Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Hiervoor had ik enkel een Janspeed einddemper.

Tot nu toe heb ik hem enkel nog maar stationair laten draaien. Dus heet is hij nog niet geworden. Ik wist niet dat ze hierdoor stiller werden. :roll:

Ik ga ook nog even de dichting tussen de motor en het uitlaatspruitstuk vernieuwen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Denthrax schreef: Ik wist niet dat ze hierdoor stiller werden. :roll:
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Dat verklaart veel! Tnx Smiley :wink:
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

lol @ acoustafil popcorn!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Gisteren de tullet acoustafil vulling in mij demper gefrot. Vandaag een een stukje wezen blazen :evil: De boel effe flink heet gestookt ivm uitzetten.
Maar alles zonder resultaat, nog steeds een enorm kabaal.
Erger nog hij is nog luider geworden, enorm veel laag :evil:
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Dominique schreef:lol @ acoustafil popcorn!
Popcorn, daar had Allen ook ooit iets over geschreven
Afbeelding Leuke demping :-)
Maar balen dat het niet werkt.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat is niet zo mooi Pascal. Ik moet er niet aan denken dat die nog luider word. Misschien filtert die beter de hoge tonen eruit waardoor het luider lijkt. (Zij hij hoopvol) :evil:
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pascal schreef:Gisteren de tullet acoustafil vulling in mij demper gefrot.
Hoeveel zit er in?

Klinkt raar, maar er mag in een absorptie-demper niet teveel dempings-materiaal worden gedaan. Het moet net genoeg zijn om, wanneer de smelt-draden zijn losgekomen en het 'opbolt', de ruimte op te vullen.

Als het strakker in de demper zit, dan kan het materiaal te dicht op elkaar komen te zitten waardoor de geluidsgolven niet meer door het dempingsmateriaal heen gaan (en daarmee verminderd worden), maar worden gereflecteerd door de dichte 'massa' die het dan is en het effect verloren gaat.

Ik heb wel eens mensen een motorfiets demper zien vullen met glaswol en dat helemaal aan zien stampen, maar dat werkt inderdaad totaal tegenovergesteld.. Enorme herrie want het was gewoon een solide pijp geworden ;)

In ieder geval zou je 'm weer open kunnen maken en kijken hoe het materiaal nu er uit ziet en hoe het in de demper zit verspreid.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hopelijk is dat het!
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Arno schreef:
Pascal schreef:Gisteren de tullet acoustafil vulling in mij demper gefrot.
Hoeveel zit er in?

Klinkt raar, maar er mag in een absorptie-demper niet teveel dempings-materiaal worden gedaan. Het moet net genoeg zijn om, wanneer de smelt-draden zijn losgekomen en het 'opbolt', de ruimte op te vullen.

Als het strakker in de demper zit, dan kan het materiaal te dicht op elkaar komen te zitten waardoor de geluidsgolven niet meer door het dempingsmateriaal heen gaan (en daarmee verminderd worden), maar worden gereflecteerd door de dichte 'massa' die het dan is en het effect verloren gaat.

Ik heb wel eens mensen een motorfiets demper zien vullen met glaswol en dat helemaal aan zien stampen, maar dat werkt inderdaad totaal tegenovergesteld.. Enorme herrie want het was gewoon een solide pijp geworden ;)

In ieder geval zou je 'm weer open kunnen maken en kijken hoe het materiaal nu er uit ziet en hoe het in de demper zit verspreid.

Bye, Arno.
Hoi Arno, er is door tullet 1,5kg geleverd. ik was de boel ook lekker aan het aandrukken tot ik er achter kwam dat ik voor een kwart demper te kort had. Dus een deel er weer uit getrokken en opnieuw opgevuld.

Maar de demper er weer even afhalen om te kijken hoe het materiaal zich gezet heeft is niet echt een optie. enorm veel werk.

Ik denk dat het probleem meer zit in het ontwerp. en dit 3 inch systeem niet echt stil te krijgen is.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Hoi Pascal,

het stuk dat ik nog hier heb liggen weegt 1050 gram. Als jij die rol nog hebt, weeg hem dan eens, ik verwacht dat die 1600-1700 gram ofzo weegt. Dan weet je hoeveel (weinig) ik erin heb zitten. Denk maar een goede halve kilo.
En bij mij is hij wel degelijk een stuk stiller geworden, maar zou nog wel iets stiller mogen.
Voor de circuits heb ik eventueel de noise killers nog....

Je kunt even afwachten hoe het zich bij mij houd en als dat goed gaat toch nog een vrije dag opofferen en de demper er weer een keer onderuit en weer eronder bouwen?

Groeten,
maarten
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Pascal, heb je de demper zo ongeveer gevuld als het bovenste plaatje hier? Aan je verhaal te zien lijkt het alsof je er veel teveel in gedaan hebt, zie ook de verhalen van Arno en Maarten.
Als er zaterdag tijd over is gooien we ook gewoon dat ding van jou nog op de brug :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Maik schreef:Pascal, heb je de demper zo ongeveer gevuld als het bovenste plaatje hier? Aan je verhaal te zien lijkt het alsof je er veel teveel in gedaan hebt, zie ook de verhalen van Arno en Maarten.
Als er zaterdag tijd over is gooien we ook gewoon dat ding van jou nog op de brug :cry:
Het spul dat ik er nu in heb zitten is geen mat,
maar losse fibers (draden) het is hetzelfde spul dat Piet ook heeft (rechtstreeks van Tullet).

Dus ik vrees dat ik hem opnieuw open moet maken om eventueel materiaal te verwijderen.
ik denk dat de fibers uitgezet zullen zijn en niet meer te hergebruiken zijn.
Ik heb hier nog wel de acoustfil mat liggen, het zelfde als dat van Maarten 800c ipv 900 graden
misschien moet dat er maar in.

Maik het zou mooi zijn als ik nog even bij je op de brug kan, reden 1 als ik terug kom van Sc... ga ik mijn garage afwerken en moet er een poetsbrug in kan ik die van jou gelijk even zien, voelen, testen.
en 2 ik heb mijn oprijbruggen uitgeleend. en heb ze niet meer terug gekregen

:twisted: het is een heel gedoe om mijn speedster van de grond te krijgen.

Trouwens ik zit op 92db gemeten in de auto tijdens het rijden. :shock: ear killer
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik heb nog een klein beetje NASA classified demping home-made pannesponsmateriaal over. Dat zal ik morgen ff voor je meebrengen om aan te voelen. :wink:
Tis niet gezegd dat t voor jouw de oplossing is, maar wel mogenlijk een alternatief dat tenminste langer blijft zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Hè Maikie,

Bedank vrouw en kind voor de gastvrijheid, was een Lekker sleutel dagje.
Je brug is in ieder geval goedgekeurd, alhoewel tijdens gebruik van de brug
Ook gehoor bescherming gebruikt moet worden :wink:

Wel een beetje zonde dat de vulling ook bij Piet niet echt zijn werk doet.
Als we die krengen stil willen krijgen zullen we moeten afstappen van de
Absorptie dempers, ik zou zeggen ni lopen zeiken en gassen met die bakken.

Dominique, wees gewaarschuwd volgende week, neem afstand als we een tunnel in gaan :lol:
Plaats reactie