De aansturing van de schakelrelais voor mijn elektrische waterpomp zit nu gekoppeld aan de aansturing van mijn brandstof pomp. Daardoor draait mijn waterpomp alleen als de motor draait.
Weet iemand welke draad in de draadboom (bij het koelwatervaatje) een constante plus heeft gekoppeld aan het contact?
Of wordt het een draad trekken vanaf het dashboard?
Op zoek naar signaal schakelrelais
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Op zoek naar signaal schakelrelais
Kijk eens naar de draad van de achteruit-rij verlichting.
Meestal wordt die verlichting naar aarde geschakeld door de schakelaar in de versnellingsbak en aan de andere kant wordt vaak pas +12V gezet als het contact aan staat.
Als je daar dan zelf weer een relais op zet om de 12V naar je pomp mee te schakelen zou je een heel eind moeten komen gok ik. Aangezien die draad al in de kofferbak zit...
Bye, Arno.
Meestal wordt die verlichting naar aarde geschakeld door de schakelaar in de versnellingsbak en aan de andere kant wordt vaak pas +12V gezet als het contact aan staat.
Als je daar dan zelf weer een relais op zet om de 12V naar je pomp mee te schakelen zou je een heel eind moeten komen gok ik. Aangezien die draad al in de kofferbak zit...
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Op zoek naar signaal schakelrelais
Ga even meten. Klinkt als een prima oplossing!Arno schreef:Kijk eens naar de draad van de achteruit-rij verlichting.
Meestal wordt die verlichting naar aarde geschakeld door de schakelaar in de versnellingsbak en aan de andere kant wordt vaak pas +12V gezet als het contact aan staat. Als je daar dan zelf weer een relais op zet om de 12V naar je pomp mee te schakelen zou je een heel eind moeten komen gok ik. Aangezien die draad al in de kofferbak zit...
Bye, Arno.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Op zoek naar signaal schakelrelais
In kofferbak zitten ook 3 relais waar je makkelijk een geschakelde voeding van kan aftakken.
(Ennehhh, plaats je de relais etc. wel ff op een redelijk toegankelijke plek? dat scheelt weer van die sleuteltaferelen op het circuit...)
(Ennehhh, plaats je de relais etc. wel ff op een redelijk toegankelijke plek? dat scheelt weer van die sleuteltaferelen op het circuit...)