Pagina 23 van 28

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 12 mei 2017 15:32
door Daan
Dat was nog een oude versie. Nieuwe heeft grotere ID van 15mm en is iets meer van het turbinehuis verwijderd (hitte).

Met een slijpsteen de 90 graden bocht inwendig helemaal uitgeschuurd voor een vloeibaar verloop. Maar verder idd gelijk 90 graden de bocht om.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 12 mei 2017 15:39
door timmyboy55
Heb je daar nog foto's van Daan? En hoe de F krijg jij een ID van 15mm? [FACE WITH TEARS OF JOY]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 12 mei 2017 16:06
door Daan
Rvs pijp van 19mm OD met 2mm wanddikte = 15mm ID.

45 graden pijp doorslijpen en omdraaien = 90 graden bocht en vastlassen.

Afstand meten van turbodrain tot turbinehuis. Pijpje afslijpen op deze afstand + 10mm extra ruimte.

Oil drain flens kopen.

Aansluiting afslijpen.

Rvs pijp vastlassen op flens.

Let op! Mij turbo is iets gedraait waardoor mijn pijpje niet vlak ligt maar iets naar beneden loopt. De olie kan er dus altijd uit.

Hen je dit niet, dan de 90 graden hoek verruimen zodat je pijpje toch naar beneden wijst in enige mate.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:17
door timmyboy55
Ik heb het idee dat de retour wel goed loopt, alleen loopt mn aandrijfas er tegenaan...
Volgensmij heeft het ermee temaken dat mijn blok enorm kantelt.... de zijsteunen zijn nieuw en ik heb de onderste steunen voorzien van een Powerflex.
Ik wil dit oplossen door de Silent Block Steunen van Regelin te monteren... dit zijn hele stijve zijsteunen voor onze auto... in Duitsland gebruiken ze deze veel voor de 400pk Harrops, dus het schijnt erg goed te werken!

Binnenkort dus amper gebruikte nieuwe Zijsteunen OEM beschikbaar!

Ook is volgende week Twin Top Tour, ik heb gister lopen scheuren en ik merkte na afloop dat ondanks het Nimbus hitteschild wat ik gemonteerd heb, dat het polyester bij mn hitteschild best wel zacht was geworden alweer... en loeiheet ook natuurlijk xD
Is het aan te raden om tijdens de TTT zonder onderplaat te rijden?? Want daar neig ik wel naar nu....

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:20
door Smiley
The duke heeft gaas in zijn diffuser gezet, en Nev uit de UK rijdt altijd zonder bodemplaat.
Allebei ivm turbo hitte.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:24
door timmyboy55
Smiley schreef:The duke heeft gaas in zijn diffuser gezet, en Nev uit de UK rijdt altijd zonder bodemplaat.
Allebei ivm turbo hitte.
Dat word tijdens de TTT dus zonder onderplaat rijden hahaha.
Ik wil eigenlijk een stuk het mijn bagageruimte zagen en dit vervangen door een plaat gepolijst aluminium....

Maar ik wil eerst even kijken of ik het kan verhelpen door dat hitte mat tussen mijn nimbus en polyester te monteren... dit is dat dikke stoffen (gevulkaniseerd materiaal) hittemat... hopelijk scheelt dat genoeg...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:29
door S. Gonzales

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:30
door timmyboy55
S. Gonzales schreef:En heb je deze aanpassing al Tim?
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... rs#p114834
Nee nog niet Joop!
Maar ik wil ook eerst ff een leuke Diffuser hebben!


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:41
door Manta79
Werkt goed.Afbeelding

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 11:42
door timmyboy55
Jamaar enkel die gaatjes van de uitlaat hitteschild lijkt mij onvoldoende?!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 12:32
door Daan
Afbeelding

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 13:20
door Exmantaa
timmyboy55 schreef:Ik heb het idee dat de retour wel goed loopt, alleen loopt mn aandrijfas er tegenaan...
Volgensmij heeft het ermee temaken dat mijn blok enorm kantelt.... de zijsteunen zijn nieuw en ik heb de onderste steunen voorzien van een Powerflex.
Ik wil dit oplossen door de Silent Block Steunen van Regelin te monteren... dit zijn hele stijve zijsteunen voor onze auto... in Duitsland gebruiken ze deze veel voor de 400pk Harrops, dus het schijnt erg goed te werken!

Binnenkort dus amper gebruikte nieuwe Zijsteunen OEM beschikbaar!

Ook is volgende week Twin Top Tour, ik heb gister lopen scheuren en ik merkte na afloop dat ondanks het Nimbus hitteschild wat ik gemonteerd heb, dat het polyester bij mn hitteschild best wel zacht was geworden alweer... en loeiheet ook natuurlijk xD
Is het aan te raden om tijdens de TTT zonder onderplaat te rijden?? Want daar neig ik wel naar nu....
Je turbo en drain leiding kantelt toch gewoon samen met je blok mee?
Ik zou daar nu nog wat extra moeite in stoppen om je drain zo hoog mogelijk te krijgen met de huidige turbo positie. Nieuw RVS flensje met krappe gelaste bocht (en als het past die rvs flex tube). En misschien je turbo center toch iets verdraaien...

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 13:32
door timmyboy55
Ga ik ook doen Frank! Maar niet nu.... en ik wil mn zijsteunen niet alweer scheuren dus het is een upgrade die ik toch wel wilde doen! Als ik daarmee ook het aanlopen mee oplos dan is dat alleen maar veiliger... daarna eens goed bekijken hoe we die retour gaan doen.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 13:37
door Exmantaa
Rij alweer 2 jaar rond met 300+ pk en de standaard zijsteunen. Wel met volgevulcaniseerde voor/achterrubbers, of zoals Rob met de gele inserts erin...

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 15 mei 2017 13:39
door timmyboy55
Klopt, maar het koppel is nu wat hoger met de Turbo...
en als ik Akra's filmpje zie met standaard zijsteunen vind ik dat het blok nog veeeeeeel teveel beweegt haha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk