Op zoek naar signaal schakelrelais

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Op zoek naar signaal schakelrelais

Bericht door Co'tje »

De aansturing van de schakelrelais voor mijn elektrische waterpomp zit nu gekoppeld aan de aansturing van mijn brandstof pomp. Daardoor draait mijn waterpomp alleen als de motor draait.

Weet iemand welke draad in de draadboom (bij het koelwatervaatje) een constante plus heeft gekoppeld aan het contact?
Of wordt het een draad trekken vanaf het dashboard?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Op zoek naar signaal schakelrelais

Bericht door Arno »

Kijk eens naar de draad van de achteruit-rij verlichting.

Meestal wordt die verlichting naar aarde geschakeld door de schakelaar in de versnellingsbak en aan de andere kant wordt vaak pas +12V gezet als het contact aan staat.

Als je daar dan zelf weer een relais op zet om de 12V naar je pomp mee te schakelen zou je een heel eind moeten komen gok ik. Aangezien die draad al in de kofferbak zit...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Op zoek naar signaal schakelrelais

Bericht door Co'tje »

Arno schreef:Kijk eens naar de draad van de achteruit-rij verlichting.

Meestal wordt die verlichting naar aarde geschakeld door de schakelaar in de versnellingsbak en aan de andere kant wordt vaak pas +12V gezet als het contact aan staat. Als je daar dan zelf weer een relais op zet om de 12V naar je pomp mee te schakelen zou je een heel eind moeten komen gok ik. Aangezien die draad al in de kofferbak zit...

Bye, Arno.
Ga even meten. Klinkt als een prima oplossing!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Op zoek naar signaal schakelrelais

Bericht door Exmantaa »

In kofferbak zitten ook 3 relais waar je makkelijk een geschakelde voeding van kan aftakken.
(Ennehhh, plaats je de relais etc. wel ff op een redelijk toegankelijke plek? dat scheelt weer van die sleuteltaferelen op het circuit...)
Plaats reactie