Het dashboard eruit gehaald en de kachelbediening eens goed bekeken, kabel losgehaakt en....wat bleek? Die ging gewoon super licht. Dan blijft alleen het draaimechanisme zelf over, dus die eruit gehaald. Helaas is het asje niet makkelijk te verwijderen maar dat hoeft achteraf ook niet. Wanneer je het borgveertje verwijderd krijg je net iets meer ruimte om wat heen en weer te 'rommelen'. Ondertussen inspuiten met siliconenspray. Ik weet namelijk niet of het asje in nylon gelagerd is en wanneer je dan kruipolie gebruikt gaat het niet goed. Met de siliconenspray en wat 'draai therapie' heb ik nu een warm/koud bediening die waarschijnlijk af fabriek nog niet zo soepel heeft gedraaid.

Bij montage van het dashboard heb ik de aansluiting met het luchtkanaal van nieuw tochtband voorzien, de 'How to' van Akra viewtopic.php?f=2&t=5175 erbij gepakt i.v.m. standje 1 die niet meer werkte, en klaar. Hopelijk komt er straks zelfs warme lucht naar binnen.

Samengevat: draait jouw kachelknop ook zwaar, (nog) geen dashboard verwijderen maar alleen de aluminium knop zelf. Die trek je gewoon naar je toe, hij past er maar in een stand op. Siliconenspray op het asje spuiten, knop er weer op en draaien maar. Desnoods het borgveertje verwijderen, zorg wel dat je die niet kwijt raakt.
Succes!