milltek eindemper

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

milltek eindemper

Bericht door Pascal »

Wie is woonachtig in de omgeving van hoogerheide.
En heeft een milttek eindemper op zijn 2.2 :lol:

Misschien vindt diegene het niet erg om dit geluid eens een keer te laten horen.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Heb info bij deze firma besteld.

Bericht door damnedt »

Heb info bij deze firma besteld maar helaas nog niet alles ontvangen.
Wil ook een sportdemper en katvervanger plaatsen maar waarden moeten dan wel binnen de apk eisen blijven. Mogelijk dat de duitse TUV keuring op een duitse demper hier zeker aan zal voldoen.
Op de link van http://lotus.freudhoefer.de/roadsterconcept/index.html
is ook het eea te vinden over andere uitlaatsystemen.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik ben ook nieuwsgierig naar het geluid van een Milltek uitlaat dus als iemand die heeft laat het even weten!!! 8)

De uitlaat is te koop bij Rica ( www.rica.nl ) bij 'tuning products'.
Prijs: cat down pipe € 636,40
connecting pipe € 50,32
achterdemper € 577,20
Alles excl BTW, incl montage.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hendrik-Jan schreef:Ik ben ook nieuwsgierig naar het geluid van een Milltek uitlaat dus als iemand die heeft laat het even weten!!! 8)

De uitlaat is te koop bij Rica ( www.rica.nl ) bij 'tuning products'.
Prijs: cat down pipe € 636,40
connecting pipe € 50,32
achterdemper € 577,20
Alles excl BTW, incl montage.
Hallo Hendrik-jan

Heb er al een poosje een milltek einddemper op zitten , maar ik denk
niet dat je de einddemper van een turbo wilt horen? of anders een keer
afspreken,ik weet ook niet waar je in de buurt woont.
Hoor het nog wel.

groetjes jans
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

@Jans,

Dan moet je niet meer dan half gas geven hoor. Anders komt weer het hele industrieterrein kijken naar waar die rally-auto toch aan het testen is :mrgreen:
Jouw uitlaatgeluid is prachtig, ik weet ook niet of dat met een 2.2 te benaderen valt. Waarschijnlijk alleen na het plaatsen van de Hitec-compressor opbouw (ik ben al weer stevig aan het sparen 8) ).

@ll,

Wat is eigenlijk de APK-norm voor de uitlaat? Hoeveel dB mag je produceren?

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:@Jans,

Dan moet je niet meer dan half gas geven hoor. Anders komt weer het hele industrieterrein kijken naar waar die rally-auto toch aan het testen is :mrgreen:
Jouw uitlaatgeluid is prachtig, ik weet ook niet of dat met een 2.2 te benaderen valt. Waarschijnlijk alleen na het plaatsen van de Hitec-compressor opbouw (ik ben al weer stevig aan het sparen 8) ).

@ll,

Wat is eigenlijk de APK-norm voor de uitlaat? Hoeveel dB mag je produceren?

SteV6
Hi Stephan

Vanmorgen de schakelweg verkorting er op gezet, in 45 min klaar :lol:
Wat de uitlaat norm is voor de apk zal denk ik meevallen, met de porsche
993 en die was lucht gekoeld, maakte bij2000 rpm meer lawaai dan mijn speedster volgas.En die auto was qua uitlaat standaard.
Je zou ook nog even in je agenda kijken voor V max.
Hoor het nog wel.
Groetjes jan
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Jans,

Ik kom graag een keertje kijken (en luisteren) naar je auto maar Nijverdal ligt aardig uit de buurt van Dordrecht (mijn profiel is aangepast). Woont er iemand dichter in de buurt dan hoor ik dat graag.
Ik ben op zoek naar een iets zwaardere sound maar niet teveel herrie. Wellicht is alleen een achterste demper dan wel voldoende. Heb jij de uitlaat in zijn geheel vervangen of alleen de demper?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hendrik-Jan schreef:Jans,

Ik kom graag een keertje kijken (en luisteren) naar je auto maar Nijverdal ligt aardig uit de buurt van Dordrecht (mijn profiel is aangepast). Woont er iemand dichter in de buurt dan hoor ik dat graag.
Ik ben op zoek naar een iets zwaardere sound maar niet teveel herrie. Wellicht is alleen een achterste demper dan wel voldoende. Heb jij de uitlaat in zijn geheel vervangen of alleen de demper?
Hallo Hendrik-jan

Heb de gehele uitlaat vervangen,maar deze zal veel minder lawaai maken
omdat de turbo een enorme demper is t.o.v een 2.2.
groetjes jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wordt er tijdens de APK gekeken naar het db niveau van de uitlaat? Dacht het niet toch? Alleen of ie lekt of niet en of de emissies goed zijn als ik me goed herinner.
Dacht wel dat je een bekeuring kan krijgen voor een uitlaat die teveel geluid maakt. Officieel zou het zelfs zo moeten zijn dat alles wat afwijkt van wat de fabrikant van de auto opgeeft niet goed is en dat ze er dus een bekeuring voor kunnen geven. Standaard uitlaat 80db en jouw niet originele is 85db dan heb je een probleem. Doen ze in de praktijk niet echt zo te merken, behalve als het echt HARD wordt..
Dacht dat het zo ongeveer in elkaar zat..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

apk

Bericht door Maarten »

Bij de APK wordt inderdaad niet gekeken cq geluisterd naar het uitlaatgeluid, wel moet hij gasdicht zijn (behalve aan het uiteinde natuurlijk) en als de auto gehomologeerd is met een cat, moet er ook een cat opzitten. Dus zelfs al zou de auto zonder catalysator de emissie eisen halen, moet hij toch afgekeurd worden als er geen catalysator onder zit. Op de kentekenpapieren staat echter niet hoeveel catalysatoren er op zaten bij de homologatie, dus een cat kan je zonder problemen verwijderen.

Bij het homologeren van een auto wordt er een passeergeluid meting gedaan. Met een snelheid van 50 km/h in 3 bij een handgeschakelde auto (en D bij een automaat) rijden ze tussen 2 microfoons door, vijf meter ervoor moet volgas gegeven worden en pas 5 meter er voorbij mag het gas er vanaf. Bij veel auto's die een wat sportiever karakter hebben wirdt er een trucje uitgehaald om die test te halen. bij een automaat schakelen ze bijv iets vertraagd terug naar 2 als je tussen 49 en 51 km/h rijdt.
De subaru impreza gaf als je volgas gaf bij 50 km/h niet zijn maximale turbo druk.
Na dat de auto verkocht is aan een klant kan die ermee doen wat hij wil.
Maar de politie kan wel een bekeuring geven bij erg veel uitlaatgeluid. Ga maar een keer naar de TT van Assen, daar worden elke keer weer heel wat motorrijders op de bon gezet omdat ze een brulpijp hebben gemonteerd. Bij auto's heb ik overigens nog nooit gehoord dat iemand er een bekeuring voor heeft gehad. En er rijden toch heel wat subaru's rond die niet bepaald stil zijn.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: apk

Bericht door jans »

Maarten schreef:Bij de APK wordt inderdaad niet gekeken cq geluisterd naar het uitlaatgeluid, wel moet hij gasdicht zijn (behalve aan het uiteinde natuurlijk) en als de auto gehomologeerd is met een cat, moet er ook een cat opzitten. Dus zelfs al zou de auto zonder catalysator de emissie eisen halen, moet hij toch afgekeurd worden als er geen catalysator onder zit. Op de kentekenpapieren staat echter niet hoeveel catalysatoren er op zaten bij de homologatie, dus een cat kan je zonder problemen verwijderen.

Bij het homologeren van een auto wordt er een passeergeluid meting gedaan. Met een snelheid van 50 km/h in 3 bij een handgeschakelde auto (en D bij een automaat) rijden ze tussen 2 microfoons door, vijf meter ervoor moet volgas gegeven worden en pas 5 meter er voorbij mag het gas er vanaf. Bij veel auto's die een wat sportiever karakter hebben wirdt er een trucje uitgehaald om die test te halen. bij een automaat schakelen ze bijv iets vertraagd terug naar 2 als je tussen 49 en 51 km/h rijdt.
De subaru impreza gaf als je volgas gaf bij 50 km/h niet zijn maximale turbo druk.
Na dat de auto verkocht is aan een klant kan die ermee doen wat hij wil.
Maar de politie kan wel een bekeuring geven bij erg veel uitlaatgeluid. Ga maar een keer naar de TT van Assen, daar worden elke keer weer heel wat motorrijders op de bon gezet omdat ze een brulpijp hebben gemonteerd. Bij auto's heb ik overigens nog nooit gehoord dat iemand er een bekeuring voor heeft gehad. En er rijden toch heel wat subaru's rond die niet bepaald stil zijn.
Helemaal mee eens .Goed verhaal :wink:

Jans
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik weet nog toen ik een andere einddemper ging halen voor mijn Subaru dat je kon kiezen (Zelfde merk en type einddemper) voor een nl goedgekeurde en een niet nl goedgekeurde.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ik had een goedgekeurde Sebring en die klonk erg goed met de 2e cat er nog voor, maar toen die teveel benzine voor zijn kiezen had gehad heb ik ook de 2e vervangen door een stukje RVS wat weinig tegendruk gaf. Daarna was het geluid erg beroerd. Toen een andere einddemper geprobeerd en het oude beschaafde (maar door de specifieke boxerroffel toch goed te horen ) geluid was weer terug.

Dus geluid kan wel degelijk erg veranderen door het verwijderen of toevoegen van een catalysator. Dus als je ergens het geluid hoort wat je wilt hou hier dan ook rekening mee. Anders kan het behoorlijk tegenvallen uiteindelijk.

Maarten
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

En anders passen we toch gewoon de oude truc toe die vroeger gebruikt werd om door een technische keuring voor rally's te komen. Gewoon een prop staalwol een eindje de uitlaatpijp induwen. Dempt extra, en als de uitlaat tijdens de KP goed heet wordt brandt het staalwol gewoon weg :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik ben bij Biesheuvel in Nieuwendijk geweest om remblokken te bestellen en heb gelijk navraag gedaan wat een complete uitlaat systeem ga kosten van Miltec. En hoeveel korting er op zit bij afnamen van 5 systemen. Volgende week krijg ik het te horen.
Plaats reactie