Wat is het toch weer stil bij de Bluedemon.....
Er gebeurt ook niet zo heel veel op het moment...
Speedster was dit jaar alweer afgekeurd met de APK en deze keer was het de handrem! rechtsachter deed helemaal niks meer met de handrem!
Nou was de reden dat ik die samen met Remmie had gereviseerd maar het handrem gedeelte niet succesvol was gemonteerd.
Dit was dus een kwestie van klauwen omwisselen met een werkende en vervolgens mijn eigen klauw weer uit elkaar en weer op de juiste manier assembleren
(Ik raad het reviseren van je achterklauwen ten strengste af, wij hebben nu een hele goeie manier ontwikkeld.. maar wij zijn er dagen mee bezig geweest om het succesvol te doen! ook heb je de kans dat je je klauwen vernaggeld en nieuwe kunt kopen!)
Goed, Speedster vervolgens wel door de APK en we kunnen weer verder.
Wat ik dit jaar al gedaan heb:
- Ik heb samen met Remmie de achterkant er voor de 1000e keer afgehaald en heb de gehele buitenkant van de bagageruimte bedekt met 2 matten Keramische hitte matten van Aliexpress (4 euro in totaal maar kan 2000 graden C aan). Dit heb ik met spuitlijm zo knap mogelijk erop geplakt.
Vervolgens ben ik met 2 rollen goud reflecterende hitte tape over de matten heen gegaan en de gehele achterzijde van de bagageruimte ingeplakt. (Aliexpress 2,40 euro per rol)
Daarna heb ik nog een plaat Nimbus aluminium noppenschild op het gecentreerde stuk bij het spruitstuk gemonteerd voor extra bescherming. (deze had ik al maar kostte ongeveer 20 euro voor een kleine plaat).
Alles resulteert erin dat ik van een letterlijk smeltende achterbak na flink scheuren naar maximaal 43 graden C gemeten ben gegaan.. mijn oververhittings probleem is wel zo goed verholpen dat ik nu zelfs een koud kratje pils achterin kan zetten en deze bij aankomst nog lekker fris moet zijn
Ik durf zelfs te wedden dat ik nu de koelste bagageruimte heb van iedereen hier!!
en dat voor een upgrade van 9 euro van Aliexpress
Naja we zullen wel zien hoelang dit standhoud.. maar ik heb het idee dat het wel goed blijft zitten dit spul, ik hoop het tenminste!
Ook heb ik mijn koelvloeistof reservoir eindelijk voor een nieuwe vervangen en de EGR afdekplaatje door een exemplaar die niet bruin verroestte elke keer weer
Wat ik van plan ben om te doen dit jaar is het volgende:
- VX-Parts Diffuser monteren en de gehele onderplaat van knappe RVS bouten, ook de U clips wil ik door nieuw vervangen omdat de helft rot en lam is.
- Koplampen demonteren en wellicht nieuwe lenzen erop kopen, ook wil ik een LED Halo monteren als dagrijlicht, een enkeling om het dimlicht heen. Ook wil ik ze turbo zwart spuiten, ik ga deze keer hittebestendige lak gebruiken want de normale Motip blijft bubbelen.
- Achterlichten lenzen demonteren en de units opnieuw spuiten met hittebestendige lak. ook nieuwe lenzen monteren zodat het weer lekker fris is.
- passagiersdeur richten zodat hij niet te ver omlaag hangt
- van dunne carbon platen de wielkasten bekleden voor steenslag en ook de Sills bedekken met plaat carbon omdat de passagierszijde bij mij gescheurd is.
- Zoveel mogelijk stalen bouten en moeren vervangen door RVS
- De wielkasten op een correcte manier monteren ipv half
- Spruitstuk nieuw laten lassen zonder scheuren erin
- Olie aanvoer en retour voor de turbo op een nette manier, Het zit nu net klote waardoor het hele zootje onder spanning staat.
- Gehele turbo kit op een knappe manier monteren. het zit nu als een prototype in elkaar en is vooral haast en goedkoop geweest, geinige is wel dat het enige probleem wat ik nu heb is dat het spruitstuk een scheurtje heeft. voorderest houd het al langer dan een jaar zonder gezeik! dat vind ik heel gaaf dat het zo goed gelukt is.
- Versterkte drijfstangen monteren die 200pk per cillinder aankunnen
- Nieuw subframe monteren van Speedster4Fun
- Kleppendeksel ontluchting vergroten met AN fittingen + PVC klep weer werkend maken op de Speerke manier.
- Aanzuig en IC piping van Aluminium namaken
- Custom aluminium inlet manifold lassen
- Kabelboom opnieuw inbinden en ECU verplaatsen.
- Oil Catchcan installeren
- Apexi Airfilter monteren
- Carbon turbo oren + OEM grills monteren
- Polyester beschadigingen repareren en versterken
- Extra Grills in de voorkant zagen en lijmen + LED strips erin
- Verweerde zichtdelen in engine bay etc zandstralen en donkerkoper kleurig poedercoaten/lakken
- carrosserie afmaken en volledig strak schuren en laten spuiten in een Candy blue kleur
- Kleppendeksel een mooie kleur spuiten
- Harde zij motorsteunen zoeken en monteren
- Remklauwen allen reviseren en in passende kleur spuiten.
- overige zichtdelen zandstralen en lakken
- Wishbone bushings vervangen
- Uitlaat flensen vervangen door V-banden
- En nog veel en veel meer waar ik nu niet opkom.
Ik bof maar dat ik zo'n goeie vriend heb als Remmie waarmee ik samen onze beide speedsters in zijn prachtige werkplaats naar onze wens kunnen maken. Helaas heeft mijne wat meer liefde nodig
maar het blijft een leuke hobby! Ook Speedster4Fun en alle andere speedstercollega's waarmee ik vaak contact heb bedankt, ook zonder jullie was het ook nooit gelukt met hoe ver ik nu met mijn Speedster gekomen ben!
Ik ben benieuwd hoe ver ik dit jaar ga komen maar ik ga het allemaal een stuk rustiger aandoen want tijdens de turbo build heb ik het meer als stress ervaren dan dat het leuk hobbyen was
daarom gaat het nu iets trager dan voorheen maar dat maakt niet uit, het moet leuk blijven om te doen!