Saab B207R! of iets anders?

Op zoek naar onderdelen.
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: Saab B207R! of iets anders?

Bericht door timmyboy55 »

Ook jij kan het weten frank,
Maar een SC op mijn oude blok? En dat ie zoveel olie verbruikt, waar zal dat aan liggen? Koelwater hoef ik nooit bij te vullen, zie er ook nooit olie in.. Geen idee waar het dus lekt...
En een keer zelfstandig (met enige hulp) het blok open trekken en vervangen wat vervangen mag worden? Pakkingen, lagers, etc etc??
Want dan trap ik er wel zo een SC op, bespaardt me ook wat hoor ik al :lol:

Bij wie kan ik eens langskomen om de compressie te meten van mijn cillinders?

Dan komt 300+ pk wel later als ik het weer te langzaam vind haha, maar hoe ik Joop voorbij zag vliegen gaat het volgensmij al hard zat :)
Dominique

Bericht door Dominique »

Ik heb zo'n ding om compressie te meten. Geen dure, maar het geeft je wel een indicatie van onderlinge verschillen. Woon niet zo ver bij je vandaan. PM maar ff.

Mijn vorige blokje verbruikte ook, geen pluimpje te zien en koelvloeistof bleef constant. Compressie meten gaf geen noemenswaardige verschillen.
Blijft volgens mij alleen nog maar klephoedjes over...
CAT werd natuurlijk zo heet dat er geen walmpje doorheen ging...
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Het z22se blok lijkt gewoon best olie te verbruiken als je er wat sportiever mee rijdt dan in een Astra. :D
stefan

Bericht door stefan »

en je remmen zeker doen...niet mee wachten...dat orginele brol trekt op gen klos...jes
grasmaaiers..enz
jaydee
Mega lid

Bericht door jaydee »

Exmantaa schreef:Het z22se blok lijkt gewoon best olie te verbruiken als je er wat sportiever mee rijdt dan in een Astra. :D
(knuppel in hoenderhok) Ik heb alleen nog maar van olieverbruik gehoord bij mensen die er (te?) dikke olie (10W60) in gooien. Met de standaard spec is het olieverbruik tussen de beurten zowat niet waarneembaar...
Jägertee
S. Gonzales

Bericht door S. Gonzales »

jaydee schreef:
Exmantaa schreef:Het z22se blok lijkt gewoon best olie te verbruiken als je er wat sportiever mee rijdt dan in een Astra. :D
(knuppel in hoenderhok) Ik heb alleen nog maar van olieverbruik gehoord bij mensen die er (te?) dikke olie (10W60) in gooien. Met de standaard spec is het olieverbruik tussen de beurten zowat niet waarneembaar...
Wat mijn Z22SE blok betreft ben ik het helemaal met je eens :yes: Hoogstens een miniscuul beetje verbruik na een trackday. Maar ik ben dan ook echt erg zuinig op mijn blok. Mij zal je nooit zien 'wegbranden' met een koude motor! Ook niet als er een groepje liefhebbers staat te kijken. Eerst de olie op temperatuur en dat duurt best lang. En ik verwen hem regelmatig met 5W40 ...... van de Action :bag: (Nog een knuppel in het hok Jaydee :wink: ) Hahaha.... en iedereen mag van mij dure olie kopen hoor. :yes: Vind ik echt niet erg. :lol:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Daan

Bericht door Daan »

stefan schreef:en je remmen zeker doen...niet mee wachten...dat orginele brol trekt op gen klos...jes
Doe dat eerst idd. Na een jaar met TRW (oem opel) gereden te hebben, heb ik vorige week OMP's op de vooras gelegd. Zelfs met dat knudde ABS gebeuren merk je gewoon een behoorlijke verbetering. Van de week ook de achterkant voorzien van de OMP's en ABS switch monteren.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie