Pagina 27 van 27

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 02 okt 2018 19:15
door timmyboy55
BlueDemon vs. Mercedes C63 AMG met 550 PK Dragrace haha

https://youtu.be/eq_IE2oLSEg

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 02 okt 2018 23:03
door tibby
timmyboy55 schreef:BlueDemon vs. Mercedes C63 AMG met 550 PK Dragrace haha

https://youtu.be/eq_IE2oLSEg

:thumbsup:

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 03 okt 2018 17:19
door Daan
Altijd leuk :yes:

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 16 okt 2018 12:42
door timmyboy55
Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 16 okt 2018 18:22
door S. Gonzales
timmyboy55 schreef:Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk
:wacko: Hoe wil je aan dat hogere vermogen komen? Daarin ligt het antwoord op je vraag.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 16 okt 2018 18:59
door timmyboy55
S. Gonzales schreef:
timmyboy55 schreef:Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk
:wacko: Hoe wil je aan dat hogere vermogen komen? Daarin ligt het antwoord op je vraag.
Versterkte drijfstangen monteren, Dikkere koppakking, ARP Kop bouten.. Daarna Turbo druk omhoog op Euro 98 :)

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 16 okt 2018 19:18
door Smiley
Gaat die opgevoerde turbo druk lekker werken tussen 7000 en 7600 toeren?

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 17 okt 2018 7:31
door Daan
GR28RS kan goed tegen 8000rpm, maar de vraag is of je daarmee nog meer pk's gaat halen. De curve vlakt al aardig af hoger in de toeren.
De reden dat jou curve blijft stijgen is omdat de turbodruk niet onder controle is. Je hebt boostcreep omdat je meer flowt dan je wastegate kan afvoeren. Je blijft dus druk opbouwen.
Met hoger toeren gaat dit alleen maar versterken.

Op zich wel lekker qua curve, maar niet helemaal hoe het zou moeten. Ik zou m'n boost eerst onder controle krijgen.

En 310pk haal je ook zonder versterkte klepveren. Boost + timing + A/F.

Mn Nissan met 2.0L 10/1 comp deed 307 wielpk op 1 bar met mn GT28RS.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 17 okt 2018 12:32
door Arno
Ook altijd in het achterhoofd houden dat oplopende boost naast een boost creep ook een symptoom kan zijn van de volumetrische efficiency van de motor die in elkaar zakt boven een bepaald toerental.

De lucht hoeveelheid die de turbo aanlevert wordt dan gewoon niet meer 'geconsumeerd' door de motor (bij SC's als de roots types is dit helemaal duidelijk omdat die gewoon vaste hoeveelheid lucht naar binnen 'lepelt' en een oplopende druk aangeeft dat de motor het niet meer verwerkt..) en de boost druk gaat omhoog waarbij de wastegate het wellicht niet meer bijbeent.

Als dat zo is, dan is 'extra boost' door een grotere turbo vaak weinig effectief want de lucht krijg je dan gewoon niet meer de cylinder in geduwd. En zonder extra veel lucht geen grotere *BOEM* en dus meer power.. Ook gaat de hogere druk de IAT's omhoog stuwen.

Het is daarom niet vreemd dat een motor met wat extra kop, nokkenas en klep werk met minder meetbare boost vaak juist veel meer PK's maakt (en nog eens bij stukken lagere IAT's).

Bye, Arno.

Re: BlueDemon Awakens

Geplaatst: 17 okt 2018 13:20
door timmyboy55
Dus als ik het goed begrijp zijn die versterkte klepveren helemaal niet nodig... dat is mooi :)

Het is nu dus de kunst om de motor zo efficient mogelijk te laten lopen op de bestaande turbo druk die hij momenteel krijgt... Dus zorgen dat de ontsteking (Bougies) en de Timing van de ontsteking spot on is.
Vervolgens de brandstof tabellen perfect inleren (Misschien laten tunen)

Laat dit duidelijk zijn: In huidige staat loopt de auto heel goed maar is de mapping verre van perfect.. Dit omdat mijn spruitstuk gescheurd is en de IAT Temp door een of andere reden geen signaal geeft.
Zou best de reden kunnen zijn van een slechte volumetrische efficiency wat jij zegt @arno! En zou deze boost creep opgelost kunnen worden met het goed afstellen van de ECU....

Wanneer ik dan tegen een bottleneck aan ga lopen van lucht kan de turbo druk omhoog... Tuurlijk is het leuk die curve :mrgreen: maar dit zou ik liever zelf willen inregelen dan dat de motor dit zelf beslist dankzij een mankement.

Van de winter wil ik een soortgelijk spruistuk als @Daan gaan maken en dan de turbo iets hoger en 40-45 graden schuin hangen zodat de luchtaanvoer naar boven richt en de uitlaatkant naar onder.. Dat is iets fijner monteren hihi :bag: