Speedster start niet

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Ik bedoel dat het 'falen' van contact aanzetten hij eerst nooit deed.. het Alarm is super en soms eigenlijk tè goed.. wanneer je het alarm vergeet als je hem op de krik zet, of lekker zit te knutselen aan je audio en per ongeluk op alarm gaat zodat je weer een pleister moet pakken voor op je voorhoofd :lol:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Heb vanmiddag ff een nieuwe Accu gehaald van Wilco
Bleek dat me oude accu opzich al te licht was en al op de helft van zijn capaciteit zat...
Nou..... De startproblemen zijn ermee verholpen!!!
Ik heb er overigens een zwaardere/grotere accu in gezet, lijkt mij beter met al mijn gekkigheid in me auto :lol:
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door speedokus »

Dan moet ik helemaal een grote accu hebben Tim, hahaha
grt speedokus.
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Het probleem is niet verholpen!!
Het is zelfs alleen maar erger geworden! Het duurt steeds langer totdat er eindelijk lampjes gaan branden en ik kan starten..
Ik hoor wel een Relais schakelen, kan het zijn dat deze slecht is en niet meer goed schakeld?
Als de Speedster 15 min stilgestaan heeft dan doet ie het altijd wel... Het is alleen zo jammer als je ff wil tanken.. dan moet je een tijdje wachten, vooral vervelend als het druk is aan de pomp, dan moet je hem wegduwen....
Maar in ieder geval, mij lijkt het een slecht relais... Wat denken jullie?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

Net je probleemgeval nog even snel gecheckt, maar jouw aftermarket alarm zit dus ook ergens in de contact-loop en dash blijft helemaal uit totdat je het alarm weer (de)activeert. Ook als alarm er niet op staat. Dat is normaal neem ik aan?

Verdenk erg dat daarvan ergens iets niet helemaal lekker zit...
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Als je hem van alarm af haalt en je wacht 30 seconden ofzo gaat hij automatisch op wegrijblokkering, doet hij niks.
Dan moet je hem op alarm zetten en er weer afhalen, dan hoort hij het te doen.... Als je dan weer te lang wacht met contact hoort hij weer op wegrijblokkering te gaan.

Ik snap je vraag niet helemaal, ik hoop dat je hier je antwoord uit kan halen.

Het is een alarm van Texalarm, ik weet niet of daar iets van te vinden is... In de achterklep zit als het goed is mn mapje met boekjes, daar zit ook een blaadje in van Texalarm.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

- Met alarm uit staat ie dus automatisch op deactivering. (wat ie heeeeeeeeeel goed doet trouwens. :wink: )
- Sleutel erin, contact aan => dash blijft zwart (dit is wat ie doet als jouw auto weer bij de pomp stil staat, toch?)
- Op alarmknopje drukken => dash gaat aan en brandstofpomp etc. gaat draaien. => starter indrukken => loopt. :thumbup:


Met standaard Speedster alarm zit die extra startblokkering er niet in (immobiliser chip in sleutel) en gaat je dash dus altijd aan bij contact. Dus mocht dit probleem aan je alarm liggen dan meubel ik dat er eerst maar eens tussenuit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Klopt, maar het is nog niet verholpen toch?
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

Tot nu toe start ie steeds weer bij de-activering van het alarm en heb je storing dus nog niet kunnen reproduceren.

Maar voordat ik er morgen een testrit mee maak ga ik daar eerst wel even een bypass overheen maken. Straks sta ik zelf stil bij de pomp. :bag:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Het is inderdaad altijd als ik een paar km gereden heb, wanneer hij het eenmaal doet, doet hij het daarna ook wel....
Het is altijd als je hem uitzet en daarna weer aan wilt zetten.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

Heb net je aftermarket startblokkering er tussenuit gehaald, want ik kan niet in de TEX unit kijken wat daar allemaal loos is.
Alarm werkt nog gewoon, maar in ieder geval gaat je dashboard nu gewoon altijd aan. (en start je motor...)

Zal straks je dashboard er weer in schroeven. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Speedster start niet

Bericht door Maik »

Bij mijn aftermarket alarm gaat het dash wel gewoon aan bij contact aan, ook al is de startblokkering geactiveerd. Ik weet alleen niet zeker of die van mij ook een Texalarm is. Denk het wel, want die van mij heeft ook deze AB:

http://www.kew.nl/index.php/texalarm-ks ... alarm.html
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

Dit alarm zat o.a. tussen hoofdcontactdraad van slot (en startschakelaar). Zit wel meer raars in denk ik, want als je het rempedaal indrukt gaat ook de Stack verlichting branden... :wacko:

Maar het start tenminste weer, alleen merk ik net dat de alarmlichten het nu even niet doen. Afijn; het is nu dus óf stilstaan met werkende alarmlichten, óf starten maar dan zonder werkende alarmlicht schakelaar. Keuzes keuzes... :lol:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Speedster start niet

Bericht door Exmantaa »

En? Nu niet meer stil komen te staan bij de pomp? :wacko:
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Speedster start niet

Bericht door timmyboy55 »

Nee, niks meer gehad... Ik ga t nog ff langer in de gaten houden, heb nog geen soortgelijke situaties gehad.
In ieder geval, als dit een (tijdelijke) oplossing is.. hartstikke bedankt Frank, je bent een held!
Plaats reactie