Pagina 28 van 32

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 8:11
door S. Gonzales
Lekker hoor! :thumbsup:
Het zou mooi zijn wanneer je in de 1e, 2e (en 3e ?) versnelling max. 50%of 80% vermogen zou kunnen programmeren.
Mijn Kawasaki ZX10R had dat standaard om te voorkomen dat je 'opsteeg'. Dat was er met een electronisch kastje juist weer uit te halen, evenals de begrenzing op 299 km p/u. Misschien heeft Peter daar in de toekomst een oplossing voor?
Je TCS inbouwen krijgt dus prio. :yes:

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 8:30
door Exmantaa
Traction control is wel een beetje must bij zo'n oplopende koppelcurve... :wacko:

Wat ik hoor van Rotrex builds is dat ze 'm met kleine poelies relatief snel optoeren, om 'm dan bovenin met een restrictor in de Rotrex inlaat wat af te vlakken. Ander knal je 'm dus steeds hard de toerenbegrenzer in.
(Hoeveel boostdruk rij je nu maximaal. of post/mail ff de logging)

Edit; Ik had vroeger een A Manta met C20LET turbo blok erin en ooit eens net zo'n oplopende koppelcurve toen de wastegate kuren had. Alsof je een straalmotor erin had; onderin niet thuis en met de toeren kreeg je steeds meer power. :bag:

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 9:20
door aboellaard
TCS is al aangesloten. Ik heb zelfs het door Arno opgemerkte kroonsteentje vervangen door een centraal aardpunt :D Is dus een kwestie van een stekkertje in de TCS steken. Heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet teveel tegelijk wilde doen. En ik wil eerst even de TCS unit updaten met de nieuwste firmware. Schijn dat de oude, die er bij mij inzit, wat hardhandig kan ingrijpen. En dat kan weer vervelend zijn voor de Rotrex. Heb ik wel gelijk launch control, altijd handig bij inparkeren.

Moet inderdaad snel even wat loggen. Als ik wat tijd kan vinden dan. Die power measurement moest gewoon even. Zo'n koppelcurve was natuurlijk wel te verwachten met een centrifugale compressor: alle nadelen van een turbo en een compressor gecombineerd. Maar om er een restrictor in te duwen is ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik heb er ook nog een shift light in zitten, moet ik daar maar eens op gaan letten.

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 9:41
door Exmantaa
Ik ben erg benieuwd naar je boost pressure daar boven de 6800 rpm.

Maar erg mooi dat je set-up na al dat werk nu rijdt. Weer eens wat anders op de weg. :yes: (En die curve lijkt nog best aardig op je theoretische verhaal vanuit het begin hier.)

Edit Rotrex restrictor; Google vond dit nog => https://www.verboom.net/projects/speeds ... index.html :mrgreen:
Lijkt me toch prettig om de grote drukpieken iets te temperen, want ik lees nogal eens wat over gebroken Rotrex asjes... :bag:

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 10:14
door Smiley
Een kiekje van de motorruimte met clam erop ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Ie, hoe oem het er nog uitziet.

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 10:21
door Arno
Ik zie een langere bak eind-overbrenging en kortere 3-4-5 tandwieltjes in de toekomst.. :lol:

Mooi dat het voor de 'eerste versie' zo goed al werkt zonder rookwolken en gekke dingen :!:

Ja, het gesis en geblaas van de rotrex kan wel irritant zijn op de langere termijn vooral omdat het bij rustig rijden/deellast juist zo aanwezig is. Afvoeren met een buis naar de uitlaat-ruimte of retour aansluiten op de inlaat achter het filterhuis maakt het wel onhoorbaar. Geblazen diffuser?? :wink:

Bye, Arno.

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 11:34
door aboellaard
OK
mini-DSC_3460.JPG
mini-DSC_3460.JPG (93.74 KiB) 1537 keer bekeken
Niet helemaal OEM meer

Het uitstekende gedeelte van de uitlaat. Daar zit normaal al een gat in de diffuser, maar dat moet wat groter. De bocht steekt niet onder het vlak van de onderplaat uit. Dat is wel iets waar ik op gelet heb.
mini-DSC_3461.JPG
mini-DSC_3461.JPG (46.44 KiB) 1536 keer bekeken
En toch nog even het centrale aardepunt van de TCS. Een kroonsteentje kan natuurlijk niet :oops: Het plastic van de hoedeplank heb ik zover dat het aardig past. Wat er van over was dan. Maar dat gaat er pas weer op als ik klaar ben. Dus rond 2029 schat ik
mini-DSC_3463.JPG
mini-DSC_3463.JPG (74 KiB) 1532 keer bekeken

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 09 okt 2018 18:40
door RollatorGT
Goed bezig geweest Alex, gefeliciteerd met het resultaat.
De komende maanden nog even "finetunen" en volgen jaar knallen op Zandvoort.
Sponsering door een lokaal garagebedrijf lijkt mij een reƫle optie.

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 16:17
door aboellaard
Exmantaa schreef:Ik ben erg benieuwd naar je boost pressure daar boven de 6800 rpm.

Maar erg mooi dat je set-up na al dat werk nu rijdt. Weer eens wat anders op de weg. :yes: (En die curve lijkt nog best aardig op je theoretische verhaal vanuit het begin hier.)

Edit Rotrex restrictor; Google vond dit nog => https://www.verboom.net/projects/speeds ... index.html :mrgreen:
Lijkt me toch prettig om de grote drukpieken iets te temperen, want ik lees nogal eens wat over gebroken Rotrex asjes... :bag:
Keek vandaag nog even in de measurement tab van de fuel learning sessie. Die gaat tot 255KPa, dus zeg maar max 1.6 bar boost. In de banden van m'n racefiets zit 8 bar, dus dit stelt niets voor :D

Als die Rotrex er aan gaat, zien we dat dan wel weer. Ik heb m'n best gedaan binnen specs te blijven. Heb me er ook wel bij neergelegd dat ergens iets het gaat begeven. De echte test wordt natuurlijk wat trackdays rijden. Dat zit er dit jaar niet meer in denk ik, dus mooi wat tijd om alles in te rijden en er aan te wennen. En een of twee winter projectjes.

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 16:35
door Exmantaa
Boost pressure verloop kun je aflezen als je even inzoomt onderin je powergrafiek. :wink:

Volgend jaar dan maar eens zien hoe het ding loopt op CPZ? We zijn allemaal erg benieuwd. :yes:

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 20:46
door timmyboy55
1.6 Bar of 0.6 Bar..... Lees je niet 160KPa??

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 21:34
door Exmantaa
timmyboy55 schreef:1.6 Bar of 0.6 Bar..... Lees je niet 160KPa??
Manifold pressure in de ecu wordt gemeten in absolute druk. Dus Alex z'n 255KPa absolute MAP pressure is 155KPa boostdruk. => 1.6 bar. :wacko:

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 21:42
door timmyboy55
Wooowwww :shock: :shock: :shock: Ik rij met 0.6 bar :O

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 22:20
door Smiley
Wat voor intake temp kun jij bereiken als je hem van jetje geeft Tim?

Re: Ondertussen ergens op de Veluwe

Geplaatst: 10 okt 2018 22:27
door timmyboy55
Smiley schreef:Wat voor intake temp kun jij bereiken als je hem van jetje geeft Tim?
Geen idee, Mijn IAT sensor geeft geen waarde.........