Circuitregels uitlaat

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Circuitregels uitlaat

Bericht door Co'tje »

Weet iemand of er nog specifieke regels zijn voor uitlaten op het circuit, anders dan het geluid?

Zit eraan te denken om vanuit de demper direct naar beneden te gaan door de diffuser heen.
Geen idee of 'blazen' op het asfalt en onder de wagen tot afkeur voor het circuit of andere problemen gaat leiden.

Waarom ik het wil? De demper kan verder naar achteren zonder de bocht en dubbele eindpijp. Dat maakt ruimte voor een extra tussendemper. Dat ik een loos gat in de clam heb maakt me niet zoveel uit...
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Circuitregels uitlaat

Bericht door Arno »

Circuit is vooral in dB's geinteresseerd. Daar mag je zelfs vaak losse (eind)dempers of dB killers nog aan de buitenkant van de auto maken die ver buiten de bumper en zo uit steken wat op straat niet is toegestaan. Als de technische controle bij het opgaan van de baan er geen probleem in ziet qua stevigheid van de montage dan is het al gauw OK.

Voor zover ik weet is het prima om de uitlaat door de diffuser omlaag te steken. Met een 90graden knikje aan het eind kan je nog een 'blown diffuser' maken :lol:

Feitelijk doet Lotus dat ook met de Totoya Elises door de diffuser heen en een aantal (sport)uitlaten daarvan richten ook 'omlaag' naar de weg. Geen punt.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Circuitregels uitlaat

Bericht door jaydee »

En de uitlaat naar beneden laten wijzen scheelt misschien ook nèt die ene dB ;)
Jägertee
Plaats reactie