Vanmiddag een pakketje van Exmanta gekregen: Saab intake manifold.
Vanavond even het e.e.a. bekeken:
- Carterontluchting vanuit het blok wordt door het spruitstuk afgesloten. PCV-klep van de saab zit veel hoger en blokt het gat dus af. Er kan dus geen uitwisseling plaatsvinden tussen blok en manifold. Daarin tegen moet je de pcv van het manifold wel afsluiten omdat er wel (ongemeten) lucht in kan bij vacuumsituatie. Morgen eens kijken of ik er een 10 cent muntje oid in vast kan zetten.
- Gat voor de gasklepopening is 60mm
- 2.2 gasklep en ECU passen perfect 1-op-1
- Geen aanpassingen benodigd bij een 120A dynamo
- Morgen kijken of ik het (map)-gat kan gebruiken voor mn brake-booster pijp
- gaten uitboren zoals op de Cobalt fora wordt vermeld is niet nodig. OEM M6 bouten passen keurig om het manifold vast te zetten.
Bovenstaande is wellicht allemaal bekend, maar ik meld het maar voor de volledigheid.