Fluro slagvergroters

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Fluro slagvergroters

Bericht door aboellaard »

Ik ben nog steeds bezig met het verminderen van de bumpsteers. Om een heel verhaal kort te houden, moet daarvoor het scharnierpunt van de stuurkogel naar beneden. Dat kan je doen door andere stuurarmen te kopen of, hopelijk, door andere stuurkogels te gebruiken. Ik heb een paar Fluro stuurkogels liggen, maar daar is de slag te klein van. Nu heb je van Fluro zogenaamde slagvergroters, of KRC bushings of hulzen. Heb het hele internet afgezocht naar die dingen, maar kan ze nergens vinden. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen?

Heb die Fluro's van iemand uit Zwitserland en kan dus niet naar de winkel waar ik ze gekocht heb. Ze komen oorspronkelijk van EP en hebben ook een adapterhuls van M12x1.25 naar de op de Speedster gebruikte draad/lengte. EP verkoopt die dingen ook niet los. Om het hele verhaal maar af te maken, ik wil de OEM stuurarmen gebruiken. EP aluminium geprobeerd, maar daar niet helemaal gelukkig mee. Plus dat OEM ook degelijker is. Als het allemaal lukt schrijf ik er wel een stukje over, inclusief het effect op de sturing. Hangt nu nog op twee puntjes, die KRC krengen en het conische gat in de stuurarm. Liefst zou ik dat conisch houden met een D10 naar conisch adapter, maar eventueel is dat gat ook gewoon naar D14 te boren (of naar M14 en een stukje M14 draadeind met een D10 gat erin etc).
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Fluro slagvergroters

Bericht door Exmantaa »

Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Fluro slagvergroters

Bericht door Arno »

No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Fluro slagvergroters

Bericht door aboellaard »

@Exmantaa, dat zijn ze ja. Probleem is ze ergens te kopen.

@Arno, en dat ziet eruit als een alternatief. Ga ze gelijk bestellen. Leuke site trouwens.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Fluro slagvergroters

Bericht door Arno »

Ja, niet te duur meestal en je hebt redelijk de keuze uit verschillende lagers in verschillende kwaliteiten naar gelang van wat je nodig acht.

Voor het uiteinde van een schakel-kabel of zo is meestal een super-dure NMB of Fluro kogel-kop een beetje overdreven.. Voor een spoorstang uiteinde daarintegen kan het wel weer handig zijn om een wat betere te monteren ivm. levensduur en toleranties. :)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie