Is die RF 1.0 neg een typefoutje, of kun je rechtsvoor niet meer camber zetten? Even enkele mm's van de stuurarm affrezen is een "standaardmodificatie" voor track Speedsters/Elises...
dat laatste kan ik volgen als je het vlakke deel van de stuurarm bedoeld ( is dit correct ??) want daarmee komt de bovenkant van de upright meer naar binnen te staan dus meer negatief camber.
Hoeveel mm affrezen per graad camber ?
Indien te veel kun je natuurlijk weer shims terugplaatsen.
harrys schreef:dat laatste kan ik volgen als je het vlakke deel van de stuurarm bedoeld ( is dit correct ??) want daarmee komt de bovenkant van de upright meer naar binnen te staan dus meer negatief camber.
Hoeveel mm affrezen per graad camber ?
Indien te veel kun je natuurlijk weer shims terugplaatsen.
Yep, vlakke deel van de stuurarm iets affrezen. (selocwiki, smiley? Ik weet zo niet de mm/graad waarde voor de vooras, maar zoals je zegt kun je altijd shims terugplaatsen)
Smiley schreef:Met die bumpsteer kit die Co pas geplaatst heeft kun je ook meer negatief camber voor zetten dacht ik. (als je geen zin hebt in freezen)
-2,5 is geen probleem met de bump-steer kit van Elise Parts.
Kost je wel weer 380 euro en een week wachten
Front camber: 0,25 graden per mm (shimdikte). Dus met 3mm eraf zit je op 0,75 graad extra camber. En de abs bracket doet uiteraard ook als shim mee.
ps; je toe settings veranderen normaal niet bij een camber verstelling
Kan inderdaad zijn dat we met toe-out aan de voorkant te ver gaan, hij zal dan vooral in rechte lijn ( who cares) en in lange bochten ( I care ) wat onrustiger kunnen zijn, maar hij stuurt natuurlijk wel als een gek ventje in de kortere bochten.
Komt bij dat alle draagarmen in stalen bussen (uniballs) zitten dus er is relatief weinig verandering wielstanden waardoor camber en sporing niet zo extreem hoeven. Aan de andere kant, we rijden (ook) op slicks en dan komen er heel veel meer krachten vrij op het chassis en niet op de wielen tov rijden met semi-slicks.
De hele zooi is maar gewoon een 0-afstelling mannen, we doen ook maar wat, we gaan rijden en dan gaan we ongetwijfeld zelf aanpassen.
Er rijden wel 2 hele snelle coureurs in de auto ( voor de duidelijkheid: daar hoor ik niet bij) dus we weten snel wat we in huis hebben met de Speedster.
harrys schreef:De hele zooi is maar gewoon een 0-afstelling mannen, we doen ook maar wat, we gaan rijden en dan gaan we ongetwijfeld zelf aanpassen.
Er rijden wel 2 hele snelle coureurs in de auto ( voor de duidelijkheid: daar hoor ik niet bij) dus we weten snel wat we in huis hebben met de Speedster.
OK, ik dacht eerlijk gezegd dat het een soort afrondingsfout was. Ook aangezien ik nog nergens meer dan 1 mm toe out voor tegengekomen ben.
Heb je wat meer info over die 5 uurs race? Ik kom op de ACNN website uit, maar daar staan geen tijden bij. Open voor publiek? Ook in de pits? Misschien leuk om gelijk wat te fotograferen.
Bijzonderheden ( divisie waarschijnlijk 2 ivm turbofactor correctie op 2000 ccm :
- minimaal 2, max 4 rijders per auto
- er mag alleen op semi slicks of full wets worden gereden op dit evenement ( ze willen voorkomen dat er GT3's en Wolfs enzo mee gaan doen)
- staande start
- minimale pitstop tijd bij tanken : 150 sec
- minimale pitstop tijd bij rijderswissel: 60s ec
- minimale rijtijd per stint : 30 min
- max rijtijd per stint : 70 min
- strafseconden bij overschrijden van stint /stop tijden
- omdat we met turbo rijden mogen we ivm koeling rijderswissel doen met draaiende motor , daarvoor gelden dan extra veiligheidsvoorzieningen ( brandvrije overall voor tankende team leden, brandblussers bij de auto etc.)
- team excl. rijders bestaat uit 6 man , taak in normale situaties:
2 man (1 lollypop man tijden bewaken + 1 man ruitschoonmaken) + 4 man ( 1 man tanken + 1 man helpen bij rijderswissels/gordels + 1 man technisch/wielen natrekken + 1 man bandenspanning check)
rijders: Paul Sieljes en Simon Gras ( ikzelf doe 1 stint van 30 min)
team leden: Hanze Racing Division ( HARD Formula Student team waar Paul bij betrokken is ) die dit keer dus de Speedster doen
Toegang gratis, gratis parkeren in de paddock.
Of je de pitstraat in mag / aan de pitmuur mag staan weet ik niet zeker, ook omdat er getankt wordt in de pitstraat zullen ze streng zijn op volk, soms krijgen teamleden pasjes en anderen dus weg, soms mag het wel, maar je bent sowieso welkom in de pitbox en dan sta je met 1 been in de pitstraat !
Voorbehoud voor onze deelname is dus wel dat de auto as zondag bij test op assen ( 23 jan) in orde is / blijft ( as zondag rijdt Paul, we beginnen op slicks en daarna naar R888)