R1R voorop/ T1R achterop?

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door André R »

Vooropgesteld dat ik altijd erg tevreden ben geweest over de Toyo T1R ben ik toch wel nieuwsgierig naar de R1R. Nou heb ik een jaar geleden 2 nieuwe achterbanden T1R er om laten leggen. Ik rij zo'n 9000km per jaar, verspreid over de speedster en de GT, dus die hebben nog wel even te gaan.
Is het af te raden denken jullie om T1R en R1R te mengen? Of zal het wel meevallen?
Ik heb nu voor 205/45R17 en achter 245/40R17. Als het al een geen slecht idee is om te mengen, moet eerst nog even kijken wat voor velgbreedte ik heb (ATS DTC), want ik zie dat de R1R er niet is in 205/45R17. Rijden jullie met 215?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door Co'tje »

Lijkt me niet zo'n goed plan. Extra grip vooraan, minder achter en daardoor eerder glijden via de achterbanden.....
Dat maakt het weggedrag erg onvoorspelbaar.

Zelf rij ik 16 inch voor en 17 inch achter. Daardoor erg veel keuze qua banden. En het positieve effect van veel lichtere voorwielen.
Wel wat minder grip waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door S. Gonzales »

Lijkt mij ook geen goede mix Andre. Overigens heb ik Motec Nitro rondom en vóór banden van 215 breed. Dan heb je wel een set van die carbon 'schaaltjes' nodig om aanlopen te voorkomen.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Re: R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door jaydee »

ATS DTC op de vooras is 7.5J breed (en achter 9J).
Jägertee
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door Daan »

Co'tje schreef:Lijkt me niet zo'n goed plan. Extra grip vooraan, minder achter en daardoor eerder glijden via de achterbanden.....
Mijn eerste gedachte ook. Aan de andere kant heb je wel 245 breed op de achterkant liggen....
Ik heb 215/40/17 (Federal RS-R) op de voorkant liggen met mn ATS DTC en de banden lopen niet aan. Auto is niet verlaagd en de Federals zijn nog iets breder dan op de band staat.

Groeten,
Daniel
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: R1R voorop/ T1R achterop?

Bericht door André R »

Bedankt voor jullie mening jongens. :thumbup: Dan wordt het gewoon weer een setje T1R :D
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie