Uitlaat bevestiging

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Sinds gisteren maakt de speedster linksachter een krassend geluid bij het optrekken.
Ik merk bij het voorwaarts/achterwaarts rijden dat er in de eerste seconde iets door de G krachten zwaar kantelt achteraan in de body. Eerst vreesde ik voor een motorsteun maar die blijkt dan weer goed vast te zitten en ook de ophanging lijkt nog goed te zitten.
Zonet heeft een vriend ernaar gekeken. Nu blijkt (op het eerste zicht) dat de uitlaat omlaag is gekomen. Hij zit nog wel vast maar het ziet er naar uit dat dit het kantelend geluid veroorzaakt.

Vrijdag heb ik een vrije dag dan gaat hij de achterclam er af nemen om te kijken wat er nu werkelijk stuk is.
Ik ben alvast op het internet aan het zoeken naar een exhaust mount. Het enige wat ik kan vinden is dit. http://www.vx220parts.com/products/show ... ust-mount/
Maar volgens kameraad moet ik het onderdeel zoeken wat daar door past? (ik ben compleet atechnisch op autovlak) Ik weet niet wat de exacte benaming van dit onderdeel is. Kan iemand vertellen wat dit is zodat ik ernaar kan googlen?

Misschien is het gewoon tijd om een Larini te nemen... maar ik heb geen zin in de jaarlijkse dilemma`s om uitlaat om te wisselen voor de autokeuring.
Zou het helpen als ik naar Larini een mail stuur om te vragen of ze een attest hebben voor in Belgie waarop staat dat hij geschikt is voor de speedster? Of heeft de keuring daar geen hommel aan. En zit de juiste mounting al bij die Larini mee geleverd?
Speedster 75
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door stefan »

de achterclam hoeft er echt niet af om aan je uitlaat te kunnen hoor....dat spaart je een hoop werk
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door aboellaard »

Tekening uit de TIS: http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... System.pdf

Je hebt dus aan beide kanten van de einddemper een ophangbeugel en een ophangrubber. Als het daaraan ligt is het niet nodig de clam er af te halen. Kan je van de onderkant bij.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Smiley »

Je diffuserplaat (die laatste) is de enige die eraf moet om bij alle uitlaatdelen te kunnen.

De ophangrubbers aan beide kanten zitten met een bracket vast:
http://www.vx220parts.com/products/show ... ng-bracket
Deze zit met een M6 bout door die rubbers die je eerder poste rechtstreeks in je subframe geschroefd.
Je uitlaat zelf (elk type) heeft aan beide kanten een ophanging die door die rubbers gaan die je eerder poste.

Hier kun je het een beetje zien:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Smiley op 07 okt 2014 9:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door tibby »

Mss deze demper proberen?

http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Aus ... :1780.html

Heb hem op de hitman speedster en is luid!

grtz
captain slow
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Thanks voor snelle antwoord!

Dus ik heb 4 van deze brackets nodig?
http://www.vx220parts.com/products/show ... ng-bracket

En 4 van deze?
http://www.vx220parts.com/products/show ... ust-mount/
Speedster 75
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Neetmans »

2 van ieder, is ook te zien op de foto hierboven. 1x links en 1x rechts. Maar als de beugel aan je einddemper zelf los gekomen is heb je hier natuurlijk niets aan.

Misschien is er heel simpel een moertje los gekomen?
Ik zou eerst een diagnose stellen alvorens je spullen besteld.

Al kan het op zich ook geen kwaad om de uitlaatrubbertjes preventief te vervangen als de originele er nog op zitten.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Smiley »

Ik acht de kans ook groter dat een van de uitlaat ophangijzers het begeven heeft.
Gewoon even kijken.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Vanmiddag gekeken. Het blijkt inderdaad 1 ophangijzer te zijn die compleet geplooit is en waarvan de bout weg is.. Het rubber zit wel nog goed.
Speedster 75
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1449
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door stefan »

beugel afgescheurd....klassiek probleempje even terug lassen en gefixt. :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

De beugel zelf is raar genoeg wel heel (maar gebogen). De schroef blijkt weg te zijn.
Het andere uiteinde van de rubber kon ik net niet zien (of er nog iets van de schroef zit) maar de rubber is wel heel.
Speedster 75
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Smiley »

Nou, nieuwe schroef van 20 cent erop en rijden maar weer :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Oblivion »

Hmmm neen kennelijk Heb ik me compleet vergist. Zonet mijn atechnische schoenen aangetrokken en de diffuser los geschroeft.
Het onderdeel wat gebogen is hieronder (draagpin). Die bout wat het bevestigd is compleet vast geroest en met geen mogelijkheid los te krijgen. Wat doen jullie handige Harry`s in dat geval?
Dat draagstangetje is wellicht nergens standaard te verkrijgen? Ik vind het niet op internet. Denk dat ik Speedster maar beter naar de garage breng. Verschrikkelijk als je zelf niks kunt fixen, kut verslagen gevoel :). Het is nog maar te hopen dat het verschuivend geluid bij optrekken door dit wordt veroorzaakt en niks anders.
Afbeelding
Speedster 75
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door Neetmans »

Dat stangetje kun je zo bij elise-shop bestellen.

Kan het nr nog wel eens voor je nakijken. Wel een paar weken levertijd dacht ik!

Weet je zeker dat het dat is, en niet een bevestiging op je einddemper?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Uitlaat bevestiging

Bericht door gertje »

Bij alle uitlaten die ik gezien heb was dit verbogen is een dun smal plaatje dat rap buigt. Heb het wel telkens terug recht geklopt. Vijsje doorsliep en een nieuw bestellen


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie