow off gestoken, ik merk dat de groene (lichtste) veer fijner was omdat hij nu te laat pas afblaast.
Wel blijf het lekken via de blowoff als ik niet op veel boost lijkt, het mechanisme wat de BOV gesloten houd lijkt te zwak te zijn, @Daan, is die veer nog te verwisselen met een zwaardere?
Voorderest blijft hij na de 5000 toeren haperen, volgende stap is de bougies vervangen die ik elk moment binnen kan krijgen...
De plug in het blok lekte een beetje, en...... een halve rol PTFE tape verder en die zat weer muurvast, tijdje laten lopen en ook na de weg naar huis ff gecheckt en hij is nog steeds droog.
Wel vervelend is, mijn retourleiding komt toch WEL tegen mn aandrijfas aan.... niet veel, maar toch een beetje.... moet dus ff worden opgelost..
De turbo hoger plaatsen gaat hem niet worden.. het compressorhuis is te groot en past niet tussen KVBuis en subframe in (misschien een keer een kleiner huis erop zetten).
De turbo middenstuk draaien zou kunnen, ff een keertje proberen maar het lijkt nog steeds dat het niet ideaal word, ik los dan wel de afstand naar de aandrijfas op hoop ik.
Het aantal olie in de IC buizen was dit keer verwaarloosbaar, waar het hiervoor vol met olie zat...
de turbo lijkt nu niet te lekken, misschien heel af en toe door de uitlaatzijde.. of het is een druppel olie op de hete uitlaat geweest die ene keer...
Ik heb ook een blauwe veer in de blow off gestoken, ik merk dat de groene (lichtste) veer fijner was omdat hij nu te laat pas afblaast.
Wel blijf het lekken via de blowoff als ik niet op veel boost lijkt, het mechanisme wat de BOV gesloten houd lijkt te zwak te zijn, @Daan, is die veer nog te verwisselen met een zwaardere?
Voorderest blijft hij na de 5000 toeren haperen, volgende stap is de bougies vervangen die ik elk moment binnen kan krijgen...
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: BlueDemon Awakens
Probeer dat met iets anders te doen als met teflontape.... volgens mij lost dat op met (de huidige) olie.
Dat kan lang of kort duren....of heeeeeel lang
Liquid sealant van Loctite lijkt mij beter hier voor.
Dat kan lang of kort duren....of heeeeeel lang
Liquid sealant van Loctite lijkt mij beter hier voor.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: BlueDemon Awakens
Remmie is toe aan een nieuw expansievaatje
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: BlueDemon Awakens
Anders sproeit die je achterruitje spontaan onder haha
- Manta79
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
- Locatie: Zuid Holland
Re: BlueDemon Awakens
Tim wat Do zegt, deze loctite zit op mijn oliedruk/temp spul.
"A je to !" #0047
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: BlueDemon Awakens
Ries, mijn plug loopt met heel veel speling in het schroefdraad helaas.... maakt het niet uit als hij wat ruim erin loopt??
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk