Draagarmrubber
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Draagarmrubber
Links achter liggen mijn bovenste draagarmrubbers eruit.
Zijn er meerdere Speedster rijders die ze ook al hebben vervangen?
Ik heb bij de elise-shop gekeken en die heeft verschillende uitvoeringen te koop.
Nu mijn vraag welke zullen jullie doen en welke juist niet.
http://www.elise-shop.com/nylon-zelfsme ... -p-60.html
Lijk mij een mooie set
http://www.elise-shop.com/eliseshopcom- ... 02559.html
Ook een mooie set
http://www.elise-shop.com/nitron-racing ... 00040.html
Vind het te duur worden
Of toch maar voor een setje originele gaan.
Zijn er meerdere Speedster rijders die ze ook al hebben vervangen?
Ik heb bij de elise-shop gekeken en die heeft verschillende uitvoeringen te koop.
Nu mijn vraag welke zullen jullie doen en welke juist niet.
http://www.elise-shop.com/nylon-zelfsme ... -p-60.html
Lijk mij een mooie set
http://www.elise-shop.com/eliseshopcom- ... 02559.html
Ook een mooie set
http://www.elise-shop.com/nitron-racing ... 00040.html
Vind het te duur worden
Of toch maar voor een setje originele gaan.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Draagarmrubber
Is nogal wat over geschreven. OEM voor normaal weggebruik en geen tot vrijwel geen onderhoud. Gelagerde voor de beste draagarm geleiding, maar dan weer wel onderhoudgevoelig en door sommigen als te hard ervaren voor weggebruik. Dus zeker geen fit-and-forget, maar wel het mooist als je het circuit opgaat. De PU (nylatron e.d.) bussen veroorzaken altijd weer een discussie over onderhoud, degelijkheid e.d. Ik denk dat er nogal wat verschil zit tussen de eerste generatie en de producten die nu aangeboden worden. Maar ik zie eigenlijk het nut ervan niet zo in, omdat de OEM en de gelagerde al keuze genoeg bieden en PU niet de voordelen van die twee combineert zonder de nadelen.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: Draagarmrubber
Ik heb de eerste set geplaatst. is veel werk en vind de voordelen beperkt.
Het geheel is iets strakker, maar geeft ook iets meer trillingen door als orgineel.
Het is geen wereld van verschil. Ik wilde het graag uitproberen, maar denk dat voor de meeste mensen de orginele rubbers de beste keuze blijven. Alleen als je vaak op het grensbereik rijdt (circuit met semi's) heeft het kleine voordelen in controleerbaarheid (icm met mijn dempers en veren, Öhlins) tov van mijn ruim 90000 km oude rubber bussen.
Het geheel is iets strakker, maar geeft ook iets meer trillingen door als orgineel.
Het is geen wereld van verschil. Ik wilde het graag uitproberen, maar denk dat voor de meeste mensen de orginele rubbers de beste keuze blijven. Alleen als je vaak op het grensbereik rijdt (circuit met semi's) heeft het kleine voordelen in controleerbaarheid (icm met mijn dempers en veren, Öhlins) tov van mijn ruim 90000 km oude rubber bussen.
Re: Draagarmrubber
En origineel van bijvoorbeel Mister-auto oid is dat geen optie?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Draagarmrubber
Dat soort onderdelen winkels verkopen voor de Speedster alleen heel algemene dingen zoals een ruitenwisser, olie, stuurbekrachtiging additief ( ), motor-onderdelen en wellicht een fuseekogel of zo (omdat die origineel uit een Kadett komen), maar Lotus-specifieke onderdelen zoals wishbone bussen ga je er niet vinden in de catalogusStefanW schreef:En origineel van bijvoorbeel Mister-auto oid is dat geen optie?
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: Draagarmrubber
Ze zijn achter ook bij mij vervangen. Ik heb gekozen voor de originele omdat het vervangen van de achterste in uurtje is gefixt.
Re: Draagarmrubber
Zijn die rubbers gemakkelijk eruit te halen ?
En hoe gemakkelijk gaan de nieuwe erin?
Ik Ben dat ook van plan om mijn Speedster wat strakker op de weg te krijgen.
En hoe gemakkelijk gaan de nieuwe erin?
Ik Ben dat ook van plan om mijn Speedster wat strakker op de weg te krijgen.
Re: Draagarmrubber
Er uit halen is simpel: gewoon in brand steken
De nieuwe heb ik goed ingevet en met een hydraulische pers er in geperst.
Met een bankschroef lukt het wellicht ook wel
De nieuwe heb ik goed ingevet en met een hydraulische pers er in geperst.
Met een bankschroef lukt het wellicht ook wel
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: Draagarmrubber
Hiermee gaat het heel gemakkelijk:alain schreef:Zijn die rubbers gemakkelijk eruit te halen ?
En hoe gemakkelijk gaan de nieuwe erin?
Ik Ben dat ook van plan om mijn Speedster wat strakker op de weg te krijgen.
http://www.elise-shop.com/oe-wishbone-b ... 00026.html
Bij mij wilde een bout niet los van de stalenbus in het rubber, uiteindelijk de bout doorgezaagd op 2 plekken om zo de arm te demonteern. En daarna het rubber te verwijderen. Maar blijft wel veel werk ook zonder lastige bouten.
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Re: Draagarmrubber
Bedankt voor de reacties. Ik ga maar voor de originele rubbers als ik dit zo leest.
Had meer veracht van die andere rubbers.
Had meer veracht van die andere rubbers.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Draagarmrubber
Alain, dit een optie voor jou? Nu met leuke kerstkorting...alain schreef:Zijn die rubbers gemakkelijk eruit te halen ?
En hoe gemakkelijk gaan de nieuwe erin?
Ik Ben dat ook van plan om mijn Speedster wat strakker op de weg te krijgen.
http://www.eliseparts.com/products/show ... -bearings/
Deze schijnen onderhoudsvrij te zijn? Zie beschrijving.