andere uitlaat!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: andere uitlaat!

Bericht door Smiley »

Daan schreef:Zijn die bouten van de uitlaat trouwens van die vaste bouten (geklonken in de flens zeg maar) of kan je de bout en moer normaal gesproken helemaal los halen?
oem is geklonken in de flens op de u-bend en het uitlaatspruitstuk.
Als alles doorgeroest is, moet je zo slijpen, dat het systeem tot aan het blok eruit moet om die schroefdraden te vervangen denk ik.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: andere uitlaat!

Bericht door speedster1234 »

thanks voor alle reacties en het mee denken! Ik zit momenteel door een verhuizing nog zonder internet, dus vandaar de late reactie :bangin:

Het grootste probleem zit hem denk ik in de draadeinden die aan een kan vast in de flens verbinding zit. De andere kant is geen probleem want hierop zit een moer, deze kan ik dus of doorslijpen/dremmelen of een moerensplijter of is dergelijks. De andere kant is dus een groter probleem, omdat deze vast in de flens zit.

Ik heb er ff een tekening van om het een en ander duidelijk te maken

Afbeelding

Deel 1 wil ik dus vernieuwen, hiervoor moet ik deel 2 ook verwijderen omdat er anders te weinig ruimte is om de einddemper uit te bouwen. Alle draadeinden en moeren op elke flens verbinding zijn verrot. Maar zoals te zien is bij de dikke pijl zitten de draadeinden aan een kant vast erin, deze zal ik dan waarschijnlijk moeten uitboren?? of is dit een draad verbinding?? zodat ik hem er met bijvoorbeeld een griptang eruit kan draaien?
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Plaats reactie