
Remmen upgrade
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Heeft allemaal te maken met de kracht-"vectoren" tijdens het remmen...
Simpel gezegd duwt de rem-wrijvingskracht ter hoogte van het wegdek tegen de band. De massakracht (F=mxa) van de afremmende auto zit echter ter hoogte van het zwaartepunt, en het hoogteverschil tussen die twee geeft een moment waardoor de auto voorover wil duiken. Dit moment wordt tijdens het remmen gecompenseerd door meer kracht op de voorwielen.
Simpel gezegd duwt de rem-wrijvingskracht ter hoogte van het wegdek tegen de band. De massakracht (F=mxa) van de afremmende auto zit echter ter hoogte van het zwaartepunt, en het hoogteverschil tussen die twee geeft een moment waardoor de auto voorover wil duiken. Dit moment wordt tijdens het remmen gecompenseerd door meer kracht op de voorwielen.
euhm... alleen om even in de groep te gooien...
We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster.
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
Als een soort service doen we dan ook schijven met een alu hart voor de achterkant, maar dat is op zich niet noodzakelijk.
We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster.
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
Als een soort service doen we dan ook schijven met een alu hart voor de achterkant, maar dat is op zich niet noodzakelijk.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
"295" zal waarschijnlijk duiden op diameter. dus groter dan 288.YvoTuk schreef:We hebben binnenkort 295 AP schijven voor de Speedster.
Prijzen zijn nog niet definitief bekend.
De schijven komen gemonteerd (aluminium hart) en worden inclusief spacers voor de remklauwen geleverd.
Door de grotere diameter krijg je meer 'moment' vanaf je schijven.
"spacers' heb je nodig om de radiaal gemonteerde klauwen verder van het center van de schijf te monteren, zodat de grotere schijf past.
@ Ivo, als 295 de buitendiameter is: 7 mm diameter verschil betekend 3,5 mm langere 'arm' als ik van de buitendiameter uitga. Dit is 2,4% verlenging. . . Dat lijkt my niet een wereld van verschil gaan uitmaken.

Zelf rij ik met 2-delige 288mm vervangingsschijven, en weet nu wel wat slechts een ander type staal voor je remvertraging kan betekenen

