BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Je hebt natuurlijk chronisch ruimtegebrek daar achterin de Speedster, maar ik zou wel proberen de turbo zo hoog mogelijk te monteren. En daarbij zou ik ook kijken wat je kunt winnen door die aluminium waterpijp wat te veranderen of anders te positioneren. De Turbo versie van dit blok heeft ook een wat anders lopende waterpijp achter de turbo...
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Welke aluminium waterpijp? Ik heb nml geen last vd bestaande water toevoer... de Feed en retour leidingen zijn echt een verschrikking....
Wel liet Speedster4Fun mij laatst een originele B207R retour zien... dit leek een karig stukje flexibel metaalpijp, maar het lijkt toch wel een optie te worden haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:Welke aluminium waterpijp? Ik heb nml geen last vd bestaande water toevoer... de Feed en retour leidingen zijn echt een verschrikking....
Wel liet Speedster4Fun mij laatst een originele B207R retour zien... dit leek een karig stukje flexibel metaalpijp, maar het lijkt toch wel een optie te worden haha
"De turbo hoger plaatsen gaat hem niet worden.. het compressorhuis is te groot en past niet tussen KVBuis en subframe in (misschien een keer een kleiner huis erop zetten)."

Die alu pijp tussen de thermostaat en de waterpomp is een los buisje met 2 o-ringen en kun je (na aanpasssen borglipje) verdraaien. Of de pijp van een turbo blok monteren.

Je probleem zit toch hier bij het inlaathuis?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Ik vraag mij af en toe af wat dat toch is met bov's hier op het forum.. :wacko

Plug in het blok moet goed sluiten... Dat was nl mijn olielekkage waar ik lang naar heb lopen zoeken.

Opnieuw getapt, 1 laagje teflon, indraaien, rondom vetvrij maken (brakecleaner) en afronden met een klein laagje vloeibare pakking op de naad. Al een paar duizend km kurkdroog.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Jouw turbo hangt zo te zien nog lager dan de mijne zo op de foto gezien.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Jouw turbo hangt zo te zien nog lager dan de mijne zo op de foto gezien.
Vrij laag ja....... :'(

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Gister even bij Speedster4Fun langs geweest om de ontstekingsmodules te verwisselen..
hij had in een oud blok nog goede iridium bougies liggen dus raadde hij aan deze ff in het blok te draaien... het waren NGK R Iridiums (Temp 7) bougies in hele goede staat...
Ff testen,.... auto trekt nu in 1 stuk door de begrenzer in :shock:
Weer een probleem opgelost :lol: aankomende week komen ook mn eigen bougies binnen, dit zijn dezelfde bougies als Daan erin heeft, deze zijn 2 stappen kouder...

Ik heb de auto niet meer zien olie verbranden, ook konden we amper olie vinden in de IC piping, ik heb het idee dat de retour wel acceptabel is, alleen dat de aandrijfas er tegenaan komt is weer net jammer.... moet dus alsnog verholpen worden...
De plug in het blok houd ik ook nu elke keer in de gaten (kan het net zien door een gat de onderplaat) en die is nog netjes droog (Thanks Remmie!).

Plan is om als er weer tijd voor is, alles weer eraf, zoeken naar een oplossing voor de KV buis op het blok en hier een dunner exemplaar voor plaatsen, of op een fijnere positie verdraaien... hierdoor hoop ik de turbo een stukje hoger te kunnen plaatsen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Mooi dat je "2e hands" boougies het rpm probleem verholpen hebben. (Ook met een andere coilpack?)

Je olieprobleem lijkt dan toch wel in de drain te zitten, maar ik zou eerst eens kijken of je een custom retouraansluiting kan maken die gelijk al de bocht om gaat. Dus geen koppeling gebruiken die weer hoogtre nodig heeft, maar gelijk na het aansluitflensje de bocht om met een gelaste aansluiting.

Iets wat hier op lijkt:
Afbeelding
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Dat ziet er erg goed uit frank! Dat zou een mooie oplossing zijn.

Ik heb geen andere coilpack erop gezet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Mooi dat je "2e hands" boougies het rpm probleem verholpen hebben.
Zo oud waren die uit mijn oude blok nu ook weer niet.
Net ingereden zeg maar. :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:Dat ziet er erg goed uit frank! Dat zou een mooie oplossing zijn.

Ik heb geen andere coilpack erop gezet.

Op ebay kun je nog wel eens zo'n turbo drainpipe scoren, alleen is de afmetingen van de aansluiting dan wel wat gokken.
( http://www.ebay.com/itm/1986-1987-Grand ... YX&vxp=mtr ??)
Misschien kan ik aan een stukje van dat soort metalen flextube komen, dan is er zelf wat te fabrieken.. :wink:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door S. Gonzales »

Dat soort pijpjes vind je bijvoorbeeld ook op de EGR aansluiting van een Golf (diesel) Wel goed inwendig reinigen voor gebruik. :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Kijk eens hoe ik mn drainpijp gemaakt heb...
Flens en dan 15mm ID gelijk de bocht om. De enige manier om ruimte te winnen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Ben net even voor je de werkplaats ingedoken en een stuk rvs vacuumslang gemodificeerd.
Flexibele rvs tube. Inwendig ~16mm diameter, lengte ca. 200mm. Als je een passende GT28RS drainflens hebt dan is hier vast iets moois van te maken... :mrgreen:
Bijlagen
Flextube rvs 16mm inw ca20cm lang s.jpg
Flextube rvs 16mm inw ca20cm lang s.jpg (42.02 KiB) 3225 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Daan, zit die van jou nog steeds zo?
Afbeelding
Plaats reactie