Verkoop huurgarage

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Blitz

Verkoop huurgarage

Bericht door Blitz »

Wegens lang verblijf in het buitenland huur ik momenteel een staanplaats voor mijn OPC in een hangaar van een niet nader genoemde bouwfirma.
Ik heb via via vernomen (zelfs nog niet eens officieel van de desbetreffende firma, maar wel via iemand die er werkt) dat de staanplaatsen allemaal apart verkocht worden. Ik heb de firma daarover gecontacteerd met de mededeling dat ik mijn plaats wil overkopen en eventueel nog een 2de en 3de plaats.
Hun antwoord was dat mijn plaats al in optie genomen is door iemand anders.
Mijn vraag is: kan dit zomaar? Heb ik als officiële huurder niet het recht om als eerste te beslissen of ik die plek al dan niet koop?

Let op, deze plek is in België, waar mogelijk andere regels gelden dan in Nederland!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Verkoop huurgarage

Bericht door Arno »

Als er in je huur-contract niet specifiek iets over een 'eerste keus bij eventuele koop' staat vermeld, dan denk ik dat je weinig weerwoord hebt. (maakt denk ik weinig uit of het belgie of nederland is)

Het is misschien niet aardig tegenover de huidige huurders, maar dit zijn 2 totaal los staande acties en als de huur-overeenkomsten worden opgezegd/beeindigd op de juiste manier volgens de huur-overeenkomst dan is een daaropvolgende verkoop van plaatsen of panden een totaal los staand iets.

Nogmaals, het is inderdaad niet netjes van de huidige verhuurder, maar zou dus best kunnen dat de koop-optie(s) die al zijn gegeven voor de verkoop niet eens bij de bestaande huurders vandaan komen maar van 1 of meer externe partijen..

Hooguit kan je graven in de algemene huur reglementen in belgie en kijken naar de tijd dat je dit nu aaneengesloten huurt en of dat je soms (impliciet) nog rechten geeft bij een verkoop ja of nee.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie