Daan schreef:Zo,weer even bezig geweest sinds ik een warm kacheltje in mn garage heb staan.
Besloten om een log-spruitstuk te gaan maken. Als deze past ik ga ik kijken of ik deze ga gebruiken of dat ik deze als mal gebruik om een tubular spruitstuk te maken.
Eerst nog maar even lassen en een flens aan plakken
Ook nog een duur plugje uit de US van A binnen gekregen. Komt mn olie toevoer op.
Dan vanavond de uitlaatkant port matchen met de flens:
Nu alleen de vraag: Volgens mij staat hier mn EGR-kanaal open....![]()
Mss beter wat hittebestendige tape pakken![]()
Nu de vraag of dit kwaad kan (lijkt me wel als de EGR werkt...) of dat dit niet erg is als ik mn EGR verwijder (toch al van plan).
Wie het weet mag het zeggen.
D.I.Y. 2.2 Turbo
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Hoe klein de aanpassing ook, ik plak hier foto's.... altijd handig voor toekomstig gebruik.
EGR afdichtplaatje:

Hier dus boren en tappen voor de olie-retourleiding:

Nog wat aan mn turbo gesleuteld. Oude 3" downpipe van mn sr20 blok past maar zal deze afslijpen en voorzien van een 90 bocht. Daarna 3" 100cell sportcat en dan de 2,5" Imhof demper van Weazle als het goed is.

Kwam deze gaten op mn intercooler tegen. Druksensor oid?? Waarschijnlijk grote gat ff tappen zodat hier bouten in kunnen ter afdichting.

Hopelijk van het weekend mn spruitstuk lassen.
EGR afdichtplaatje:

Nog wat aan mn turbo gesleuteld. Oude 3" downpipe van mn sr20 blok past maar zal deze afslijpen en voorzien van een 90 bocht. Daarna 3" 100cell sportcat en dan de 2,5" Imhof demper van Weazle als het goed is.

Kwam deze gaten op mn intercooler tegen. Druksensor oid?? Waarschijnlijk grote gat ff tappen zodat hier bouten in kunnen ter afdichting.

Hopelijk van het weekend mn spruitstuk lassen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gat van hierboven is voor de Tmap sensor op de z20le*
grtz
Naast de turbo Haribo
grtz
Naast de turbo Haribo

captain slow
- Daan
Mijn collega eet die bakken bij het leven.... erg handig om bouten en moeren in op te slaan
Iemand nog een gratis Tmap sensor liggen om het gat te dichten?

Iemand nog een gratis Tmap sensor liggen om het gat te dichten?

Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
Eerste deel van het spruitstuk is klaar. Gelijk zelf maar een lesje tig-lassen gevolgd.

Nu ziek op bed, dus ff wachten op het vervolg.

Nu ziek op bed, dus ff wachten op het vervolg.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Daan schreef:.....
.......
Heb je hier je carter eerst gedemonteerd? Of heb je een handig truukje gebruikt om de spanen op te vangen?

- timmyboy55
- Contacteer:
Als je nog es handige en cheapy dingen tegenkomt in je build die ik er ook alvast in zou kunnen zetten (voorbereiding voor mijn turbo build) moet je t ff zeggen.. kan ik alvast wat doen haha
- Daan
Manifold afgelast vandaag en hij hangt:

Zit nog een duim ruimte tussen de aandrijfas en de turbo.. Het OEM hitteschildje maar iets vergroten kan geen kwaad denk ik.
Morgen een model maken van het spruitstuk mocht ik een tubelar spruitstuk willen maken. Nu verder met leidingen gaan maken.

Zit nog een duim ruimte tussen de aandrijfas en de turbo.. Het OEM hitteschildje maar iets vergroten kan geen kwaad denk ik.
Morgen een model maken van het spruitstuk mocht ik een tubelar spruitstuk willen maken. Nu verder met leidingen gaan maken.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Bij mij zit er zo een hitteschildje tussen de aandrijfas en de uitlaat (zie plaatje).
Weet niet zeker meer of dit nu standaard is of door DBilas aangepast..
Misschien heb je er wat aan (let ook op de veranderde route van de schakelkabels bv.)
Gr,
The Duke
Weet niet zeker meer of dit nu standaard is of door DBilas aangepast..
Misschien heb je er wat aan (let ook op de veranderde route van de schakelkabels bv.)
Gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- 2001_0103_170925AA.JPG (105.11 KiB) 3909 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
- Daan
Origineel zit daar een hitteschildje (maar niet zoals op jouw foto). Dat schildje ga ik dus maar wat groter maken. Op de foto lijkt het of jij nog minder ruimte over hebt dan ik
Mijn schakelkabels kan ik denk ik laten zitten want mijn uitlaat zit aan de andere kant (bijrijderskant) en de kabels komen niet echt in de buurt van de turbo of uitlaat.
Grtz,
Daniel

Mijn schakelkabels kan ik denk ik laten zitten want mijn uitlaat zit aan de andere kant (bijrijderskant) en de kabels komen niet echt in de buurt van de turbo of uitlaat.
Grtz,
Daniel
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Bij de DBilas lijkt het originele schildje verplaatst met een afstandhoudertje. Denk dat jouw DIY plaatsing een stuk gunstiger is qua uitlaatloop en warmtehuishouding.