Uitlaat met klep?

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Uitlaat met klep?

Bericht door Super7 »

Vraagje..

Ik kom er niet echt uit met een Db killer.
En nu zag ik dat er voor mijn GTI een sportuitlaat beschikbaar is met een klep erin.
Klep open; volle glorie herrie.
Klep dicht; stilte alom..

Is iets dergelijks ook voor de Speedster leverbaar??
rayz25

Bericht door rayz25 »

Je hebt van die rechte tussen stukken die rechtstreeks naar buiten gaan dus voor de demper nog eruit met een klep en afdopplaat voor rdw keuringen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Op het Uk forum heeft iemand het laten doen (maatwerk, en flink $)
Ik heb alleen de link niet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Hier zijn diverse oplossingen voor op de markt, in de zin van vacuumgestuurde of elektrische kleppen die je in je uitlaat kunt zetten (alleen niet gaan scheuren met de klep te ver dicht natuurlijk, want daar zal je motor niet van opknappen)

Bijgevoegd een plaatje van een voorbeeld. (deze dan met een bypass erbij).

Ik zag toevallig ook nog een oude link met iemand hier in de buurt die het heeft geprobeerd: http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=6152. Deze heeft een zaakje en monteert ook van alles voor zijn klanten. Zou je ook eens kunnen mailen om ervaringen te vragen..

Gr,
The Duke
Bijlagen
Elektrische-open-uitlaat-klep-Exhaust-cut-out-valve-12632747.jpg
Elektrische-open-uitlaat-klep-Exhaust-cut-out-valve-12632747.jpg (20.47 KiB) 10527 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Thankx!

Zie dit: http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85527

Als dat samen met een Larini past, zou 't top zijn..
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ik ben er ook mee bezig om er een klep in te zetten.

Het stuk van de downpipe net voor de cat wil ik een pijpje laten lassen dat naar het eindstuk gaat dus hij slaat een bochtje over.

Zie hier het resultaat
Bijlagen
klep
klep
klep.jpg (6.14 KiB) 10004 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Jongens (niet Ray want die wil juist luider :wink: ), leg mij eens uit hoe je met een bypass-klep een stillere uitlaat gaat krijgen??? Als de uitlaat nu te luid is, kan die met een klep erin toch alleen maar nòg luider worden? Of ga je extra een stille demper inbouwen?
Jägertee
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

jaydee schreef:Jongens (niet Ray want die wil juist luider :wink: ), leg mij eens uit hoe je met een bypass-klep een stillere uitlaat gaat krijgen??? Als de uitlaat nu te luid is, kan die met een klep erin toch alleen maar nòg luider worden? Of ga je extra een stille demper inbouwen?
Als ik het goed begrijp, is het mogelijk om mbv een klep de doorstroom opening te verkleinen (meer tegendruk in de motor) maar wat een geluids reductie tot gevolg heeft. :?: :?:
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

911Speedster schreef:
jaydee schreef:Jongens (niet Ray want die wil juist luider :wink: ), leg mij eens uit hoe je met een bypass-klep een stillere uitlaat gaat krijgen??? Als de uitlaat nu te luid is, kan die met een klep erin toch alleen maar nòg luider worden? Of ga je extra een stille demper inbouwen?
Als ik het goed begrijp, is het mogelijk om mbv een klep de doorstroom opening te verkleinen (meer tegendruk in de motor) maar wat een geluids reductie tot gevolg heeft. :?: :?:
Correct, je ziet het ook al vaker bij nieuwere auto's "af fabriek", BMW werkt er b.v. mee,Porsche,etc. Hierdoor bij lage toeren (dus ook minder "afvoer") minder geluid. Wanneer er "volgas" gereden word gaat de klep open voor optimale afvoer en.....Geluid. :yes:

Maar op de manier zoals Ray 't in gedachte heeft bereik je tegenovergestelde,Maar da's precies zijn bedoeling volgens mij! :twisted:
Buiten de demper om rechtdoor het meeste kabaal! Vraag me alleen af hoe je dan zit met tegendruk e.d.....maar goed.
En juist de klep om uitlaatgassen/geluid weer door de demper te leiden.
Nr.0672
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

porsche carrera GT s hebben soms "straightpipes"
dat is wat Ray wil doen? ben benieuwd naar het geluid 8)
rayz25

Bericht door rayz25 »

Precies de turbo heeft niet veel lawaai en heb nu een dempertje van 25cm er nog in zitten maar die wil ik laten zitten. Maar ik wil zoals in een tunneltje even de klep open doen gas erop en klep weer dicht. Alleen bij speciale evenementen even open. Het is voor mij alleen voor de fun en niet om dagelijks mee te gaan rijden met de klep open :lol:

Maarja als sommige het weten heb ik al zonder demper gereden en zoals ik vertelde ging dat heel goed het geluid was zeer stil tot je pas gas geeft.

Maar dit kan je niet bij een 2.2 doen die hebben met een normale demper al veer herrie.
Plaats reactie