Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 18 okt 2017 17:52
De "Bluedemon" draait nu sinds de laatste aanpassingen super betrouwbaar en heeft mij nog geen enkele keer met pannen laten staan! Positief dus, genoeg Kilometers gedraait om te zeggen dat het geslaagd is.
Ben net nog eventjes een rondje gaan rijden, en zelf achter het stuur blijft het gewoon echt eng. geen enkele verlies aan tractie, maar puur de acceleratie is groter dan ik van een auto ooit heb meegemaakt, en dan is het nog mijn eigen auto ook. en met dat gevoel kan ik zeer tevreden zijn haha, verveelt mooi niet zo!
Echter zijn er nog wel enkele tweaks die ik van de winter wil doorvoeren zoals:
- Versterkte Drijfstangen die per stuk 200 PK kunnen houden. (Ik moet nog even uitzoeken wat daarna de zwakste schakel is, ik meen dat het 340 pk was waar de zuigers kapot door gingen??) dan zou ik dus op een vermogen van 320/330 pk willen uitkomen, als ik dat uberhaupt nodig vind, maar de potentie voor is natuurlijk leuk!
- Nieuw turbo spruitstuk waardoor de turbo hoger komt te zitten (huidige spruitstuk heeft een klein gaatje waardoor de computer denkt dat hij te arm loopt, ik kan nu dus ook niet verder tunen).
- Kijken of het mogelijk is om een externe wastegate te plaatsen aangezien ik last heb van Boost Creep, dit betekend dat mijn max druk ingesteld staat op 0.6 bar, maar dat deze vanaf 4000 rpm tot limiter toch begint op te lopen tot aan 0.79 bar. dit verklaard ook mijn radicale vermogensgrafiek die je ook terugvoelt in de auto. na 4000 rpm begint hij steeds harder te accelereren tot de limiter.
- Olie retour zodanig krijgen dat deze recht naar beneden mijn blok in gaat (nu is de constructie met een bocht omhoog waardoor er geen vrije flow is, turbo lekt dus olie heel sporadisch).
- Kofferbak bekleden met thermische bescherming zodat mijn bagageruimte niet verbrand. liefst vanaf beide kanten als dat mogelijk is. dus ook een zelfgemaakte hitteschild over het spruitstuk heen zodat er zo min mogelijk warmte kan doorstralen.
Dit wil ik bereiken door de bagageruimte aan de motorkant met Keramische stof matten te bekleden en daar overheen Gouden hitte tape te plakken (Hitte tape kan 450 graden aan, word dus spannend maar is brandverstragend. de keramische matten eronder kunnen 1300 graden aan en houden 86% van de hitte tegen).
Verder zijn de remmen al geupgrade waarvan ik ook nog later foto's van post met alle info!
Ben net nog eventjes een rondje gaan rijden, en zelf achter het stuur blijft het gewoon echt eng. geen enkele verlies aan tractie, maar puur de acceleratie is groter dan ik van een auto ooit heb meegemaakt, en dan is het nog mijn eigen auto ook. en met dat gevoel kan ik zeer tevreden zijn haha, verveelt mooi niet zo!
Echter zijn er nog wel enkele tweaks die ik van de winter wil doorvoeren zoals:
- Versterkte Drijfstangen die per stuk 200 PK kunnen houden. (Ik moet nog even uitzoeken wat daarna de zwakste schakel is, ik meen dat het 340 pk was waar de zuigers kapot door gingen??) dan zou ik dus op een vermogen van 320/330 pk willen uitkomen, als ik dat uberhaupt nodig vind, maar de potentie voor is natuurlijk leuk!
- Nieuw turbo spruitstuk waardoor de turbo hoger komt te zitten (huidige spruitstuk heeft een klein gaatje waardoor de computer denkt dat hij te arm loopt, ik kan nu dus ook niet verder tunen).
- Kijken of het mogelijk is om een externe wastegate te plaatsen aangezien ik last heb van Boost Creep, dit betekend dat mijn max druk ingesteld staat op 0.6 bar, maar dat deze vanaf 4000 rpm tot limiter toch begint op te lopen tot aan 0.79 bar. dit verklaard ook mijn radicale vermogensgrafiek die je ook terugvoelt in de auto. na 4000 rpm begint hij steeds harder te accelereren tot de limiter.
- Olie retour zodanig krijgen dat deze recht naar beneden mijn blok in gaat (nu is de constructie met een bocht omhoog waardoor er geen vrije flow is, turbo lekt dus olie heel sporadisch).
- Kofferbak bekleden met thermische bescherming zodat mijn bagageruimte niet verbrand. liefst vanaf beide kanten als dat mogelijk is. dus ook een zelfgemaakte hitteschild over het spruitstuk heen zodat er zo min mogelijk warmte kan doorstralen.
Dit wil ik bereiken door de bagageruimte aan de motorkant met Keramische stof matten te bekleden en daar overheen Gouden hitte tape te plakken (Hitte tape kan 450 graden aan, word dus spannend maar is brandverstragend. de keramische matten eronder kunnen 1300 graden aan en houden 86% van de hitte tegen).
Verder zijn de remmen al geupgrade waarvan ik ook nog later foto's van post met alle info!