Nieuwe krikpunten...

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Nieuwe krikpunten...

Bericht door Daan »

Mensen,

Voor de apk-keuring wil ik een paar extra krikpunten maken om enkel de achterwielen te liften (nu schroeven we de twee bodemplaten er onder vandaan....).

Op onderstaand plaatje zie je bij punt 2 de extra punten waar ook die alu schijven te plaatsen zijn van Regelin.
Afbeelding
Ik heb daarnet een schijf gemonteerd op dit punt (wat dus enkel een "vasthoud" boutje is blijkbaar) en ben gaan krikken. Auto komt idd omhoog, maar het kraakt wel aardig moet ik zeggen :wacko:
Daarbij is ca. de helft boven de schijf holle ruimte. Chassis begint een paar cm verder dan het boutgat. Is dit normaal?
Meest linkse bout:
Afbeelding
Kan natuurlijk ook het gat in de schijf iets uit het midden boren zodat de schijf meer onder het chassis ligt?

Dan krikpunt 1: Als je de bodemplaat er af haalt en de krik onder het vlakke deel zet kan je de auto idd goed opkrikken.
Afbeelding

Nu zag ik een foto van Smiley staan:
Afbeelding

Volgens mij zijn deze platen in het schuine deel (de boutgaten) gemonteerd. Als ik daar een schijf in draai en de auto omhoog krik, is dat niet zo heel goed voor de vorm van het boutgat. No-Go lijkt mij. Gaatje boren in het vlakke deel dan maar?

Wie heeft ervaring en kan mij gerust stellen dan wel het juiste advies geven?

Grtz,
Daan
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe krikpunten...

Bericht door Smiley »

Ik kan je niet geruststelen, noch advies geven.
Het enige wat ik zo snel kan zien is dat de duitsers dat "vastzetboutje" al aardig wat jaartjes gebruiken blijkbaar.
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... topic=5413

Een ovale oplossing met de bout aan 1 kan zou netter zijn ja.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: Nieuwe krikpunten...

Bericht door tibby »

Afbeelding

Heb deze ook van Smileys antwoord boven. Zijn die van Regelin.
grtz
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuwe krikpunten...

Bericht door Exmantaa »

Ik gebruik een op maat gemaakt stuk vierkant kokerprofiel met 2 bev. gaten welke ik tussen die punten 1 schroef, Met een paar opvulringen past dat zelfs bij gemonteerde diffuserplaat.
Perfect om thuis te klussen (krik eronder en de hele achterkant komt omhoog) en ik schroef 'm er bij elke APK onder zodat die lekker soepel verloopt. :?

(staan misschien wel ergens foto's waar dat balkje zichtbaar is)
Plaats reactie