Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

ha de maik(ikke een grote mond....) :lol:


co als je iets wil weten geen enkel probleem bij mij ging het vrij vlot zonder clamdemontage
ik zal zeker niet zeggen dat er wat kunst en vliegwerk aan te pas kwam
en zeker wat schrammen op de handen maar dat groeit wel dicht

vraag maar raak. :)




grts
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

vraag me af of ik af moet zagen of weg moet snijden. en wat je hebt gedaan met isolatie van de bocht en eventueel andere delen.

thanks!

heb geen sc. moet dus passen.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hey co

achter de uitlaatcollector zit een redelijk dikke warmte isolatie tegen de wand van de kofferbak
ik heb daar een stukje van ongeveer 3 vierkante cm uit gehaald om de collector juist te kunnen draaien (dat bleek de enige factor te zijn om hem er niet op te krijgen)
maik.domm.en ik hebben om de bocht zelf een hitteschild geplooid in nimbus dat is een hittebestendig soort alu dat gemakkelijk te plooien is

en ik heb het orginele hitteschild terug geplaatst boven de uitlaat collector van de tullets(mits een paar afstandsbusjes te draaien te draaien met de draaibank)

ik hoop dat de uitleg je wat verder kan helpen :idea:
maar vooral geen schrik hebben om er aan te beginnen :)

grts stefan
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ja Co,

Kom gerust nog eens aanwaaien als je wilt zien hoe een-en-ander zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Thanks for the tips!
Eerst eens lekker op vakantie, en dan knallen we dat kunstwerk eronder.
Eindelijk het geluid van een echte auto....
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Fikse klus! Maar na een uur of zes klussen ging de auto rijdend de garage weer uit. Mooi geluidje.

Alleen nog twee nette hitte-schildjes maken. Doe ik volgende week in alle rust en dan de bodemplaten er weer onder.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat mooie geluidje gaat waarschijnlijk langzaam aan over in een lekker geluidje naar een heftig geluidje naar een heerlijk asociaal gedonder :)
Maar veel plezier ermee :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Dit weekend ongeveer 1000 km gereden. Extra vermogen is goed te voelen en heb eindelijk het idee dat ik niet meer in een electro-wagen rij!

Erg blij mee.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hier het resultaat van ongeveer 4000km met de Tullett, vanaf 2min20.

http://www.youtube.com/watch?v=nUuZiL6w ... r_embedded#!

Helaas maar een kort fragment, gefilmd op Zandvoort gisteravond.
Eerst zie en hoor je Dominique voorbijkomen, met een re-packed Tullett demper (ingredienten van de hervulling is clasified 8) ), Daarna komt 1 of andere Belg met 290pk voorbij suizen en gelijk daarna kom ik, met een waarschijnlijk bijna lege Tullett :P . Ik vind het wel een lekker geluidje... Het grote verschil in db's tussen die van mij en Dominique is ook wel een beetje te verklaren doordat hij in de 3de versnelling de audi-S lijkt te nemen, ik doe het in de tweede (sinds de remap en het verleggen van de toerenbegrenzer).
Zolder ga ik maar even niet rijden in ieder geval! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Heeft iemand al een ceramisch gecoat uitlaatspruitstuk gekocht van Chris Tullett?

Afbeelding


Wat zijn de voors en tegens van zo'n coating?

SteV6
S4 Avant
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

SteV6 schreef:Heeft iemand al een ceramisch gecoat uitlaatspruitstuk gekocht van Chris Tullett?

Afbeelding


Wat zijn de voors en tegens van zo'n coating?

SteV6




Ja is de mijne, en er zijn er twee gedaan één voor een systeem 2,5" en eentje voor een 3".

Het werkt echt wel goed

Nadelen:
als je er met je vuile vingers aankomt krijg je het niet meer vanaf

nie goedkoop!



groetjes patje
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Da's een optisch nadeel, Patje ;)

Zijn er ook technische voor- en nadelen?
Werkt de coating alleen om zoveel mogelijk hitte te weren uit de motorruimte/kofferbak? Als de uitlaatgassen minder afkoelen, blijft de snelheid hoog: geeft dit merkbaar/meetbaar effect?
Jägertee
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik denk dat dat effect niet heel groot zal zijn.
Wat met dit soort dingen wel een beetje speelt is dat het spruitstuk wat minder de cilinderkop zal koelen. Een spruitstuk kan je een beetje zien als een extra koellichaam voor de cilinderkop, vooral op het punt waar het het heetste wordt, de uitlaatkanalen.
Met een RVS spruitstuk ga je al wat achteruit in het koelend vermogen, want RVS geleidt warmte al minder goed als gietijzer, maar door een dergelijke coating (of met dat gewikkelde tape) ga je het spruitstuk isoleren wat dus zal leiden tot minder koelen.
Ook dit effect zal niet heel groot zijn of heel veel negatieve impact hebben denk ik, maar voor mij toen wel een reden om dit maar niet te doen, vooral omdat ik met tunen nog wat verder wil gaan en de cilinderkop steeds meer voor z'n kiezen zal krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Een ander nadeel is dat de rest van je uitlaat wel warmer wordt.

Bij mij was de standaard hitte bescherming van de kabel van de 2e Lambda sensor niet bestand tegen een afstand van 4-5 cm van de einddemper.

Heb er een nieuwe in moeten zetten, nu met betere warmte bescherming om de kabel zo snel mogelijk van de einddemper verwijderd en achter het hitteschild verstopt. Hopelijk houd hij het nu wel vol.

Er gaat bij mij wel iets meer warme lucht door als bij Maik, vanwege de compressor.

Ik heb geen hitteschild boven het spruitstuk, zodat die zo goed mogelijk zijn warmte kwijt kan door de roosters boven de motor.
Ik heb wel een extra hitteschild tegen de koffer gamaakt en om de bochten in de wielkasten, zodat de body en banden zo goed mogelijk beschermd blijven.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

:( Mijn turret, is in verre staat van ontbinding, en geeft een geluid waar ik niet meer de weg mee op kan.
Laat staan een vakantie of circuit dagje met een paar speedsters in mijn rug. :wink:

Dus ik zal moeten gaan sleutelen om hem voor 28 April een beetje stiller te krijgen. Maar ik heb schrik dat het niet meer gaat klinken :twisted:

I zat te denken om de demper op te gaan vullen met rvs panne sponzen.
Omdat alle andere materiaal verpulverd.

Als jullie andere ideeen hebben dan hoor ik het graag. is weer wel een hoop werk.
Plaats reactie