wie helpt Francois

Aanstaande evenementen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

wie helpt Francois

Bericht door riva gert »

beste speedsterclubleden,
zoals jullie al weten is Speedokus gisteren zwaar gecrasht in Luxemburg....Gelukkig is hij er met redelijk lichte verwondingen van af gekomen MAAR....
Het speedsterwrak moet terug in Eindhoven geraken en liefst zo goedkoop mogelijk.....want ik vrees dat , als het met een officiele takeldienst moet , het wel eens onbetaalbaar zou kunnen zijn...
De wagen staat ergens in Luxemburg...het juiste adres heb ik nog niet..

WIE KAN HELPEN ?????
Speedster 2527
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: wie helpt Francois

Bericht door stefan »

hey mannen..zoals er hier wel een paar weten heb ik nog steeds zeer goede connecties met een takeldienst waar ik jaren gewerkt heb en nog steeds de radios(communicatie)onderhoud en programeer....laat me het exacte adres en de takeldienst waar hij staat..zo ook de stallings kosten. zo snel mogelijk weten..ik zal zien wat ik kan doen...maar ik kan ook niks beloven.. :yes:
grasmaaiers..enz
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: wie helpt Francois

Bericht door Pipo »

Heb je hem al gevraagd of hij misschien aangesloten is bij een pechbijstandsorganisatie? Dan kost het hem niets.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: wie helpt Francois

Bericht door speedster »

Ik mag aannemen dat hij rondom verzekerd is en dat gewoon gedekt is door de verzekering.
Gebruikersavatar
blutss
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 aug 2013 10:25
Locatie: mol

Re: wie helpt Francois

Bericht door blutss »

auto remork met winch op , huren voor een dag (of 2) en zelf gaan halen. heb ik zelf ook al gedaan. je moet wel beschikken over een wagen die genoeg mag trekken.
ben je wel een dagje mee zoet maar is gegarandeert de goedkoopste oplossing. ongeveer 50 euro huur voor een dag plus benzine.
omdat de speedster niet veel weegt komen er wel redelijk wat auto's in aanmerking om die te trekken. totaal gewicht max 3500 kg voor rijbewijs b.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Re: wie helpt Francois

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: wie helpt Francois

Bericht door riva gert »

allemaal bedankt voor jullie reactie....
neen, francois heeft geen all risk verzekering...

Ik heb momenteel een aanbod gekregen van Robin Vastenhout ( supercarmeeting, borderrun e.d.) om tegen vergoeding van brandstofkosten de speedster op te halen met een trailer met lier.....dus totdat ik meer weet ivm de plaats waar hij staat, de papperassen e.d. onderhandel ik even verder met hem...mocht ik jullie op de een of andere reden nodig hebben dan laat ik het wel weten....
alvast NEN DIKKE MERCI in naam van FRANCOIS en mezelf... :yes:
Speedster 2527
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: wie helpt Francois

Bericht door riva gert »

de wielen zitten er nog aan....
de verzekering heeft er volgens mij niks mee te maken he.... er zijn geen andere personen of voertuigen bij betrokken en als,francois beslist om zijn voertuig, in welke staat ook, te demonteren....dan mag dat toch gewoon denk ik, of vergis ik me ?
Speedster 2527
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: wie helpt Francois

Bericht door aKra »

Ik ben dan geen jurist, maar ik zou persoonlijk even contact opzoeken met de tussenpersoon van de verzekering. Deze kan vast en zeker uitsluitsel geven zonder dat de verzekering zelf al aangesproken dient te worden.

Wanneer de auto total loss is, is deze eigendom van de verzekeringsmaatschappij, zij gaan immers Francois dan geldelijk vergoeden (mits all-risk/omnium) tegen vervangingswaarde, dagwaarde of zelfs taxatiewaarde (ligt uiteraard aan je polis).

De verzekeringsmaatschappij verkoopt dan het wrak, en gebruikt dat om deels minder uit te keren. Het is niet én én in Nederland helaas, dus als je kiest voor je wrak wordt die waarde van de bovenstaande waardes afgetrokken!
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Re: wie helpt Francois

Bericht door alain »

Schade aan de lokaal groeiende flora kost geld, heel veel geld en daar zal verzekering wel moeten tussenkomen volgens mij.
Dat moet normaal gezien in het proces verbaal vermeld staan of dit wel of niet het geval is.
Gebruikersavatar
riva gert
Actief lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:53
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: wie helpt Francois

Bericht door riva gert »

de echtgenote van Francois neemt morgen contact op met de verzekeringsmaatschappij om alles te bekijken....
Speedster 2527
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: wie helpt Francois

Bericht door Neetmans »

Succes met de afhandeling! Als ik op enige wijze hulp kan bieden hoor ik het graag!
Plaats reactie