Uitlaat bevestiging

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Neetmans schreef:Dat stangetje kun je zo bij elise-shop bestellen.
Kan het nr nog wel eens voor je nakijken.
Ik zie dit stangetje niet terug op de site. Het zou fijn zijn als je even kon kijken.
Alleen deze onderdelen: http://www.elise-shop.com/vx220-c-52_55_58.html
Speedster 75
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Neetmans »

Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Ik heb het vermoeden dat die link het driehoek stukje is tussen beide in?
Speedster 75
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door aboellaard »

Ik heb daar een plaatje RVS genomen (wie spaart heeft wat), dat met een haakse slijper op maat geslepen, vijltje erover om het wat mooier te maken, twee gaatjes geboord en dat pennetje nagemaakt met een bout. Half uurtje werk. Zit er al een paar jaar, steviger dan het origineel en roest gegarandeert niet.

En voor het losmaken is die haakse slijper ook heel handig. Gaat volgens mij nog net daar. Ook altijd handig om een schijf die al aardig op is (= kleine diameter) te bewaren voor de plekken waar je net bij kan komen. Als de haakse slijper niet past, dan de Dremel (onding, waardeloze slijpschijfjes) en als dat niet gaat, eerst een paar keer heel hard vloeken en dan de ijzerzaag pakken. Wel een net nieuwe, gaat een stuk sneller. En met die haakse slijper kan je ook eerst proberen nog wat vorm te geven aan die boutkop of moer, zodat je er een dop op kan slaan en het ding gewoon breekt. Resultaat is hetzelfde.

Kijk met slijpen even uit welke kant de vonken op vliegen. Ik heb al een keer een broekpijp in de fik gehad :bag: Even ergens een vonkenvanger van fabrieken is meestal het beste.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Ben vandaag bij Terry geweest. Hij heeft die moer verwijderd, blijkbaar was hij overbodig ter ondersteuning.
Wat hij wel heeft gezien is dat het rubber van de onderste motorsteun kapot is. Dat verklaard het zware kantelgewicht.
Eind volgende week zet hij het er onder. Einde verhaal :)
Speedster 75
Plaats reactie