Ja, dat is de reden waarom ik naar een Turbo uitkijk. Als ik dan toch moet veranderen, waarom dan eens niet naar de poetserszijde overgaan
De wagen gaat naar een opkoper en wordt waarschijnlijk terug hersteld. (Was omnium verzekerd) De schade valt eigenlijk nog mee. Hij is zijdelings aan het front net voor de voorwielen geraakt door een Ford Mondeo aan hoge snelheid. Zijnde die Ford dan; ik stond vrijwel stil. Mijn Speedster maakte een mooie pirouette.
De schade werd geschat op ca 10.000€. Het chassis en de mechaniek zijn nog in goede staat. Hooguit kan de voorophanging wat uit het lood zijn door de zijdelingse klap. Voor de rest is het hoofdzakelijk polyesterschade. De voorschelp, rooster en logolijst, koplichten, mistlichten, motorkap, voorruit gebarsten, radiator, batterij, crashbox; en nog wat kleinigheden intern vooraan.
Ik heb nog even gespeeld met het idee hem zelf op te kopen en te herstellen. Maar alhoewel ik ruim de kennis heb, ontbreekt me eenvoudigweg genoeg vrije tijd.
Voor de rest was mijn Speedster in super conditie en zeer goed gepleegd. Hij is het zeker waard weer op de baan gebracht te worden.
Ik voeg nog een paar fotootjes bij. Eentje van de andere hoek, en één van het motorcompartiment. Het geeft geinteresseerden een goede indruk van de schade.