BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

tibby schreef:Pasten de combinatie van direct ingespoten z22yh piston/rod niet in een se blok? Waren deze niet steviger dan de se items??? Schiet mij niet af als het niet zo is he;..
Ik vrees dat ik wel weet wie dat weet :p @Exmantaa
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Exmantaa »

Past inderdaad, maar niet veel sterker en minder geschikt voor een turbo vanwege de hogere compressie.
Wordt in de UK wel gedaan met een de ITB (throttle bodys) NA ombouw, waar de Z22YH hogere compressie + heter cams aardig werkt.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Die 280pk ga je wel redden gok ik. Hoger in de toeren trek je harder dan mijn setup.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

obdtuner is toch redelijk accuraat wat betreft power logging?
Bij twijfel over de wielomtrek, kun je letterlijk met een krijtje een streep op je band zetten, een volle draai doen, en het verschil in afstand meten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Ik vroeg mij af, is er geen enkele manier om individual coil packs te kunnen monteren? Ook niet met OBDTuner Pro?

Word een beetje gek van dat ze telkens kapot gaan.

Heb namelijk weer dat hij als een gek stottert bij 5500+ rpm en de bougies zijn gewoon NGK Iridiums van nog geen 5000km oud.. lijkt me niet dat die nu al afgeschreven zijn...
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

timmyboy55 schreef:Ik vroeg mij af, is er geen enkele manier om individual coil packs te kunnen monteren? Ook niet met OBDTuner Pro?
Dat kan niet zomaar.

De Z22SE heeft namelijk geen nokkenas-sensor, maar de ontsteking-unit genereert dit signaal aan de hand van zogenaamde 'compression sense' technieken.

Document in de bibilotheek:

https://www.speedsterclub.nl/bibliothee ... ie/csi.pdf

Andere bobine's/igniters zou dus gecombineerd moeten worden met of een zelfde systeem om de signalen weer te genereren of een oplossing om te kijken of er dmv. een sensor en een puls-wiel op een nokkenas het signaal 'traditioneel' kan worden gemaakt.

Beide oplossingen zijn denk ik uiteindelijk mogelijk, maar vergen wel een flinke tijd in onderzoek, experimenteren en bouwen.

Wellicht dat met verdere OBDtuner ontwikkeling het uiteindelijk het wel makkelijker gemaakt zou kunnen worden als van de de 'fabrieks' specificatie van het nokkenas-signaal kan worden afgeweken. Dat scheelt wat ontwikkel-werk, maar aan de andere kant sluit je daarmee wel evt. alle Astra's en andere auto's uit van een alternatieve oplossing die met een fabrieks-ECU rondrijden.

De markt voor een 1-op-1 vervangende oplossing met bijv. losse ontstekers en wat extra spul voor dit soort 'normale' auto's is waarschijnlijk vele malen groter als dat handjevol Speedsters wat rondrijdt MET OBDtuner er op... ;)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Er zijn genoeg getunde speedsters hier die geen problemen hebben met kapotte coilpacks. Wellicht dat de coilpacks niet kapot zijn maar dat de oorzaak ergens anders ligt. Is dat gat al gedicht in je spruitstuk?
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Daan schreef:Er zijn genoeg getunde speedsters hier die geen problemen hebben met kapotte coilpacks. Wellicht dat de coilpacks niet kapot zijn maar dat de oorzaak ergens anders ligt. Is dat gat al gedicht in je spruitstuk?
Vorige keer was het probleem van goedkope bougies die erin zaten. En kapotte coilpacks is wel degelijk een probleem. Genoeg hier die er al een aantal gewisseld hebben!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door tibby »

steekt daar eens de oem Bosch bougies in ipv all die irridium types..... Deze hebben 3 ontstekingspuntjes ipv 1 fijn tipje bij die irridiums. Die Boschen ontsteken ook beter (vond ik destijds).
De oem Bosch types worden gebruikt tot een 300 pk.
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

@arno, duidelijk verhaal! Ik zal het er maar mee moeten doen denk ik! Ik hoop dat het weer de bougies zijn maar ik kan het me niet voorstellen. Ik heb exact dezelfde als Daan erin heeft!

@Tibby, misschien wel een ideetje ja. Ik heb nog Supercharge bougies liggen die de vorige keer ook perfect ontstaken, dus kan ik mooi even mee testen!
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door tibby »

BOSCH - Ref: 0 242 229 661

Zelf heb ik ook simpel Bosch bougies zitten ipv al die irridium rommel! Ten eerste veel goedkoper en bestand tegen de klus! Je vervangt ze gewoon eens een keer meer....(ik pak 10000km) en eruit.
captain slow
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door gertje »

timmyboy55 schreef:
@Tibby, misschien wel een ideetje ja. Ik heb nog Supercharge bougies liggen die de vorige keer ook perfect ontstaken, dus kan ik mooi even mee testen!
Ik rij nog altijd met de orginele, Nooit last gehad zelfs nu met de supercharger geen probleem ook niet op circuit. Denk dat het probleem ergens anders ligt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Wat is het toch weer stil bij de Bluedemon.....

Er gebeurt ook niet zo heel veel op het moment...

Speedster was dit jaar alweer afgekeurd met de APK en deze keer was het de handrem! rechtsachter deed helemaal niks meer met de handrem!

Nou was de reden dat ik die samen met Remmie had gereviseerd maar het handrem gedeelte niet succesvol was gemonteerd.
Dit was dus een kwestie van klauwen omwisselen met een werkende en vervolgens mijn eigen klauw weer uit elkaar en weer op de juiste manier assembleren
(Ik raad het reviseren van je achterklauwen ten strengste af, wij hebben nu een hele goeie manier ontwikkeld.. maar wij zijn er dagen mee bezig geweest om het succesvol te doen! ook heb je de kans dat je je klauwen vernaggeld en nieuwe kunt kopen!)

Goed, Speedster vervolgens wel door de APK en we kunnen weer verder.

Wat ik dit jaar al gedaan heb:

- Ik heb samen met Remmie de achterkant er voor de 1000e keer afgehaald en heb de gehele buitenkant van de bagageruimte bedekt met 2 matten Keramische hitte matten van Aliexpress (4 euro in totaal maar kan 2000 graden C aan). Dit heb ik met spuitlijm zo knap mogelijk erop geplakt.
Vervolgens ben ik met 2 rollen goud reflecterende hitte tape over de matten heen gegaan en de gehele achterzijde van de bagageruimte ingeplakt. (Aliexpress 2,40 euro per rol)
Daarna heb ik nog een plaat Nimbus aluminium noppenschild op het gecentreerde stuk bij het spruitstuk gemonteerd voor extra bescherming. (deze had ik al maar kostte ongeveer 20 euro voor een kleine plaat).

Alles resulteert erin dat ik van een letterlijk smeltende achterbak na flink scheuren naar maximaal 43 graden C gemeten ben gegaan.. mijn oververhittings probleem is wel zo goed verholpen dat ik nu zelfs een koud kratje pils achterin kan zetten en deze bij aankomst nog lekker fris moet zijn :D
Ik durf zelfs te wedden dat ik nu de koelste bagageruimte heb van iedereen hier!! :mrgreen: en dat voor een upgrade van 9 euro van Aliexpress :lol: :lol: Naja we zullen wel zien hoelang dit standhoud.. maar ik heb het idee dat het wel goed blijft zitten dit spul, ik hoop het tenminste!

Ook heb ik mijn koelvloeistof reservoir eindelijk voor een nieuwe vervangen en de EGR afdekplaatje door een exemplaar die niet bruin verroestte elke keer weer :D

Wat ik van plan ben om te doen dit jaar is het volgende:

- VX-Parts Diffuser monteren en de gehele onderplaat van knappe RVS bouten, ook de U clips wil ik door nieuw vervangen omdat de helft rot en lam is.
- Koplampen demonteren en wellicht nieuwe lenzen erop kopen, ook wil ik een LED Halo monteren als dagrijlicht, een enkeling om het dimlicht heen. Ook wil ik ze turbo zwart spuiten, ik ga deze keer hittebestendige lak gebruiken want de normale Motip blijft bubbelen.
- Achterlichten lenzen demonteren en de units opnieuw spuiten met hittebestendige lak. ook nieuwe lenzen monteren zodat het weer lekker fris is.
- passagiersdeur richten zodat hij niet te ver omlaag hangt
- van dunne carbon platen de wielkasten bekleden voor steenslag en ook de Sills bedekken met plaat carbon omdat de passagierszijde bij mij gescheurd is.
- Zoveel mogelijk stalen bouten en moeren vervangen door RVS
- De wielkasten op een correcte manier monteren ipv half
- Spruitstuk nieuw laten lassen zonder scheuren erin
- Olie aanvoer en retour voor de turbo op een nette manier, Het zit nu net klote waardoor het hele zootje onder spanning staat.
- Gehele turbo kit op een knappe manier monteren. het zit nu als een prototype in elkaar en is vooral haast en goedkoop geweest, geinige is wel dat het enige probleem wat ik nu heb is dat het spruitstuk een scheurtje heeft. voorderest houd het al langer dan een jaar zonder gezeik! dat vind ik heel gaaf dat het zo goed gelukt is.
- Versterkte drijfstangen monteren die 200pk per cillinder aankunnen
- Nieuw subframe monteren van Speedster4Fun
- Kleppendeksel ontluchting vergroten met AN fittingen + PVC klep weer werkend maken op de Speerke manier.
- Aanzuig en IC piping van Aluminium namaken
- Custom aluminium inlet manifold lassen
- Kabelboom opnieuw inbinden en ECU verplaatsen.
- Oil Catchcan installeren
- Apexi Airfilter monteren
- Carbon turbo oren + OEM grills monteren
- Polyester beschadigingen repareren en versterken
- Extra Grills in de voorkant zagen en lijmen + LED strips erin
- Verweerde zichtdelen in engine bay etc zandstralen en donkerkoper kleurig poedercoaten/lakken
- carrosserie afmaken en volledig strak schuren en laten spuiten in een Candy blue kleur
- Kleppendeksel een mooie kleur spuiten
- Harde zij motorsteunen zoeken en monteren
- Remklauwen allen reviseren en in passende kleur spuiten.
- overige zichtdelen zandstralen en lakken
- Wishbone bushings vervangen
- Uitlaat flensen vervangen door V-banden
- En nog veel en veel meer waar ik nu niet opkom.

Ik bof maar dat ik zo'n goeie vriend heb als Remmie waarmee ik samen onze beide speedsters in zijn prachtige werkplaats naar onze wens kunnen maken. Helaas heeft mijne wat meer liefde nodig :mrgreen: maar het blijft een leuke hobby! Ook Speedster4Fun en alle andere speedstercollega's waarmee ik vaak contact heb bedankt, ook zonder jullie was het ook nooit gelukt met hoe ver ik nu met mijn Speedster gekomen ben!

Ik ben benieuwd hoe ver ik dit jaar ga komen maar ik ga het allemaal een stuk rustiger aandoen want tijdens de turbo build heb ik het meer als stress ervaren dan dat het leuk hobbyen was :bag: daarom gaat het nu iets trager dan voorheen maar dat maakt niet uit, het moet leuk blijven om te doen!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

Klinkt goed allemaal.
Heb je al poly inserts in je voor en achterste motorsteunen zitten, en is dit nog niet genoeg dat je versterkte zijmounts nodig hebt?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Smiley schreef:Klinkt goed allemaal.
Heb je al poly inserts in je voor en achterste motorsteunen zitten, en is dit nog niet genoeg dat je versterkte zijmounts nodig hebt?
Jup beide ondersteunen zijn voorzien van inserts.
Maar ik voel door het enorme koppel het hele blok alsnog kantelen en met abrupt gaslos als een elastiek terugslaan..
Ik wil het blok het liefst hardmounten aan het chassis.

Ik merk het ook dat mijn olie retourslang schaafsporen heeft van de aandrijfas bij kantelen. Dit heb ik opgelost door de speedster hoog water te geven met de schokdempers
Plaats reactie