Ik zit te twijfelen tussen een 100cpi en 200cpi race cat voor mn uitlaat i.c.m. de APK keuring.
Wie hebben er welke race cat's onder liggen en wat is de ervaring met de APK?
Op internet wordt ik er niet wijzer van... iedereen die zegt dat een 200cpi zeker goed is, maar echte ervaring met een 100cpi en APK is nauwelijks/niet te vinden.
Tullet met 100 cell cat = NET erdoor, eerst goed heet rijden. = magnaflow cat (2.0 turbo)
Dbilas 200 cell katalysator op sc ook door de keuring geraakt. Hitman kan hier meer uitleg over geven ??
Waarom niet koppelstuk ertussen maken ? Geen gezeik verder op de keuring?
grtz
Hier een 100 cell Tullet cat op een 2.2SC en al jaren gaat hij fluitend door de CO meting.
Elk jaar vraag ik weer na de APK aan de keurmeester hoe de meting ging, om zo een gevoel te krijgen van de levensduur van het ding, maar elk jaar krijg ik weer te horen dat hij ruim door de meting kwam. Moet wel zeggen dat ik pas twee jaar met de SC rij, ik denk iets van 8000km tot nu toe ofzo, daarvoor iets van 20.000km met NA torretje (wel ±180pk).
Heb een 200 cel Tullett cat. Die is niet de gebruiken met mijn SC set up. Wellicht wel met een turbo....
De hele binnenkant zit inmiddels los in het huis. Hij kwam nog wel door de APK maar direct de decat pijp er weer tussen.
Kunnen we hieruit voorzichtig conluderen dat Tullet standaard een type cat in zowel zijn 2.5" NA versie, als zijn speciale 3" SC versie stopt die vatbaar is voor snel stuk gaan op SC´s, tenzij je specifiek om een sterker type vraagt?
(Tullett doet niet aan een HJS optie dacht ik?)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Smiley schreef:Kunnen we hieruit voorzichtig conluderen dat Tullet standaard een type cat in zowel zijn 2.5" NA versie, als zijn speciale 3" SC versie stopt die vatbaar is voor snel stuk gaan op SC´s, tenzij je specifiek om een sterker type vraagt?
(Tullett doet niet aan een HJS optie dacht ik?)
Voorzichtig is niet nodig hoor, die rommel gaat gewoon kapot
Daan schreef:Ik heb geen zin meer om iedere keer een cat te wisselen voor de keuring
Na een paar keer oefenen gaat het snel, hoor. Je moet enkel het secundaire catgedeelte vervangen, en dat zijn maar 6 bouten. Een half uurtje werk. Zeker als je van in't begin die bouten vervangt voor roestvrij stalen exemplaren, en die nog eens met hittebestendig vet instrijkt. Het is tevens de ideale moment om alles onderaan eens goed na te kijken. Het langste werk is eigenlijk nog de bodemplaat de- en remonteren. Beschikken over een smeerput of hefbrug is wel een must om snel en veilig te kunnen werken. Als je dat niet bezit, is er altijd wel een garagist die voor een kleine vergoeding je even zijn hefbrug laat gebruiken.