Pagina 4 van 7

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 24 mar 2018 16:51
door Smiley
Volgens mij moet 260 met de standaard airbox nog wel kunnen.
Hebbie die nog?

Zo niet, kosten ze de wereld niet.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-223-786

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 24 mar 2018 17:01
door Co'tje
Smiley schreef:Volgens mij moet 260 met de standaard airbox nog wel kunnen.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-223-786
Wil toch meer richting 300 pk.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 0:07
door aKra
Co'tje schreef:Voor de LoT dag op CPZ komt Steve van TeamVXRacing waarschijnlijk langs om een mooie mapping in de Turbo te zetten.
Misschien alleen een andere turbo. Even wat hij adviseert met de rest van mijn set up. Alles boven de 260 PK zou mooi zijn.

Laat de standaard uitlaat eronder want ik wil dat de boel echt stil blijft voor Zolder en de late avondsessies van Zandvoort.
Iemand nog tips om de inlaatkant wat stiller te krijgen?
Ik heb zijn software gezien en het is inderdaad erg mooi wat we er mee kunnen! Goede keuze.

Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 8:43
door Arno
Co'tje schreef: Iemand nog tips om de inlaatkant wat stiller te krijgen?
2 mogelijke OEM oplossingen (met natuurlijk wat beugel oplossingen nodig..) zijn:

- Een SAAB 4572509 filter huis. Gebruikt op 9-5 turbo's en zo tot en met OEM 260 PK

- Een Ford Mustang V8 4.8-5L (mach1, cobra, etc.) 1999-2004 filterhuis 3R3Z9600AA

Laatste is goed voor 400+ in standaard vorm met papieren filter, dus die zou qua flow wel OK moeten zijn. Alleen zorgen dat hij compleet is met de rubberen 'slurf' aan de zijkant voor de maximale geluidsdemping. Nieuw erg duur, maar waaien soms op Ebay en zo nog wel voorbij.

Bye, Arno.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 8:44
door S. Gonzales
aKra schreef:Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.
Er is wel een verschil met een avondsessie tot 19.00 uur of tot 21.00 uur! Na 19.00 uur gaan de meesten het echt niet redden.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 12:46
door alain
Ik heb nog aangepaste OEM filterhuis
Met KN filter liggen
Goed voor 300pk

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 19:15
door Co'tje
alain schreef:Ik heb nog aangepaste OEM filterhuis. Met KN filter liggen
Goed voor 300pk
Daar wordt ik blij van. Nog stiller dan hij al is.
Kan ik meerijden met de e-cars :D

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 19:19
door Co'tje
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een standaard turbo voor een LEH turbo?

Is dat 4 uur werk zonder brug?
Of 2 volle dagen prutsen.....

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 25 mar 2018 19:42
door alain
Hangt er van af hoe gemakkelijk de moeren van de uitlaat spruitstuk loskomen
En uitlaat aande turbo vastmaken is ook een gepruts zonder brug

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 26 mar 2018 10:17
door aKra
S. Gonzales schreef:
aKra schreef:Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.
Er is wel een verschil met een avondsessie tot 19.00 uur of tot 21.00 uur! Na 19.00 uur gaan de meesten het echt niet redden.
Gek genoeg ik toch wel.
Co'tje schreef:Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een standaard turbo voor een LEH turbo?

Is dat 4 uur werk zonder brug?
Of 2 volle dagen prutsen.....
Ik heb het in één dag kunnen doen, het is vrij simpel. Je dient alleen een olieleiding over te zetten. En iderdaad zoals alain zegt, moeren van het spruitstuk waren het lastigste, en de v-clam turbo/uitlaat moet je goed zicht van onderen voor hebben. Blind eerste keer gedaan met een kleine lekkage (ruikt het naar benzine in de cabine bij starten) en de tweede keer inderdaad op een brug :mrgreen:

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 27 mar 2018 9:19
door aboellaard
Co'tje schreef:Stuurt zwaar en voelt niet zo lichtvoetig als ik gewend ben.
Kijk eens naar de sporing voor. Als ik het me goed herinner heeft deze auto aardig wat toespoor. Rond de 4 keer zoveel als normaal. Gaat wel heel hard de bocht door, maar dat kan ook aan de piloot liggen.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 27 mar 2018 10:11
door Co'tje
aboellaard schreef:Kijk eens naar de sporing voor. Als ik het me goed herinner heeft deze auto aardig wat toespoor. Rond de 4 keer zoveel als normaal. Gaat wel heel hard de bocht door, maar dat kan ook aan de piloot liggen.
Ga ik zeker even laten doen.
Ik geloof dat Jan van der Kooi bij deze auto hetzelfde heeft gedaan als bij mijn rode Speedster.
Rechtdoor een drama maar valt redelijk heftig de bocht in.

Een ding is zeker, de vorige piloot heeft bakken meer talent dan ik heb.

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 27 mar 2018 10:27
door Smiley
Heb je van de rooie nog een uitdraai van de huidige uitlijning?

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 27 mar 2018 11:18
door Co'tje
Dit is de zilveren, valt nog wel mee.
De rode kijk ik vanavond ff.

Toe (graden)
LF +1
RF+1
RL -1
RR -1

Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg
RL 2,8 neg
RR 2,8 neg

Re: Speedster Turbo #4800

Geplaatst: 28 mar 2018 21:54
door Exmantaa
Nou... Zoals Alex al zei heeft deze toch flink wat sporing staan.
Maar ik neem aan dat de +2 graden totaal sporing vooraan UITSPOOR is? (en dat is best veel. Valt lekker de bocht in ja!)
En de -2 graden totale sporing lijkt me dan TOESPOOR achteraan, toch? (Uitspoor achter zou heel onstabiel worden...)

Co'tje schreef:Dit is de zilveren, valt nog wel mee.
De rode kijk ik vanavond ff.

Toe (graden)
LF +1
RF+1
RL -1
RR -1

Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg
RL 2,8 neg
RR 2,8 neg