Daan nu met Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door Daan »

Vandaag mn 235/40/17 Federal RS-R binnengekregen. De 215/40/17 zal nog onderweg zijn zeker?

Hier een foto van de bandbreedte. 235/40/17 RSR vs. 245/40/17 Michelin PS3:
Afbeelding
Afbeelding

Banden zijn van 0214 dus dat is vers van de pers. Nu nog op de 215's wachten en dan over een paar weken er onder leggen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door Daan »

Ik in eerste instantie enkel als "B" merk en een paar jaar terug wel eens wat over een RS-R gehoord. Nu gaan op UK forum ook veel overstag vanwege de semi-slick eigenschappen (R1R-alike) en relatieve spotprijs. Voor 400,- /set is dat het testen zeker waard. Ik hou jullie op de hoogte al kan ik voor de speedster enkel vergelijken met de oem Bridgestonebanden. Heb met de Nissans wel met R888's gereden maar dat zijn andere auto's.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door S. Gonzales »

Exmantaa en Speedster4fun hebben met deze banden op het circuit gereden, maar zijn daarna overgegaan op de R888, dacht ik. Wellicht kunnen zij er iets zinnigs over zeggen. Of Dominique, die heeft een paar rondjes met de auto van Exmantaa gedaan (ik weet niet of de Federal's er toen nog op zaten) en heeft veel ervaring met de R888. Heb zelf ook overwogen om Federal's te kopen, vooral qua prijs interessant. Maar uiteindelijk toch voor de veel duurdere R888 gegaan en nog geen seconde spijt van gehad. Maar ben toch benieuwd, af en toe moet je gewoon iets proberen! :yes:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door Dominique »

Over banden zijn inmiddels al aardig wat draadjes met pro's en cons. Welk type, waar je rijdt, hoe je rijdt, etc.
En ik kan inderdaad heel veel goede dingen zeggen over de R888's, in de eerste plaats om mijn aankoop te rechtvaardigen. Je hebt er bijna ook een setje velgen voor. :shock:
Maarja, als je dan weer bedenkt dat ik een heel seizoen met een setje doe... Mijn ervaring is dat het van de semi's, die in de juiste maten beschikbaar zijn, de banden zijn het langs mee gaan.

De federals, R1R's heb ik nog niet mee gereden, althans niet op het circuit, maar ik denk niet dat je in de buurt komt van het gripniveau van een semi.
Ik heb vorig jaar met een Exige op Yokohama Advan Neova schoeisel gereden op Dijon circuit, en dat viel mij ontzettend mee qua grip. Ma 5 rondjes pushen begon het iets te smeren, maar grip bleef wel aanwezig. Van de super zomerbanden zou dat denk ik mijn keus worden. Ook in de juiste maten te krijgen!

Als je nooit op een circuit rijd zou ik je denk ik geen semi's adviseren. Ze komen nieuw met 6mm profiel, tegen 10mm bij een zomerband. En als je toch al naar Federal gaat ivm. prijs. :thumbup:

Pascal heeft wel een tijdje R1R gereden en is overgestapt naar 888's. Wellicht reageert hij nog op dit draadje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door Daan »

Na een tijd bezig te zijn geweest met een nieuwe oprit leggen voor de speedster was het zaterdag tijd om em uit z'n winterslaap te halen en vandaag tijd gevonden om de nieuwe velgen en banden er onder te leggen en een rondje te doen.

Nieuwe oprit, opstapje etc.
Afbeelding

Velgen er onder
Afbeelding

...voorkant mag nog wat zakken..
Afbeelding

Alles in de wielkasten schoongemaakt, boutjes en schroefjes los/vast gezet met nieuw vet etc. Daarna ff lekker een rondje doen met de RS-R's er onder...
LEKKER!

Sturen vanuit stilstand/langzaam is ietsjes zwaarder maar verder geen enkel probleem. Eigenlijk hetzelfde gevoel als de OEM velg/banden alleen met veel meer grip. Geen last van spoorzoeken of aanlopen of ABS dat loopt te hikken. B-weggetjes en bochten met 10-20 km/u harder dan anders "(ff testen) en dan voelt de auto/banden aan alsof ze willen zeggen "Geef eens gas, we vallen hier in slaap...". Voelt goed dus. Volgende keer weer wat verder gaan.
Speedster staat nog wat hoog op zn poten van voor maar vind de velgen er goed onder staan. IRL veel beter dan op foto's iig.

Nadeel van een winter lang met een dieseltje rijden is dat je gaat denken dat de Speedster met in/uitlaat en software a 180 pk hard zat gaat en een turbo niet meer nodig is. @ The_Duke: Nog eens een rondje doen voordat ik helemaal als een ouwe vent ga klinken hahaha

Nu nog OMP remblokken van voor, tapijt setje er in en shortshifter inbouwen. pre-cat er uit slopen etc. etc.......... etc. :bag:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Daan nu met Speedster

Bericht door the-duke »

Nadeel van een winter lang met een dieseltje rijden is dat je gaat denken dat de Speedster met in/uitlaat en software a 180 pk hard zat gaat en een turbo niet meer nodig is. @ The_Duke: Nog eens een rondje doen voordat ik helemaal als een ouwe vent ga klinken hahaha
Dat kan altijd :)

Ik zou gewoon lekker genieten van wat je hebt, want de zucht naar meer vermogen komt toch nooit een einde aan.
De mooiste tijd aan mijn Speedster vond ik dat ik steeds nog wat te optimaliseren had (nu wellicht nog wel, maar ik ben tevreden met wat ik heb), gewoon langzaamaan lekker iedere keer gedurende een paar jaar een stapje nemen met remmen, onderstel, motor en iedere keer weer genieten van wat je gedaan hebt voordat je het volgende veranderd, dat zou ik doen!

Gr,
The Duke

P.S.
en ook al gaat het daar niet over hier: je oprit ziet er helemaal top uit, is in ieder geval wel mijn smaak :thumbup:
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie