French Frolic 2014
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: French Frolic 2014
Mmmm 220 in de regen.
Jullie zijn toch niet vergeten om de reserve onderdelen bij hotel te laten?
Jullie zijn toch niet vergeten om de reserve onderdelen bij hotel te laten?
- Bijlagen
-
- IMG_0002.jpg (68.22 KiB) 4646 keer bekeken
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Re: French Frolic 2014
Mooie auto. Goede kleur.Piet schreef:Mmmm 220 in de regen.
Jullie zijn toch niet vergeten om de reserve onderdelen bij hotel te laten?
Lotus Elise S2
Re: French Frolic 2014
Hèhè...deze namiddag weer thuis na een fantastische en allerlaatste FF2014 beleefd te hebben.
Slechts 9,5u over gedaan, dat is gemiddeld 109,41653 km/h ( inclusief 20 km verkeerd rijden)
Alleen rijden gaat beduidend sneller dan wanneer ik twee trage Hollanders moet zitten volgen
En dan nog zonder navigatie omdat de voeding van mijn cigarenaansteker het begeven heeft.
Onze Speedsters hebben hun opdracht volbracht zonder dat er iets kapot gegaan is, behalve dat ik misschien volgende keer maar best reserve batterijen kan meenemen voor mijn afstandsbediening.
Niet echt handig als je je auto niet meer open krijgt na een tankbeurt
De Engelsen hebben daarentegen wel wat meer moeten sleutelen aan hun auto's maar dat zit hem vooral in de veel lagere bouwkwaliteit van een Lotus.
Op Pôle Mecanique in Alès hebben twee van ons duidelijk hun auto tot het uiterste gepushed.
We weten nu waar de grens ligt in een bocht na een heuveltje, het is dus aangeraden onder deze grens te blijven tenzij je graag wat stenen mee naar huis neemt om te bestuderen of om als versiering te gebruiken in je visvijver
Het is dus best wel handig dat je vóór de trackday begint, je sleepoog aan de vookant van je auto monteert en misschien best ook ene aan de achterkant.
Je weet nl. nooit in welke richting je auto uiteindelijk tot stilstand komt in een grindbak.
Maar ja ... dan kan je tenminste achteraf zeggen dat je dat extra gewicht niet enkel voor de show op je auto gemonteerd hebt natuurlijk!
Omdat het de laatste French Frolic ever was hadden de organisatoren van Lotus On Track nog een ongelooflijke verrassing voor ons in petto.
Na de laatste trackday mochten de meest ervaren rijders waaronder wij dus en één Fransman genaamd 'Robin' (rijdt met een superlichte Race Caterham) meedoen aan de trainingssessie van een klimkoers aan de Mont Ventoux!
Dat hield dus in dat we van de voet tot aan de top van de Mont Ventoux op een vrije baan naar boven mochten scheuren!
Omdat de rit daarnaartoe minstens 2 uur rijden was volgens de GPS en het al vrij laat was kunnen jullie al aannemen dat deze rit niet aan een slakkengangetje gegaan is.
Kwestie van onze banden goed op te warmen voordat we aan het echte werk gingen beginnen!
Daar aangekomen na 1uur en 20 minuten moesten er al twee van ons gaan tanken ( kwestie van meer druk op de achterwielen dacht ik)
Dat deden ze bij het lokale benzinestationnetje.
Deze had naar het schijnt een soort Race fuel te koop staan.
Maar Ik hield het op een half volle tank omdat ik zoiezo al 300kg zwaarder ben dan de andere rijders
WOOOOOOOOOOOOAW.....
Wat een mooi klimweggetje is me dat!! Het is ongeveer tussen de 20 á 30 km bergop met hellingen van meer dan 15% waar schildpadden sneller zijn dan de meeste fietsers zonder doping.
Je moet maar even Googlen als je het exact wilt weten maar dat is niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is dat we nu eindelijk weten wie van ons gevieren het minste verstand heeft.
Op de eerste plaats dus Robin met een tijd van 15min31sec maar werd achteraf gediskwalificeerd omdat zijn auto lichter woog dan 10 bakken Jupiler.
Op de tweede plaats Grijze Speedster met NL kenteken 15min35 maar werd ook later gediskwalificeerd omdat deze op speciale benzine reed op basisch van ethanol of methanol of zoiets die aard. (Nu weet ik de exacte reden waarom er slechtruikende gassen uit zijn uitlaat komen)
Op de 3de plaats de Rode Speedster met NL kenteken met een tijd van 17min10sec.
Hij werd wel 2 minuten onderweg tegengehouden door de lokale herder die zijn schapen eerst de baan moest laten oversteken!
Dat werd ons nochtans niet vooraf gecommuniceerd bij de briefing!
Maar helaas werd deze Speedster ook gediskwalificeerd wegens gebruik van niet toegelaten navigatiesoftware op zijn Smartphone.
En als laatste dus maar wel met het meeste verstand dus een Grijze Speedster met een tijd van 17min 22 sec.
Hij werd ook opgehouden door overstekende schapen na een blinde bocht waardoor ie stevig in de ankers moest gaan. Gelukkig heeft deze Speedster RC6 remblokken die zelfs koud ongeloofelijk hard werken maar dat was hier niet van toepassing door het hevige bochtenwerk dat eraan vooraf ging.
Dus is er maar één die de beste kan zijn en hij heeft dus vanzelfsprekend ook gewonnen en dat is:
PS : Als kleine Belg ben ik niet meer zo bescheiden als vroeger dankzij een week met twee Hollanders op pad geweest te zijn.
Dank u wel voor deze heel toffe vakantie om nooit meer te vergeten!
Wat ik vergeten te zeggen ben is dat het GPS-toestel van Maik (dat zeer betrouwbaar is, in ieder geval meer dan dat van Dominique!) een tijd gaf van 35 minuten om boven te geraken!
Slechts 9,5u over gedaan, dat is gemiddeld 109,41653 km/h ( inclusief 20 km verkeerd rijden)
Alleen rijden gaat beduidend sneller dan wanneer ik twee trage Hollanders moet zitten volgen
En dan nog zonder navigatie omdat de voeding van mijn cigarenaansteker het begeven heeft.
Onze Speedsters hebben hun opdracht volbracht zonder dat er iets kapot gegaan is, behalve dat ik misschien volgende keer maar best reserve batterijen kan meenemen voor mijn afstandsbediening.
Niet echt handig als je je auto niet meer open krijgt na een tankbeurt
De Engelsen hebben daarentegen wel wat meer moeten sleutelen aan hun auto's maar dat zit hem vooral in de veel lagere bouwkwaliteit van een Lotus.
Op Pôle Mecanique in Alès hebben twee van ons duidelijk hun auto tot het uiterste gepushed.
We weten nu waar de grens ligt in een bocht na een heuveltje, het is dus aangeraden onder deze grens te blijven tenzij je graag wat stenen mee naar huis neemt om te bestuderen of om als versiering te gebruiken in je visvijver
Het is dus best wel handig dat je vóór de trackday begint, je sleepoog aan de vookant van je auto monteert en misschien best ook ene aan de achterkant.
Je weet nl. nooit in welke richting je auto uiteindelijk tot stilstand komt in een grindbak.
Maar ja ... dan kan je tenminste achteraf zeggen dat je dat extra gewicht niet enkel voor de show op je auto gemonteerd hebt natuurlijk!
Omdat het de laatste French Frolic ever was hadden de organisatoren van Lotus On Track nog een ongelooflijke verrassing voor ons in petto.
Na de laatste trackday mochten de meest ervaren rijders waaronder wij dus en één Fransman genaamd 'Robin' (rijdt met een superlichte Race Caterham) meedoen aan de trainingssessie van een klimkoers aan de Mont Ventoux!
Dat hield dus in dat we van de voet tot aan de top van de Mont Ventoux op een vrije baan naar boven mochten scheuren!
Omdat de rit daarnaartoe minstens 2 uur rijden was volgens de GPS en het al vrij laat was kunnen jullie al aannemen dat deze rit niet aan een slakkengangetje gegaan is.
Kwestie van onze banden goed op te warmen voordat we aan het echte werk gingen beginnen!
Daar aangekomen na 1uur en 20 minuten moesten er al twee van ons gaan tanken ( kwestie van meer druk op de achterwielen dacht ik)
Dat deden ze bij het lokale benzinestationnetje.
Deze had naar het schijnt een soort Race fuel te koop staan.
Maar Ik hield het op een half volle tank omdat ik zoiezo al 300kg zwaarder ben dan de andere rijders
WOOOOOOOOOOOOAW.....
Wat een mooi klimweggetje is me dat!! Het is ongeveer tussen de 20 á 30 km bergop met hellingen van meer dan 15% waar schildpadden sneller zijn dan de meeste fietsers zonder doping.
Je moet maar even Googlen als je het exact wilt weten maar dat is niet belangrijk.
Wat wel belangrijk is dat we nu eindelijk weten wie van ons gevieren het minste verstand heeft.
Op de eerste plaats dus Robin met een tijd van 15min31sec maar werd achteraf gediskwalificeerd omdat zijn auto lichter woog dan 10 bakken Jupiler.
Op de tweede plaats Grijze Speedster met NL kenteken 15min35 maar werd ook later gediskwalificeerd omdat deze op speciale benzine reed op basisch van ethanol of methanol of zoiets die aard. (Nu weet ik de exacte reden waarom er slechtruikende gassen uit zijn uitlaat komen)
Op de 3de plaats de Rode Speedster met NL kenteken met een tijd van 17min10sec.
Hij werd wel 2 minuten onderweg tegengehouden door de lokale herder die zijn schapen eerst de baan moest laten oversteken!
Dat werd ons nochtans niet vooraf gecommuniceerd bij de briefing!
Maar helaas werd deze Speedster ook gediskwalificeerd wegens gebruik van niet toegelaten navigatiesoftware op zijn Smartphone.
En als laatste dus maar wel met het meeste verstand dus een Grijze Speedster met een tijd van 17min 22 sec.
Hij werd ook opgehouden door overstekende schapen na een blinde bocht waardoor ie stevig in de ankers moest gaan. Gelukkig heeft deze Speedster RC6 remblokken die zelfs koud ongeloofelijk hard werken maar dat was hier niet van toepassing door het hevige bochtenwerk dat eraan vooraf ging.
Dus is er maar één die de beste kan zijn en hij heeft dus vanzelfsprekend ook gewonnen en dat is:
PS : Als kleine Belg ben ik niet meer zo bescheiden als vroeger dankzij een week met twee Hollanders op pad geweest te zijn.
Dank u wel voor deze heel toffe vakantie om nooit meer te vergeten!
Wat ik vergeten te zeggen ben is dat het GPS-toestel van Maik (dat zeer betrouwbaar is, in ieder geval meer dan dat van Dominique!) een tijd gaf van 35 minuten om boven te geraken!
- Bijlagen
-
- Alain Mont Ventoux.jpg (50.56 KiB) 4596 keer bekeken
Laatst gewijzigd door alain op 31 aug 2014 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: French Frolic 2014
captain slow
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Re: French Frolic 2014
Prachtig verslag Alain!
Jullie hebben je goed geamuseerd, dat is duidelijk
Inderdaad een unieke ervaring de Mont Ventoux te beklimmen met de speedster, die kans krijg je geen 2 keer denk ik, prachtige verrassing van LOT.
Jullie hebben je goed geamuseerd, dat is duidelijk
Inderdaad een unieke ervaring de Mont Ventoux te beklimmen met de speedster, die kans krijg je geen 2 keer denk ik, prachtige verrassing van LOT.
Einfach nur ein nackter Sportler
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: French Frolic 2014
Leuk verhaal Alain.
Gelukkig is alles heel gebleven en zijn jullie een fantastische ervaring rijker.
Gelukkig is alles heel gebleven en zijn jullie een fantastische ervaring rijker.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: French Frolic 2014
Hey Alain, goed te zien dat je veilig en wel thuis bent gekomen!
Mooi verslag ook , ik zal als de zoem uit mijn hoofd verdwenen is ook een verslag maken met wat foto's en filmpjes erbij.
De zoem komt van de terugweg die wij uiteindelijk ook maar in één keer gereden hebben, wat we na Dijon besloten hadden.
We begonnen volgens plan met een toerrit via Grenoble (zelfde route die we de heenweg reden).
Om 11 uur in de ochtend vertrokken en om 1 uur vannacht thuis (1225km), genoeg speedster gereden nu even!
https://www.google.nl/maps/dir/Ibis+Ora ... 509854!3e0
Het rode badkuipje heeft zich weer eens prima gehouden, geen klap misgeslagen en slechts 1 reparatie: het cambershimplaatje van het linker achterwiel een beetje buigen omdat de velg een beetje aanliep tegen het ABS draadje En de speedster heeft veel te lijden gehad! Uitdagende circuits met heel veel grip en erg warme condities.
Zit ik toch al een soort van verslag te maken, later vandaag of morgen meer
Nog snel even de hoogtepunten:
Dijon-Prenois:
- opdrogende banen zijn leuk!
- ontzettend snel recht stuk
- uitdagende baan
Ledenon:
- technisch uitdagend circuit!
- enorme en gave hoogteverschillen
- de triple apex bocht aan het einde van het rechte stuk: een bocht voor alleen de èchte mannen!
- enorme grip in de korte bochten omhoog
- blinde bochten!
Pole Mechanique Ales Cevennes:
- lekker ragbaantje
- uitdagende snelle bocht aan het einde van het rechte stuk (caterhams moeten ook hier gediskwalificeerd voor worden)
- technische chicane die je verkeerd kan inschatten! (de kiezels liggen al bij de vijver...)
Mont Ventoux:
- magisch!
- gaaf!
- caterhams roeleren de pan uit
Mooi verslag ook , ik zal als de zoem uit mijn hoofd verdwenen is ook een verslag maken met wat foto's en filmpjes erbij.
De zoem komt van de terugweg die wij uiteindelijk ook maar in één keer gereden hebben, wat we na Dijon besloten hadden.
We begonnen volgens plan met een toerrit via Grenoble (zelfde route die we de heenweg reden).
Om 11 uur in de ochtend vertrokken en om 1 uur vannacht thuis (1225km), genoeg speedster gereden nu even!
https://www.google.nl/maps/dir/Ibis+Ora ... 509854!3e0
Het rode badkuipje heeft zich weer eens prima gehouden, geen klap misgeslagen en slechts 1 reparatie: het cambershimplaatje van het linker achterwiel een beetje buigen omdat de velg een beetje aanliep tegen het ABS draadje En de speedster heeft veel te lijden gehad! Uitdagende circuits met heel veel grip en erg warme condities.
Zit ik toch al een soort van verslag te maken, later vandaag of morgen meer
Nog snel even de hoogtepunten:
Dijon-Prenois:
- opdrogende banen zijn leuk!
- ontzettend snel recht stuk
- uitdagende baan
Ledenon:
- technisch uitdagend circuit!
- enorme en gave hoogteverschillen
- de triple apex bocht aan het einde van het rechte stuk: een bocht voor alleen de èchte mannen!
- enorme grip in de korte bochten omhoog
- blinde bochten!
Pole Mechanique Ales Cevennes:
- lekker ragbaantje
- uitdagende snelle bocht aan het einde van het rechte stuk (caterhams moeten ook hier gediskwalificeerd voor worden)
- technische chicane die je verkeerd kan inschatten! (de kiezels liggen al bij de vijver...)
Mont Ventoux:
- magisch!
- gaaf!
- caterhams roeleren de pan uit
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: French Frolic 2014
Gaaf ! Een afgesloten (behalve voor de schapen dan) Mont Ventoux. Ik heb er alleen maar met fietsers kunnen rijden en helaas ook niet in de Speedster.
Re: French Frolic 2014
Leuk om dit zo te lezen. Prachtige ervaringen erbij.
Benieuwd naar filmpjes mont ventoux.
En waarom laatste ff? Stoppen ze helemaal? Of volgend jaar ander concept.
Kan me voorstellen dat jullie ook volgend jaar weer zo'n uitdaging willen.
Benieuwd naar filmpjes mont ventoux.
En waarom laatste ff? Stoppen ze helemaal? Of volgend jaar ander concept.
Kan me voorstellen dat jullie ook volgend jaar weer zo'n uitdaging willen.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: French Frolic 2014
De afgesloten Mont Ventoux was wel de kers op de taart Maarten, echt ongelofelijk
Martin, het werd elk jaar weer moeilijker om voldoende deelnemers te vinden en daarbij hebben de organisatoren het de laatste tijd heel druk met andere zaken, waaronder de elise trophy.
Zonde, want het is een unieke week, heb spijt dat ik niet eerder weleens mee ben geweest
Martin, het werd elk jaar weer moeilijker om voldoende deelnemers te vinden en daarbij hebben de organisatoren het de laatste tijd heel druk met andere zaken, waaronder de elise trophy.
Zonde, want het is een unieke week, heb spijt dat ik niet eerder weleens mee ben geweest
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: French Frolic 2014
Foto'tjes van boven op de Mont Ventoux.
De tweede van mijn speedster, de eerste van de rest van de deelnemers (Alain, Robin en Dominique).
De tweede van mijn speedster, de eerste van de rest van de deelnemers (Alain, Robin en Dominique).
- Bijlagen
-
- 20140829_182540s.jpg (139.61 KiB) 4548 keer bekeken
-
- 20140829_182939s.jpg (135.28 KiB) 4547 keer bekeken
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: French Frolic 2014
Lijkt mij ook een unieke ervaring Maik. Ben zelf nooit op de Mont Ventoux geweest maar, geheel volgens de Franse traditie zal er wel geen (of hooguit minimale) vorm van afscheiding geweest zijn tussen de weg en de afgrond.
Extra spannend wanneer een verkenningsrun ontbreekt, of was die mogelijkheid er wel?
Extra spannend wanneer een verkenningsrun ontbreekt, of was die mogelijkheid er wel?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: French Frolic 2014
Ik heb met Claude nog gesproken medeorganisator van Lotus Cup Europe en Lotus on Track en zei me dat het niet meer vol te houden is om de twee nog samen te organiseren.
Veel te veel werk, Lotus On Track is een non profit organisatie voor enthousiaste Lotus rijders en variante lichtgewicht auto's vandaar ook de goedkope trackdays in vergelijking met andere organisaties.
Zeer spijtig vind ik dit want het zal nooit meer hetzelfde zijn!
Het gedeelte trackdays van LoT is door Track Club overgenomen en het concept zal wellicht veranderen in de toekomst.
Veel te veel werk, Lotus On Track is een non profit organisatie voor enthousiaste Lotus rijders en variante lichtgewicht auto's vandaar ook de goedkope trackdays in vergelijking met andere organisaties.
Zeer spijtig vind ik dit want het zal nooit meer hetzelfde zijn!
Het gedeelte trackdays van LoT is door Track Club overgenomen en het concept zal wellicht veranderen in de toekomst.
Re: French Frolic 2014
Maik. Dan toch besloten om in één trek door naar huis te rijden ?
Ik hoorde op de radio 'Traffic Info' ( ja boven een bepaalde snelheid wordt Franse snelweg interessant en maakt mijn motor een zachter geluid waardoor ik mijn radio terug kan beluisteren ) dat er een paar accidenten gebeurd waren net waar ik gepasseerd was.
Hopelijk heeft dit niet teveel files veroorzaakt?
Ik hoorde op de radio 'Traffic Info' ( ja boven een bepaalde snelheid wordt Franse snelweg interessant en maakt mijn motor een zachter geluid waardoor ik mijn radio terug kan beluisteren ) dat er een paar accidenten gebeurd waren net waar ik gepasseerd was.
Hopelijk heeft dit niet teveel files veroorzaakt?
Re: French Frolic 2014
Rondje in Ledenon achter een Porsche 991 (2014) GT3.
475 PK sterk en 0 tot 100 in 3.4 sec !
Een GT3 van de oudere generatie kon ik nog min of meer bijhouden maar dit speelgoed is echt Megasnel.
https://m.youtube.com/watch?v=FiUmDx2MdWU
475 PK sterk en 0 tot 100 in 3.4 sec !
Een GT3 van de oudere generatie kon ik nog min of meer bijhouden maar dit speelgoed is echt Megasnel.
https://m.youtube.com/watch?v=FiUmDx2MdWU