Uitlaatklep RVS

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

Uitlaatklep RVS

Bericht door speedy1949 »

Deze advertentie staat op marktplaats,wie weet hoe dat nou echt werkt?

RVS elektronisch afstandsbedienbare uitlaatklep
VRTrading | Amsterdam, Noord-Holland
Vraagprijs: € 199,00

Het is volgens mij een pijp die overgaat in twee pijpen, de ene las je tussen je uitlaatspruitstuk en die andere pijp gaat zonder demping naar buiten?
Dat wordt dus een heleboel lawaai, dat zoek ik dus niet!

Ik zoek dus voor mijn "speciale uitlaat" die onder mijn Speedster zat zo iets dergelijks welke ik kan dempen voor als ik lange stukken op de rijksweg zit, nu zit de standaard uitlaat er weer onder met het geluid van een Tesla, muisstil en dat is op de lange stukken ideaal maar ik heb liever die "speciale uitlaat" met de mogelijkheid het geluid te reduceren wanneer ik dat wil, gaat dit lukken met bovenstaande uitlaatklep?

mvgr Frank nr 690
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door timmyboy55 »

Is het forum nou zo verlaten of heeft de technici op het forum gewoon geen zin om te reageren hierop?
ik ben ook heel benieuwd of dit kan, wil namelijk wel gewoon een open pijp naar achteren hebben op sommige momenten, vraag me alleen af of er ruimte is om dit te doen!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Smiley »

In de wintermaanden is het hier wat rustiger inderdaad.
Maar vlinderkleptechnologie komt bitter weining voor op de speedster, dus kun je weinig antwoorden verwachten.
En veel plek heb je daar beneden inderdaad niet.

Ik geloof dat het op het duitse forum een paar keer gedaan is.
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... owforum=25
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door speedokus »

Het is niet alleen een kwestie van die klep ertussen bouwen, maar je moet er ook power naar toe leggen om de klep via de servomoter te bedienen.
grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door aKra »

Ik wilde eerst zo een klep plaatsen, maar na wat uitzoekwerk besloten toch zonder klep te gaan monteren. De kleppen die elektrisch zijn en goedkoop gaan binnen 2-3 maanden stuk op een gewone auto (klep geplaatst voor de uitlaatdemper) door hitteproblemen. Moet je nagaan hoe dat bij de Speedster zal zijn... Modellen van Pierburg zijn niet in 3" te krijgen, en gaan de toonbank over vanaf € 350 (vacuüm gestuurd).
Gebruikersavatar
speedy1949
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:10
Locatie: waddinxveen
Contacteer:

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door speedy1949 »

Bedankt, ik was het alweer vergeten en kom nu tot de conclusie dat het wel een ingewikkeld verhaal gaat worden.
Volgens de adverteerder was het een kwestie van even lassen en klaar, kon het me al niet voorstellen, dus beetje jammer het is dus of een tering herrie of het geluid van een Tesla.
Ik heb nog een prachtige uitlaat liggen die ik er twee jaar geleden op advies van mijn wederhelft verwijderd heb, jammer voor haar maar hij gaat er weer onder.
Inmiddels ook een supercharger gekocht, leuk klusje voor van de winter.

gr Frank
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door S. Gonzales »

Lijkt mij ook lastig qua (ideale) mapping. Te arm mengsel bij klep open, te rijk bij gesloten klep.
Bij de snellere tweewielers is het al een tijdje de gewoonste zaak van de wereld om middels een knopje verschillende mappings te kiezen, bijvoorbeeld bij regen. Zoiets zie ik bij onze Speedsters nog niet zo gauw gebeuren. Of Speerke moet daar een oplossing voor weten?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Smiley »

S. Gonzales schreef:Of Speerke moet daar een oplossing voor weten?
V3 :toot:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door timmyboy55 »

Off topic: ik heb volgensmij ook de mapping van Speerke (170+ pk op de Dyno) 2.4 inlaat, 65 gasklep etc...
Er zijn dus verschillende versies, hoe kom ik erachter welke ik heb?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Smiley »

NA is versie 1.x
SC/turbo is 2.x
Nog in ontwikkeling is 3.x
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Arno »

Herman schreef: Je kunt ook een mechanisch bediende klep inbouwen. Ik denk er zelf over om daarmee de uitlaatdiameter te verkleinen en daarmee stiller te maken. Ten koste van vermogen, dat dan helaas weer wel.
Dunne diameter pijp werkt idd prima als 'demper'. Ken minimaal 1 zelfbouw supercharged Elise die dit principe gebruikt met een stuk (relatief) kleine diameter pijp in het systeem en een klep om de grote diameter af te sluiten om zo de dB's binnen de perken te houden.

Op zich kan je daar wel een pagina lenen uit het handboek van de autobouwers/OEMs en een dergelijke klep pas door een ECU laten aansturen als bijvoorbeeld een bepaalde combo van gasklep stand en toreren bereikt is. Dan heb je over het deel-last bereik en eerste stuk vol-last de maximale demping en schakelt hij pas naar de 'dikke'/herrie pijp als het nodig is.

Evt. kan natuurlijk met een mapping/rollenbank sessie nog worden bepaald bij welk vermogen de dunnere pijp een bottleneck begint te vormen.

Natuurlijk niet echt nuttig op het circuit met veel volgas waar de klep dan veel open staat, maar op straat werkt het wel, want dan rij je toch veel van de tijd in het deellast gebied.

Wel wordt door OEMs heel vaak met pneumatisch/vauum bediende kleppen gewerkt tenzij deze helemaal aan het eind van de uitlaat zitten. De electrische/servo kleppen kunnen namelijk maar beperkte behuizing-temperatuur aan..

Het grootste probleem is meestal het vinden van de ruimte om de evt. extra pijpen en demper(tjes) kwijt te kunnen.. Helemaal op deze auto's.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Daan »

Ik gebruikte voor mn nissan een 2,5" einddemper van Raceland (bestellen bij www.tuninghouse.nl) met een electrische klep er in. Koste idd tegen de 200,- geloof ik maar werkt echt perfect. Klep dicht is stil, klep open is volle polle zeg maar. Als de werkzaamheden doorgaan aan de Speedster en de herrie wordt teveel ga ik er weer eentje halen denk ik. Eindtip er af slijpen en een bochtje aan maken voor de twee eindtips.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Uitlaatklep RVS

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie