Kan je voortaan gewoon en probleemloos blazen op Euro 95! Dat werkt SUPER

Ja die gaat naar het openluchtfilter toe (of andersom, liever gezegd). Als er inderdaad sprake is van olie op de laminova's, dat is denk ik niet iets om zelf aan te gaan sleutelen (in mijn gevalIk zie wel op de foto dat er een slang keurig van het kleppendeksel naar links loopt en da's meestal een teken dat ie vrolijk naar de intake gaat. Is niet zo'n goed idee, omdat je dan olievervuiling op je laminova's (de dingen in het spruitstuk die voor de koeling zorgen) kan krijgen en ze een stuk minder efficient worden. En dan gaat de temperatuur weer omhoog ...
Bij motoren die al wat kilometers gelopen hebben, kan er zich een koolstoflaag afzetten in de cilinderkop met dubbel gevolg: 1- de compressie stijgt, en 2- deze laag kan blijven nagloeien. Beide kunnen een ongecontroleerde voorontsteking tot gevolg hebben en dus pingelen veroorzaken.Raspoetin schreef: Koolstofvervuiling: de uitlaatpijpen zijn redelijk schoon. Zojuist er met een tissue ingegaan, er komt uiteraard zwart af, maar niet heel veel. Het is ook geen dikke laag en ook niet vettig. Wat dat zegt over het binnenste van de motor weet ik ook niet, maar dat is voor nu het enige dat ik kan controleren.
Vrij simpelaboellaard schreef:He, dat lijkt wel op mijn discussie met ING. Vooral dat 'geen antwoord'![]()
Ja... het blijft relatief stil hè![]()
Kan een van de geleerden aangeven waarom ie blijft pingelen? De klopsensor/ECU heeft snel genoeg door dat de motor pingelt. En zelfs op welke cylinder. Dus waarom zet ie de ontsteking dan niet dusdanig terug dat dat pingelen ophoudt? Moet allemaal in een fractie van een seconde kunnen. Ik heb altijd begrepen dat de ingreep bij pingelen vrij fors is. Of kan het gebeuren dat ook fors niet fors genoeg is?