Flink wat reacties
Smiley zei:
Die rare ovale uitsparing links van het midden, is volgens mij ruimte om de uitlaatpijp uitslagruimte te geven.
Met gaas erover is die ruimte er niet meer.
Om eerlijk te zijn heb ik het niet nagemeten, maar de uitlaat loopt bij mij redelijk hoog en ik had meerdere centimers speling, dus ik denk dat het moet kunnen. Anders maken we maar een uitsparing in het
gaas, maar ik mag hopen dat mijn motor niet zo veel heen en weer kan bewegen.
Piet zei:
Poetsen! Je zou eens dit kunnen proberen. Heb het zelf alleen nog maar aan de binnenkant geprobeerd. Daar werkt het prima!
Ik vraag me af of het op bestaande oxidatie het ook beter maakt.. Voorkomen kan ik me voorstellen, maar die zwarte plekken zie ik er nog niet uit gaan.
SteV6 zei:
Wat is je doel eigenlijk precies? Want met je slijpwerk bereik je volgens mij straks nog meer onderdruk in je motorruimte.
Zelf zou ik voor meer koeling kijken of naca-ducts in de bodemplaat en op de juiste plek niet een betere optie zijn. Zodat je lucht kan leiden naar de plek waar de hitte ontstaat. In jouw geval achter het motorblok omdat je een turbo-conversie hebt. Meer langsstromende lucht lijkt me meer koeling. En omdat hitte vanzelf al opstijgt kan die extra lucht dus gewoon via de roosters in de kofferklep je motorruimte verlaten, zoals nu ook al gebeurt.
Ook vraag ik me af of de diffusorwerking nu niet ernstig gestoord wordt door turbulentie, veroorzaakt door de roosters.
Doel: koeling, minder "warmte-stau" in de motorruimte.
Ik heb me inderdaad ook afgevraagd of de diffuserwerking niet ernstig wordt verstoord, maar ik wist geen manier om dat te berekenen, dus het gewoon maar proberen.
Trouwens.. bij Eliseparts zag ik afstandbussen om de diffuser er lager onder te hangen, bij Rikster is ook zoiets dergelijks gebeurd en die rijdt er toch ook hard mee.. Van die Duitser weet ik dat wat ik gedaan heb in ieder geval wel flink scheelt voor de koeling en die racet er ook mee. We zullen zien.
Spider zei:
Is het aanbrengen van Turbo oren geen oplossing?
Ten eerste, sorry voor sommige collega's, vind ik het echt niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Verder heeft een originele turbo ook grotere gaten in de motorklep (die qua flow matchen met de grotere inlaat denk ik). Ik denk wel dat het zou schelen, maar ik vind de 2.2 look gewoon mooi voor mijn wolfje in schaapskleren.