Hans (bouwjaar 1971), getrouwd, en vader van 3 kinderen (tweeling van bouwjaar 2009 en een zoon van bouwjaar 2006). Ik woon in de regio Alkmaar.
Vanaf 1997 heb ik motor gereden, historie: VFR400K (NC21), VFR400R (NC24), VFR750F, VFR800FI en sinds 3 1/2 jaar een Aprilia Tuono 1000 R.
Sinds een jaar of 7 heb ik een kunstheup. Op zich gaat dat allemaal wel OK, maar afgelopen maart (19-23) was ik met maatjes te skiën in Zweden (ik ski al sinds mijn 6de, kan voor een NL-er aardig skiën).
Daar ben ik ongelukkig ten val gekomen. Daarbij heb ik aan de prothese kant mijn dijbeen gebroken. De prothese (een metalen pin in het dijbeen) was uitgebroken. Dat schijnt wel eens voor te komen.
Met een shot Morfine/Cocaïne ben ik van de piste afgevoerd naar de EHBO post en vervolgens 2 uur met een ambulance naar een verderop gelegen ziekenhuis vervoerd.
In dat ziekehuis 3 dagen liggen wachten totdat ik met een ambulance vliegtuig naar Nederland ben vervoerd. Nog 2 dagen later ben ik geopereerd waarbij met 2 platen, een aantal schroeven en een lading ijzerdraad het dijbeen weer aan elkaar is geknutseld, gelukkig was de prothese niet beschadigd.
Nu mag ik mijn linker been in ieder geval tot 20 mei niet belasten.
Na dit voorval heb ik besloten om niet meer te gaan skiën en motor rijden.
Altijd vond ik de Elise, Exige en Speedster (en in mindere mate MX5 en de laatste generatie van de MR2) leuke concepten: weinig gewicht, laag bij de grond met een goede gewichtsverdeling en een leuk vermogen.
Dat sluit helemaal aan bij wat ik leuk vind. Niet met 250 over de snelweg, maar over kronkel wegen bochten rijden, topsnelheid is daarbij eigenlijk niet/minder van belang. Acceleratie, wegligging en gewicht des te meer.
Nu de motor weg gaat komt er misschien ruimte (vooral tijd) om een leuke auto te scoren.
Ik wil niet de 100% hardcore waarbij mijn gestel vol alles voor zijn kiezen krijgt....
Eerst naar Elise & Exige gekeken. S1 schijnt wat harder te zijn, dus kom ik dan al vlot bij S2. Dat begint dan bij circa 25.000 euro (voor een LHD). Best pittig en er lijkt wat meer omgebouwd LHD in de markt te zijn met twijfelachtige achtergrond...
De atmosferische Speedster is volgens de tests iets minder hardcore afgeveerd. Bovendien heeft de Speedster rembekrachtiging (en bekrachtigde koppeling?).
Klopt deze redenatie?
Zodra ik weer kan bewegen zou ik graag eens een (of meerdere) rondje(s) doen. Daarbij doen zich de volgende adressen voor:
Van Sten (Lotus dag?), heeft bovendien een interessante speedster staan (3593, rood?!)
Orange, dicht bij van Sten, heeft ook een kandidaat staan van het autovisie filmpje (0363, zilver)
Hofman (Leek), een lading lotussen, o.a. een interessante S2 LHD.
van der Kooi, de witte Speedster, maar als ik de specs bekijk zou die voor mij wat te hardcore zijn.
Waar zou ik nog meer heen kunnen om wat te oriënteren (betrouwbare adressen a.u.b.)? Gezien de staat van mijn been momenteel lijkt het instappen op korte termijn (komende 2 maanden) een uitdaging

Ik denk dat ik pas zo juli/augustus überhaupt iets kan gaan ondernemen.
Eigenlijk wil ik van tevoren willen rond rijden of meerijden voor een dag of weekend, indien een eerste proefrit zou bevallen.
Als het allemaal net ff te hardcore is dan wordt het hem natuurlijk niet, dan zou het eerder de genoemde MR2 of MX5 kunnen worden....
Huren van zo'n Speedster lijkt vrij kansloos. Een Elise S2 is nog wel te scoren voor een weekend...
Ik hoop dat jullie me nog iets o weg kunnen helpen.