Ingeregend! wat te doen?

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Ingeregend! wat te doen?

Bericht door timmyboy55 »

Het begon met een hete dag en dat we zelfs tot half 3 snachts in onze korte broek om de vuurkorf zaten...
Toen zagen we lichtflitsen en waren nieuwsgierig, snel naar het strand gereden waar ze vandaan kwamen..
Het onweerde ergens in Engeland (leek erg ver, en donder was amper hoorbaar) en het zag er erg vet uit, totdat het voor de zoveelste keer, jawel weer nederland, plots echt op het meest achterlijke moment begint te gieten, als je bedenkt dat er 5 minuten daarvoor nog geen wolkje in de lucht hing..
Maar bedachten we met zn allen, de Speedster staat nog wagewijd open.... En dan voel je je wel even heel K*D... Snel het hele end teruggereden maar het was al te laat, in de kuipstoeltje kon al gezwommen worden en het frontje die nu in een bak rijst ligt lag nog achter de stoelen..
Nu weet ik niet goed wat ik het beste kan doen, mijn idee is om beide stoelen eruit te rossen en laten drogen, matjes eruit en alles droog deppen..
In nederland kun je blijkbaar niet 10 minuten je auto alleen laten, je word gelijk gestraft :evil:
Blegh vervelend weer zeg :( :(
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Ingeregend! wat te doen?

Bericht door gertje »

Als alles eruit een paar dagen zo ne vochtvreter in de auto zetten
http://www.bison.be/nl-be/producten/670 ... chtvreter/


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door Smiley »

Naast regen schijnt het ook extreem gehageld te hebben.
Ter hoogte van Brugge kwam dit naar beneden:

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door timmyboy55 »

lekker dan :(
Speedster staat in ieder geval de hele dag al lekker, volledig opengezet, te branden in de zon, kijken of het meeste vocht eruit komt, straks nog ff open naar mijn werk rijden.. ik ben benieuwd.
gelukkig leren we weer van deze fouten :mrgreen:
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door martinb »

Leren stoelen nooit in de brandende zon laten drogen. Te snel drogen en gevolg = scheuren.
Dat is mij tenminste verteld.
Straks maar met heel goed leeronderhoud alles verzorgen.
Wel flink balen, les voor volgende keer:-(


four wheels move the body, its the turbo that moves the soul
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door Pipo »

Met een goede water/stofzuiger krijg je er het meeste wel uit. De rest droogt met de zon wel op.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door timmyboy55 »

Zal onze nederlandse zon leer doen scheuren? Zo heet wordt dat toch niet? :p
Van wat ik er nu van kan zien is alleen het schuim van de zitting nog wat nat en waarschijnlijk onder de stoelen waar je met geen mogelijkheid bij komt is het nog vochtig/nat.
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door speedokus »

probeer er anders wat kranten onder te krijgen trekken ook veel vocht eruit.
succes
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door aboellaard »

:( had ik dus ook gisteren. Stom, Speedster staat altijd in de garage, maar natuurlijk deze keer niet. Bij het weggaan nog gekeken of het dakje erop moest (1 minuut werk!), maar in geen velden of wegen een wolk te bekennen. Onderweg steeds grijzer en ook nog een lekke band (fiets, eerste in 3 jaar of zo, echte gelukdag gisteren). Ik begrijp nu ook waarom het kuipstoel heet en ook waarom ze het wel eens hebben over een tub. Als bonus lagen er bij mij nog een paar briketten onder een stoel. Een keer een zak gaan halen en daar zat blijkbaar een gaatje in. Die dingen waren klem komen te zitten. En ik kan je vertellen dat ze in water oplossen :oops: Wat een zooi.

Bij mij ligt het hele interieur eruit en staat ie nu lekker te drogen in de zon. Nergens meer water te bekennen. De stoelen staan in de kamer te drogen. Voordeel is dat alles wel netjes schoon is :D

Vergeet de opbergvakken bij de deuren niet. Daar zit water onder en dat droogt moeilijk. Even :evil: (domme plastic schroefjes die natuurlijk voor geen meter meer werken) eraf halen en op laten drogen
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door timmyboy55 »

gelukkig (eigenlijk helemaal niet gelukkig) heb ik een mede pechvogel, sjongejonge wat wonen we hier weer lekker :bag: :lol:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door timmyboy55 »

@aboellaard... Na een aantal dagen drogen leken mijn stoelen droog.. toen ik de zitting aan de zijkant een beetje omhoog trok en ik bij de vulling/schuim van de zitting kon komen bleek het dus nog drijf en drijf nat te zijn..... al het water gaat op de bodem van de stoel zitten.
misschien kun jij dat voor de zekerheid ook ff nakijken, voordat je met schimmel in je auto zit :bag:

Ik heb dus het hele midden van de stoel uit elkaar gepeuterd, dit zit allemaal vastgelijmd maar dat trek je er zo allemaal netjes uit.
Ik wil het schuim laten namaken zodat ik de stoel opnieuw kan opvullen en het weer allemaal een beetje stevig is.. Ook heb ik uitgevonden dat het irritante bobbeltje in de rug van de passagiersstoel een klein stukje hard schuim is, dit ga ik ook vervangen door of een luchtzakje of een zachter en groter stukje schuim.
Wat ik ook wil gaan bekijken of ik een flinterdun stuk stevig maar toch zacht schuim over de gehele rugleuning kan trekken zodat het net ff wat zachter en comfortabeler zit.

Hebben jullie nog advies? wat ik beter kan doen? wat ik extra kan doen?
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Ingeregend! wat te doen?

Bericht door aboellaard »

Mooie reden om er een paar carbon stoelen in te zetten. Waterproof :D Maar ik moest bij de brandstofpomp zijn en die stoelen moesten d'r toch weer uit. Dus ze staan al haast weer een week netjes op een droog plaatsje. En ik zie nog geen paddestoelen groeien. Maar je hebt wel gelijk, die krengen waren ook echt doorweekt.
Plaats reactie