Thorney @ www.vx220.org.uk schreef:Beyond that you're looking at throttle bodies which we'll have soon and around 210bhp or 230bhp with a few other mods. Cost will be cheaper than a SC'ing the engine.
Ik kan haast niet wachten op de eerste gebruikers ervaringen
Hebben ze het op het VX220 forum ook nog over een mooi uitlaatspruitstuk (4-2-1) voor de 2.2? Ik ben toch wel benieuwd of ze die ook nog gaan aanpakken bij THorney, kan mij haast niet voorstellen dat ze dat potentieel (behoorlijk wat extra pk's door een 4-2-1) niet gaan gebruiken....
Thorney @ www.vx220.org.uk schreef:Beyond that you're looking at throttle bodies which we'll have soon and around 210bhp or 230bhp with a few other mods. Cost will be cheaper than a SC'ing the engine.
Ah, dat klinkt goed. Dus ik gok dan ergens tussen de 6 en 7000 euro ofzo. Dat zou wel netjes zijn.
Ik ben benieuwd wat "a few other mods" zijn. Waarschijnlijk verstevingingen om hogere toeren te kunnen draaien?
Weet iemand met welk motormanegment Thorney werkt/gaat werken? En €7000,= Is toch bijna net zoveel als een compressor ombouw (die nog meer vermogen leverd)
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Heb begrepen van Vmax , dat de kop de zwakke schakel is.
En dat ze er geen gekoelde kleppen in hebben gesleuteld. Maar misschien is dat laatste ook wel niet nodig.
Wat ik van de geleerde heb begrepen is dat het blok niet goed kan tegen hogere toerentallen. Dus als je die route neemt dan moet je wat gaan doen het inwendige van je motor. Bij een compressor speelt dat niet. Nogmaals ik heb het van horen zegge en hoop ook dat het waar is.
Thorney verhoogt met een remap (Stage 1) het toerental tot 6850 Rpm. Zonder aanpassingen, Volgens mij gaan er bij een remap met toerentallen boven de 7100 alleen andere klepveren in.
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731