Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Acousta-fil al eens geprobeerd?

http://cgi.ebay.nl/ACOUSTAFIL-PTX-SILEN ... 45f8134c26

Dat houdt het meestal een stuk langer uit en makkelijk plaatsen aangezien het uitzet door (eerste) hitte, dus hoef je 'm niet met de hand helemaal vol te frommelen.

Teveel is ook niet goed, want dan wordt het te dicht/hard en gaat de demping juist achteruit.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dominique heeft speciale RVS krullen laten draaien. Maar of die het volhouden in jouw geblazen machien :roll:
S4 Avant
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

SteV6 schreef:Dominique heeft speciale RVS krullen laten draaien. Maar of die het volhouden in jouw geblazen machien :roll:
Hoi Stephan

Rvs krullen blijven wel heel, heeft te veel body om door de frequentie`s stuk geblazen te worden.

Echter moet je flink wat draai werk verrichten om mijn demper vol te krijgen :cry: Daarom kan ik misschien beter even naar de Sligro voor een paar kilo rvs pannen sponzen :wink:

Het Idee van Arno is ook niet verkeerd, maar heb het gevoel dat het een enorme bende in de eindemper gaat worden na een paar duizend km`s.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als ik mij niet vergis heeft Peter/Speerke de Acoustafil watjes erin zitten (hoogste grade) en rijdt daar al meer dan 10.000 km mee rond met tussendoor veel circuitdagen :idea:
Hij zegt dat het geluid nog precies zo luid is als nieuw... Misschien hem eens een pb sturen om zeker te zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

:wink: Zal ik zeker doen
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Klopt, ik heb er inderdaad Acoustafil inzitten. Je kunt dit bij Tullet aangeven en tegen bijbetaling wordt hij netjes met Acoustafil geleverd. Het spul werkt prima en tot nu toe nog geen verschil bemerkt met toen hij nieuw uit de doos kwam. 8) Echter een compressor wordt natuurlijk wel warmer dan een NA dus of het spul compressor bestendig is durf ik niet te zeggen.
Less Is More
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik heb de demperzooi in 3/4 dag vervangen en had sneller gekunt als er niet de hele tijd iemand in de weg had gelopen. :P
Let op indien je voor het sponsjes alternatief gaat, dat je niet de fijn gekrulde neemt, die smelt en breekt onmiddelijk als je er een aansteker onder houd.

Het spulletje dat ik heb laten maken zal het nog langmoeten uithouden, ik ben van baan veranderd en heb niet meer de beschikking over het materiaal, machines en vakmanschap. :?

Ik denk dat ik als ik in jouw schoenen zou staan nu voor het super duper acoustafill spul zou gaan.
Ook om mijn oren te sparen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Dominique schreef:Ik heb de demperzooi in 3/4 dag vervangen en had sneller gekunt als er niet de hele tijd iemand in de weg had gelopen. :P
Let op indien je voor het sponsjes alternatief gaat, dat je niet de fijn gekrulde neemt, die smelt en breekt onmiddelijk als je er een aansteker onder houd.

Het spulletje dat ik heb laten maken zal het nog langmoeten uithouden, ik ben van baan veranderd en heb niet meer de beschikking over het materiaal, machines en vakmanschap. :?

Ik denk dat ik als ik in jouw schoenen zou staan nu voor het super duper acoustafill spul zou gaan.
Ook om mijn oren te sparen!
Watje :oops:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Mijn uitlaat maakt niet zoveel herrie als die van jullie maar van mij mag die van mij ook best een paar db minder. Lijkt mij dus ook wel wat die acoustafill.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ligt een deel van de oorzaak misschien ook nog in het verschil in diameter tussen 2.5" voor de NA en de 3" voor de compressoren?
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mijn 2,5 inch apparaat maakt ongeveer 8000db op 100m nu, ik denk niet dat de diameter er dus iets mee te maken heeft :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Is dat je uitlaat................ :oops:
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Zonet mijn pakje toegekregen van Tullet met een 3" lijn... echt prachtwerk!!

Je kan bij Tullet een extra demper laten maken die op de plaats van de cat komt. Dit heb ik extra genomen aangezien de Speedster meer op circuit vertoeft dan de openbare weg :D
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Acousta-fil komt er aan, onze allereerste compressor rijder M.V. :wink:
heeft ook enorm last van zijn oortjes en heeft het een en ander in Engeland besteld.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Mijn 3 inch tullett met acoustafill is net binnen. Met 200 cell cat. Ziet er indrukwekkend dik uit..... En briljante afwerking weer. Zou dit op een 2.2na monteren. Er blijft weinig tegendruk over.
Plaats reactie