Nilfisk op z22se

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Smiley »

Maik schreef:@ Stefan: de oude slang krijg je alleen nooit meer van een nippel af zonder hem te slopen ben ik bang, en daarbij is hij zo hard, dat je hem met een slangenklem kapot knijpt denk ik :wink:
Gewoon afsnijden :yes:
Maar we zullen zien waar het eindigd. Ik heb Europa anwb dekking :mrgreen:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door martinb »

Lees nog iedere keer mee:-) wat een klus. Ooit bij vd kooi gezien hoe jan met benzinetank bezig geweest is. Pfff
Joop, je hebt soms zulke simpele tips, waar je op dat moment niet op komt. Altijd handig.
Hoop dat speedy nu snel klaar is.

four wheels move the body, its the turbo that moves the soul
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door S. Gonzales »

Maik schreef:@ Joop: wat bedoel je met "telkens"? Centerpunt verhitten, slang erop schuiven, slang eraf, opnieuw verhitten, slang er iets verder op, slang eraf, etc? Of in 1 go?
Yep, dat eerste :thumbup: opnieuw verhitten, slang er weer opduwen, warmte heeeeeel even in laten trekken en weer een stukje opschuiven. Als je het in een keer wilt doen gaat het slangetje knikken op de plaats waar de warmte overgaat naar koud. Dat moet je dus voorkomen. Daarom, als het mogelijk is, liever eerst even oefenen met een restje van dezelfde slang.

@Martin: thanks! Heb natuurlijk wel een beetje ervaring opgedaan in de de afgelopen 50 jaar, zowel met twee- als vierwielers :lol: maar ik leer (nog steeds) ook van anderen. Dan blijft het leuk en interessant!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door jaydee »

Om gelijkmatig te verwarmen zou je de slang ook in een pannetje heet water kunnen houden? Dan kun je in elk geval heel gecontroleerd een deel ervan verwarmen...
Jägertee
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door speedokus »

jaydee schreef:Om gelijkmatig te verwarmen zou je de slang ook in een pannetje heet water kunnen houden? Dan kun je in elk geval heel gecontroleerd een deel ervan verwarmen...

dat gaat echt niet werken hoor.
Ik heb mijn aansluit tules aan de pomp zelf rond gevijld, en toen de slang licht verwarmd, met inderdaad een verfbrander op de laagste stand.
De slangetjes gingen er vrij gemakkelijk overheen.
Daarna heb ik er voor de zekerheid nog een paar roestvast stalen slangklemmen omheen gezet.
Zit alweer enkele maanden.
Grt Speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door jaydee »

speedokus schreef:
jaydee schreef:Om gelijkmatig te verwarmen zou je de slang ook in een pannetje heet water kunnen houden? Dan kun je in elk geval heel gecontroleerd een deel ervan verwarmen...

dat gaat echt niet werken hoor.
Ik heb mijn aansluit tules aan de pomp zelf rond gevijld, en toen de slang licht verwarmd, met inderdaad een verfbrander op de laagste stand.
De slangetjes gingen er vrij gemakkelijk overheen.
Daarna heb ik er voor de zekerheid nog een paar roestvast stalen slangklemmen omheen gezet.
Zit alweer enkele maanden.
Grt Speedokus.
Ik geloof je meteen hoor, Speedokus... Maik had het over 80 graden, vandaar mijn suggestie. Verfstripper wordt veel heter dan dat...
Jägertee
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Smiley »

Gonzales zijn warme bitjes (wat klinkt dat leuk) methode lijkt nog de beste te zijn.
Zie reacties hier: http://www.vx220.org.uk/forums/topic/95 ... ent-guide/
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Maik »

Nou, centerpunt/bitjes methode is goed mislukt :)
Op het pompje ging het wel. Maar de andere nippel is dikker en ging niet goed. Toen teveel hitte erin gepompt en het hele slangetje naar z'n grootje :evil:
Heeft er nog iemand een tip waar je (heel) snel zo'n slangetje vandaan kan halen?
Begin een klein beetje haast te krijgen nu, APK komt eraan en ik moet misschien de 12de waarschijnlijk naar buitenland voor werk :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Smiley »

Maik schreef:Heeft er nog iemand een tip waar je (heel) snel zo'n slangetje vandaan kan halen?
Ik kan er een in een envelop stoppen, die dan denk ik dinsdag bij je is.
Of je komt hem morgen halen als er haast bij is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Co'tje »

Maik schreef:Nou, centerpunt/bitjes methode is goed mislukt :)
Op het pompje ging het wel. Maar de andere nippel is dikker en ging niet goed. Toen teveel hitte erin gepompt en het hele slangetje naar z'n grootje :evil:
Heeft er nog iemand een tip waar je (heel) snel zo'n slangetje vandaan kan halen?
Begin een klein beetje haast te krijgen nu, APK komt eraan en ik moet misschien de 12de waarschijnlijk naar buitenland voor werk :?
Komt me bekend voor....... Derde poging was bij mij pas raak, ik hoop dat jij het in twee keer gaat redden.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Maik »

Stefan, bedankt voor het aanbod! Je hebt een pb :)

Co, en hoe heb jij het uiteindelijk gedaan? Met verfstripper direkt op het slangetje?
Afbeelding
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Elise »

Maik schreef:ik zie nogal op tegen het warm stoken van het nieuwe slangetje om die over de aansluitingen te krijgen.
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan? Tips zijn zeker welkom!
Beetje mosterd na de maaltijd, maar met een optromp tang is het een fluitje van een cent.
Dus op zoek naar een CV monteur die veel met kunststof leidingen werkt ;)
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Co'tje »

Maik schreef:Stefan, bedankt voor het aanbod! Je hebt een pb :)
Co, en hoe heb jij het uiteindelijk gedaan? Met verfstripper direkt op het slangetje?
Met de fohn van mijn vriendin en een dikke priem. Daarnaast erg veel geduld en gevloek :evil: .....
En een stapeltje reserve slangen :oops:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Smiley »

Co'tje schreef:Met de fohn van mijn vriendin
Ik moest gelijk hier aan denken :mrgreen:

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Nilfisk op z22se

Bericht door Pipo »

Co'tje schreef:Met de fohn van mijn vriendin en een dikke priem. Daarnaast erg veel geduld en gevloek :evil: .....
En een stapeltje reserve slangen :oops:
Ik weet niet of het hier toepasbaar is, maar ik verwarm meestal ook de pijp waar de darm over moet. Dan koelt de darm niet zo snel af, en heb je meer tijd om hem over de pijp te wurmen.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie